search icon

Ναυτιλία

Σεμίραμις Παληού από το Όσλο: Από τις ηγέτιδες εταιρείες διεθνώς στον δρόμο για την πράσινη μετάβαση η Diana Shipping

Θα πρέπει να μοιραστεί το ρίσκο και το κόστος των επενδύσεων στην τεχνολογία μεταξύ των ναυτιλιακών εταιρειών, των ναυπηγείων, των λιμανιών και των ναυλωτών

Μία από τις ηγέτιδες ναυτιλιακές εταιρείες, διεθνώς, στην προσπάθεια για εξάλειψη των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου έχει εξελιχθεί η εισηγμένη στην αμερικανική χρηματαγορά Diana Shipping με επικεφαλής την Σεμίραμις Παληού.

Η ίδια βρέθηκε αυτές τις ημέρες στο Όσλο, στη μεγάλη ναυτιλιακή έκθεση Nor-Shipping όπου συμμετείχε σε πάνελ με θέμα “Μοχλοί τεχνολογικής και λειτουργικής αποτελεσματικότητας”.

Aνέφερε ότι η εταιρεία ακολουθεί στρατηγικές για τη μείωση του περιβαλλοντικού της αποτυπώματος και την ενίσχυση της αποτελεσματικότητας του στόλου της.

«Έχουμε ήδη πετύχει να μειώσουμε κατά 25% τις εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου και να βελτιώσουμε κατά 12% την αποτελεσματικότητα χρήσης καυσίμων» επεσήμανε μπροστά σε ένα διεθνές ακροατήριο προερχόμενο από το ευρύτερο φάσμα της ναυτιλιακής βιομηχανίας».

Επίσης υπογράμμισε ότι στο ίδιο πλαίσιο η εταιρεία έχεις εξέλιξη επενδυτικό πρόγραμμα ανανέωσης του στόλου της με πιο σύγχρονα πλοία ενώ έχει υιοθετήσει τη μείωση της ταχύτητας πλεύσης.

Παράλληλα συμμετέχει σε ερευνητικά προγράμματα.

Η Σεμίραμις Παληού με την πρόεδρο της WISTA International Έλπη Πετράκη και τον συντάκτη του newmoney, Μηνά Τσαμόπουλο

Για τα εναλλακτικά καύσιμα είπε ότι «το θέμα είναι πότε θα είναι διαθέσιμα αλλά και πότε θα κατασκευαστούν οι κατάλληλες υποδομές για την αποθήκευσή τους και διάθεση τους στα πλοία σε πολλά λιμάνια ανά τον κόσμο και σε συμφέρουσες τιμές».

Η Σεμίραμις Παληού έθιξε ένα επίσης σοβαρό θέμα που αντιμετωπίζει η ναυτιλία στον δρόμο για την πράσινη μετάβαση: «Θα πρέπει να εκπαιδευτούν 100.000 ναυτικοί ώστε να μπορούν να διαχειρίζονται με ασφάλεια και αποτελεσματικότητα τα νέα εναλλακτικά καύσιμα.

Στη συνέχεια αναφέρθηκε στην ανάγκη επιμερισμού του κόστους προς την πράσινη μετάβαση : «Θα πρέπει να μοιραστεί το ρίσκο και το κόστος μεταξύ των ναυτιλιακών εταιρειών, των ναυπηγείων, των λιμανιών και των ναυλωτών. Επενδύουμε σε νέες τεχνολογίες και στο τέλος της ημέρας τα κέρδη τα καρπώνεται ο ναυλωτής. Για αυτό πρέπει να συνεργαστούμε όλοι.»

Ως πρόεδρος της HELMEPA η Σεμίραμις Παληού έκανε ειδική αναφορά στις δραστηριότητες και τους στόχους της Ένωσης.

Eίπε: «Η πράσινη και ψηφιακή μετάβαση της ναυτιλίας έχει σίγουρα αναδείξει τεχνικά θέματα όπως την ενεργειακή απόδοση των πλοίων για τη μείωση των αερίων του θερμοκηπίου, την ανάπτυξη νέων καυσίμων χαμηλού ή μηδενικού άνθρακα και τον αυτοματισμό στα πλοία. Έχει ωστόσο αναδείξει και την επιτακτική ανάγκη να διασφαλίσουμε ότι ο άνθρωπος είναι και θα παραμείνει στο επίκεντρο των εξελίξεων και η ναυτική εκπαίδευση πρέπει να επικαιροποιείται συνεχώς για να είναι εναρμονισμένη με τις απαιτήσεις του σύγχρονου πλοίου, λαμβάνοντας υπόψη τις τεχνολογικές και κανονιστικές εξελίξεις που συντελούνται στη ναυτιλιακή βιομηχανία» και προσέθεσε: «Όσο περισσότερο αποκτήσει κάποιος περιβαλλοντική συναίσθηση τόσο θα επενδύει με μεγαλύτερη ικανοποίηση ώστε να επιτευχθεί η πράσινη μετάβαση».

Πλέον η HELMEPA έχει εξελιχθεί σε μια ανοιχτή και συμμετοχική πλατφόρμα, με ένα συνεχώς αναπτυσσόμενο δίκτυο μελών που αποτελείται από περισσότερους από 14.000 ναυτικούς, περίπου 2.000 πλοία και 240 εταιρείες και οργανισμούς, κυρίως από τη ναυτιλιακή κοινότητα, αλλά και από σχεδόν όλους τους κλάδους της οικονομίας που έχουν ως προτεραιότητα τους στόχους της βιώσιμης ανάπτυξης.

Διαβάστε ακόμη

SKY express: Πρόβλεψη για έσοδα 360 εκατ. ευρώ, 4,4 εκατ. επιβάτες και 65+ προορισμούς το 2023

Νέο όργανο ηθικής της ΕΕ μετά το Qatargate: Στη μάχη της διαφθοράς χωρίς… όπλα και χρήματα (pics)

Πανελλαδικές 2023: Σε Λατινικά, Χημεία και Πληροφορική εξετάζονται σήμερα οι υποψήφιοι

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ

Exit mobile version