search icon

Ναυτιλία

ΣΕΚΑΠΛΑΣ: «Ο ιδιοκτήτης βάρκας μετονομάστηκε σε «σκαφάτος»

Έντονες είναι οι αντιδράσεις λόγω της επιβολής φόρου 100-200 ευρώ στα σκάφη έως 12 μέτρα που ισχύει από το 2023

Οι ιδιοκτήτες ερασιτεχνικών σκαφών αναψυχής μικρού και μεσαίου μεγέθους στην Ελλάδα καλούνται να πληρώσουν φόρο πλοίων β’ κατηγορίας, βάσει των διατάξεων του άρθρου 12 του ν. 27/1975. Περίπου 100.000 ιδιοκτήτες θαλάσσιων σκαφών οφείλουν να καταβάλουν φόρο που κυμαίνεται από 100 έως 200 ευρώ, ανάλογα με το μήκος του σκάφους του.

Ο φόρος θα πρέπει να πληρωθεί σε δύο δόσεις, είτε εφάπαξ έως το τέλος Σεπτεμβρίου. Το ύψος του φόρου είναι 100 ευρώ για σκάφη μήκους έως 7 μέτρα και 200 ευρώ για σκάφη μήκους από 7 έως 12 μέτρα. Αυτή η υποχρέωση ισχύει και για φορολογούμενους φυσικά πρόσωπα που κατέχουν ιδιωτικά ερασιτεχνικά σκάφη αναψυχής, όπως βάρκες, φουσκωτά και ταχύπλοα. Μέχρι το 2022, η ΑΑΔΕ βεβαίωνε τον φόρο βάσει των στοιχείων που είχε στη διάθεσή της, κάτι που δεν διασφάλιζε την πλήρη είσπραξή του. Από τον Μάρτιο του 2023, με το άρθρο 46 του ν. 5036/2023, καθιερώθηκε νέα διαδικασία όπου όλοι οι ιδιοκτήτες σκαφών, φυσικά πρόσωπα ή εταιρείες, οφείλουν να υποβάλλουν ηλεκτρονικά δήλωση φόρου πλοίων δεύτερης κατηγορίας στην αρμόδια φορολογική αρχή.

Η μη υποβολή της δήλωσης και η μη καταβολή του φόρου ενδέχεται να επιφέρουν πρόστιμα και άλλες κυρώσεις. Οι ιδιοκτήτες και ναυλωτές πρέπει να είναι ενήμεροι και συνεπείς με τις υποχρεώσεις τους για να αποφύγουν τυχόν επιπλοκές.

O Σύνδεσμος Ελλήνων Κατασκευαστών Πολυεστερικών Σκαφών Παρελκομένων Εξαρτημάτων Εμπόρων &Παροχής Υπηρεσιών (ΣΕΚΑΠΛΑΣ – Π.Ε.Ε.Υ) είναι από τους φορείς που διαμαρτύρονται για τον φόρο αυτόν.

Όπως επισημαίνεται σε επιστολή του Συνδέσμου υπάρχει ήδη μεγάλη φορολόγηση του σκάφους:

« Το μικρό σκάφος – λέμβος (βάρκα) δεν είναι βιομηχανικό προϊόν (βλ. αυτοκίνητο και μάλιστα εισαγόμενο) είναι προϊόν πρωτογενούς παραγωγής και η κατασκευή της ολοκληρώνεται, από την αρχή μέχρι το τέλος, με τη χειρονακτική εργασία του Έλληνα κατασκευαστή, τεχνίτη και καραβομαραγκού με ό,τι πολύτιμο ήδη αυτό συνεπάγεται για την απασχόληση και τα φορολογικά έσοδα του Κράτους.

Το μικρό σκάφος αποδίδει έσοδα στο κράτος, συνεχώς, από την 1η ημέρα της έναρξης της κατασκευής της και για όσες δεκαετίες υπάρχει, σε αντίθεση με άλλα προϊόντα, ενώ με το πιστοποιητικό αξιοπλοΐας τουανανεωνόμενο περιοδικά, τα σωστικά και πυροσβεστικά μέσα του επίσης την καταβολή ανά μήνα ή έτος του Τέλους Πλοίων Αναψυχής και Ημερόπλοιων

(ΤΕ.Π.Α.Η.) είναι μια μικρή μηχανή συνεχούς παραγωγής εσόδων για το κράτος και προστίθεται:

«τα φορολογικά μέτρα σε συνδυασμό με την, από τα θεσμοθετημένα όργανα και φορείς της Ελληνικής Πολιτείας, απαξίωση του σκάφους έγινε η αιτία και αφορμή μαζικής αναχώρησης των πλοίων προς μαρίνες γειτονικών χωρών οι οποίες έχουν αναγνωρίσει και καρπούνται τα οφέλη του θαλάσσιου τουρισμού, τον οποίο καταδιώκουν τα μέτρα που η Πολιτεία θεσμοθέτησε με τις ενδεικτικά μνημονευόμενες για την εθνική μας οικονομία εξαιρετικά δυσμενείς συνέπειες, όπως:

· εγκατάλειψη της ναυτικής παιδείας με τους Έλληνες,

· απώλεια τουριστικού συναλλάγματος,

· απώλεια χιλιάδων θέσεων εργασίας,

· απώλεια φορολογικών εσόδων για το κράτος από Φ.Π.Α., Ε.Φ.Κ., τέλη, φόρους, ειδικούς φόρους, σωρείας παραβόλων κ.λπ.» και καταλήγει:

«Ο ιδιοκτήτης βάρκας μετονομάσθηκε από βαρκάρης σε «σκαφάτος»

Πως είναι δυνατόν η ψαρόβαρκα που χρησιμοποιείται για ερασιτεχνικό ψάρεμα με καθετή και συνακόλουθα η αγάπη για τη θάλασσα να θεωρείται τεκμήριο και χλιδή από την Πολιτεία και κατά συνέπεια απευκταία δραστηριότητα;

Σε μία χώρα σαν την Ελλάδα με τη νησιωτική συγκρότηση με το τεράστιο μήκος ακτογραμμής (17.253,3 χλμ), με το λαϊκό περίγυρο, την ιστορικότητα της περιοχής και τις ιδανικές κλιματολογικές συνθήκες που επικρατούν σχεδόν καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους, έπρεπε η κατοχή ενός μικρού σκάφους να θεωρείται δεδομένη και να μην φορολογείται καθόλου. Σύμφωνα με τη μελέτη του Πανεπιστημίου Πειραιά και του Ναυτικού Επιμελητηρίου Ελλάδος, στην Ευρωπαϊκή Ένωση αντιστοιχεί 1 σκάφος ανά 164 κατοίκους ενώ στην Ελλάδα 1 σκάφος ανά 621 κατοίκους ενώ κάθε σκάφος δημιουργεί 1,17 άμεση θέση εργασίας !!!»

Διαβάστε ακόμη

Shein εναντίον Temu: Τι κρύβεται πίσω από τις μηνύσεις – Πόλεμος στο fast fashion

Πετρέλαιο: Εβδομαδιαία πτώση λόγω ανησυχιών για ζήτηση και Γάζα

Η κλιματική αλλαγή οδηγεί τις πολικές αρκούδες ολοένα πιο κοντά στους ανθρώπους

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ

Exit mobile version