search icon

Ναυτιλία

ΣΕΕΝ προς ΠΝΟ: Το αίτημα για αύξηση όλων των μισθών 12% βρίσκεται εκτός της πραγματικότητας

Αντιπρόταση 3% - Οι ακτοπλοϊκές εταιρείες τα τελευταία 5 χρόνια έχουν καταγράψει αθροιστικές ζημιές ύψους 98.000.000 ευρώ - Τα επιχειρήματα της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας αντικρούει ο Σύνδεσμος Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλία σε επιστολή του

Απαντήσεις στα επιχειρήματα της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας δίνει ο Σύνδεσμος Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας που αφορούν τις διαπραγματεύσεις για την υπογραφή Συλλογικής Σύμβασης Εργασίας εν όψει και των 48ωρων απεργιακών κινητοποιήσεων στις 22 και 23 Οκτωβρίου και καλεί να ναυτεργατικά σωματεία να επιστρέψουν στο τραπέζι των συζητήσεων.

Ο Σύνδεσμος χαρακτηρίζει το αίτημα για αύξηση 12% σε όλους τους μισθούς της ελληνικής οικονομικής, κοινωνικής και εργασιακής εκτός πραγματικότητας, όπως αυτή διαμορφώνεται από την πορεία της εθνικής οικονομίας. Επίσης, στο επιχείρημα της ΠΝΟ περί υψηλής κερδοφορίας σημειώνει ότι επί πέντε συναπτά χρόνια οι ακτοπλοϊκές επιχειρήσεις κατέγραψαν ζημιές ύψους 90 εκατομμυρίων ευρώ. Σε επιστολή του προς την Ομοσπονδία ο ΣΕΕΝ αναφέρει μεταξύ άλλων:

– «Επί της ουσίας και αναφορικά με το αίτημα αύξησης όλων των μισθών ενεργείας αξιωματικών και κατωτέρων πληρωμάτων σε ποσοστό 12% από 1.1.2025, επαναλαμβάνουμε ότι τούτο βρίσκεται εκτός της ελληνικής οικονομικής, κοινωνικής και εργασιακής πραγματικότητας, όπως αυτή διαμορφώνεται από την πορεία της εθνικής οικονομίας, τις τιμές ΑΕΠ, τον δείκτη τιμών καταναλωτή αλλά και τα επίπεδα αυξήσεων στα οποία κυμαίνεται η πλειοψηφία των συλλογικών συμβάσεων εργασίας των εργαζομένων της χώρας μας.

Η πρότασή μας για αυξήσεις σε ποσοστό της τάξεως του 3% ανταποκρίνεται στις σημερινές διαμορφούμενες συνθήκες, ενώ καλύπτει πλήρως την αύξηση του πληθωρισμού.

– Υπενθυμίζουμε ότι βάσει των Σ.Σ.Ε. για τα έτη 2023-2024 που έχουμε υπογράψει, τα πληρώματα της επιβατηγού ναυτιλίας έλαβαν στα δυο αυτά έτη, αθροιστικά, συνολική αύξηση των αποδοχών τους άνω του 11% (6% για το 2023 και 5% για το 2024), ποσοστό που υπερβαίνει θεαματικά τις όποιες αυξήσεις έχουν δοθεί τα χρόνια αυτά σε οποιονδήποτε κλάδο της ελληνικής οικονομίας».

Στη συνέχεια, όπως επισημαίνεται στην επιστολή «από πλευράς Σ.Ε.Ε.Ν., και παρά την οποιαδήποτε κριτική ασκήθηκε , θεωρήσαμε την ως άνω αύξηση εύλογη, λαμβάνοντας υπόψη τις γενικότερες συνθήκες της ελληνικής οικονομίας, την ανάκαμψη του τουρισμού, κυρίως όμως εκτιμώντας την προστιθέμενη αξία των υπηρεσιών που προσφέρουν οι Ελληνίδες και Έλληνες ναυτικοί στα πλοία της ελληνικής επιβατηγού ναυτιλίας.

Για τον λόγο αυτό άλλωστε, σε αναγνώριση των προσπαθειών τους για τη στήριξη της ελληνικής επιβατηγού ναυτιλίας, ως Σ.Ε.Ε.Ν, συνεχίσαμε την υπογραφή Σ.Σ.Ε. με αυξήσεις στους βασικούς μισθούς, στα επιδόματα αλλά και τις έξτρα εργασίες, ακόμη και στα χρόνια της πανδημίας, όταν υπήρξε καθίζηση της κίνησης και κατά συνέπεια των εσόδων των πλοίων, με στόχο οι ετήσιες αποδοχές των πληρωμάτων μας να καλύπτουν τουλάχιστον την εκάστοτε αύξηση του πληθωρισμού».

Απαντώντας στο σχόλιο της ΠΝΟ ότι οι ακτοπλοϊκές εταιρείες πέτυχαν υψηλή κερδοφορία ο ΣΕΕΝ αναφέρει:
«Αρκούμαστε να επισημάνουμε τα επισήμως δημοσιοποιημένα οικονομικά αποτελέσματα των εταιρειών του κλάδου, από όπου με σαφήνεια προκύπτει ότι οι ακτοπλοϊκές εταιρείες τα τελευταία 5 χρόνια έχουν καταγράψει αθροιστικές ζημιές ύψους 98.000.000 ευρώ».

Για τις επιδοτήσεις ο Σύνδεσμος επισημαίνει στην ΠΝΟ:

«Τέλος, ως προς την αναφορά σας για είσπραξη επιδοτήσεων αγόνων γραμμών από τις ακτοπλοϊκές εταιρείες ύψους 150.000.000 ευρώ ετησίως, διευκρινίζεται για άλλη μια φορά και επισημαίνεται προς αποφυγή εντυπώσεων, ότι τα εν λόγω ποσά αποτελούν αποζημιώσεις για εκτέλεση δρομολογίων δημόσιας υπηρεσίας, προκειμένου να καλυφθεί μέρος του λειτουργικού κόστους των πλοίων που προσφέρουν την αναγκαία σύνδεση στις λεγόμενες «άγονες» γραμμές για την κάλυψη της κατά ελάχιστον διασύνδεσης των ‘’αγόνων‘’ νησιών προς εξασφάλιση της εδαφικής συνοχής και προστασία της νησιωτικότητας της χώρας μας.

Όπως δε, καλά γνωρίζετε από τη συμμετοχή σας στο Συμβούλιο Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών (ΣΑΣ) όπου έχει επανειλημμένως συζητηθεί το θέμα, η εξόφληση των αποζημιώσεων αυτών λαμβάνει χώρα με μεγάλη καθυστέρηση και συγκεκριμένα σήμερα, Οκτώβριο 2024, έχουν εξοφληθεί αποζημιώσεις για υπηρεσίες που έχουν παρασχεθεί έως τον Μάρτιο 2024. Παρόλα αυτά, οι ακτοπλοϊκές επιχειρήσεις χωρίς να έχουν εισπράξει τα εν λόγω ποσά, έχουν ήδη καταβάλει τον ΦΠΑ ως έχουν υποχρέωση και έχουν προβεί στην πληρωμή των αμοιβών των πληρωμάτων, των καυσίμων, των λιμενικών τελών και δικαιωμάτων και όλων των λοιπών εξόδων» και προσθέτει:

«Τούτα άλλωστε σας υπενθυμίσαμε κατά τη συνάντησή μας, η οποία κατά τη γνώμη μας έλαβε χώρα σε καλό κλίμα με διάλογο, ανταλλαγή απόψεων και τη διατύπωση ουσιαστικών επιχειρημάτων. Με έκπληξη επομένως λάβαμε την εν θέματι εξώδικη δήλωσή σας περί προκήρυξης απεργίας, και μάλιστα δύο ημερών.

Σας καλούμε να ανακαλέσετε την απόφαση περί απεργίας και να επανέλθετε σε διαπραγμάτευση με τον Σύνδεσμό μας σε κλίμα καλής πίστης και με ρεαλιστικές επιδιώξεις, εντός των ορίων που τίθενται από τα δεδομένα της ελληνικής οικονομίας, αλλά και των προκλήσεων και των επιπτώσεων της πράσινης μετάβασης των πλοίων, που ήδη εφαρμόζονται όπως γνωρίζετε από το 2024 και θα ενταθούν το 2025.

Η Διοίκηση του ΣΕΕΝ από την πλευρά της, με απόλυτη συνέπεια και υπευθυνότητα, παραμένει σταθερή στη συνέχιση των συζητήσεων για την υπογραφή των νέων Συλλογικών Συμβάσεων Εργασίας».

Διαβάστε ακόμη

Χατζηδάκης: Κατάργηση του τέλους επιτηδεύματος από το 2025 και για τα «μπλοκάκια» (upd)

CloudShift: Ολοκληρωμένη λύση διαχείρισης βαρδιών από τη SOFTONE

Κοπελούζος: Deal με την EGAS στην Αίγυπτο για την μεταφορά φυσικού αερίου

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο Θέμα

Exit mobile version