search icon

Ναυτιλία

Seanergy: Μείωση τζίρου στα $28,3 εκατ. και καθαρών κερδών στις $700.000

«Παραμένουμε αισιόδοξοι ότι οι ευνοϊκές προοπτικές της αγοράς Capesize και η τοποθέτηση της Seanergy στον τομέα αυτό θα μας επιτρέψουν να συνεχίσουμε να ανταμείβουμε τους μετόχους μας» σχολίασε ο Σταμάτης Τσαντάνης Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της εταιρείας

Καθαρά έσοδα ύψους $28,3 εκατ. πραγματοποίησε το β’ τρίμηνο του 2023 η εισηγμένη στην αμερικανική χρηματαγορά Seanergy έναντι 32,8 εκατομμύρια δολάρια το δεύτερο τρίμηνο του 2022. Το προσαρμοσμένο EBITDA για το τρίμηνο ήταν 15,7 εκατ. δολάρια, σε σύγκριση με 17,3 εκατομμύρια δολάρια για την ίδια περίοδο του 2022.

Τα καθαρά κέρδη και τα προσαρμοσμένα καθαρά κέρδη για το τρίμηνο ήταν $0,7 εκατ. και 3,4 εκατ. δολάρια, αντίστοιχα, σε σύγκριση με το καθαρό εισόδημα των 5,9 εκατ. δολαρίων και το προσαρμοσμένο καθαρό εισόδημα των 7,1 εκατ. δολαρίων το δεύτερο τρίμηνο του 2022. Το ημερήσιο ποσοστό ναύλωσης του στόλου για το δεύτερο τρίμηνο του 2023 ήταν 18.708 δολάρια, σε σύγκριση με 23.251 δολάρια την ίδια περίοδο του 2022

Για την εξάμηνη περίοδο που έληξε στις 30 Ιουνίου 2023, η Εταιρεία πραγματοποίησε καθαρά έσοδα ύψους 46,4 εκατομμυρίων δολαρίων, σε σύγκριση με 62,5 εκατ. δολάρια την ίδια περίοδο του 2022. Το προσαρμοσμένο EBITDA για το εξάμηνο ήταν 19,6 εκατομμύρια δολάρια, σε σύγκριση με 34,2 εκατομμύρια δολάρια για την ίδια περίοδο του 2022.

Οι καθαρές ζημίες και τα προσαρμοσμένα καθαρά κέρδη για το εξάμηνο ήταν 3,5 εκατ. δολάρια και 3,1 εκατ. δολάρια, αντίστοιχα, σε σύγκριση με Καθαρά κέρδη 9,6 εκατ. δολάρια και προσαρμοσμένα καθαρά κέρδη ύψους 14,8 εκατ. δολαρίων την αντίστοιχη περίοδο του 2022. Το ημερήσιο ναύλο για το πρώτο εξάμηνο του 2023 ήταν 14.756 δολάρια, σε σύγκριση με 21.207 δολάρια την αντίστοιχη περίοδο του 2022.

Η μέση ημερήσια OPEX ήταν 6.921 δολάρια σε σύγκριση με 6.510 δολάρια της αντίστοιχης περιόδου του 2022.

“Παρά το δύσκολο και ευμετάβλητο περιβάλλον της αγοράς, τα οικονομικά μας αποτελέσματα για το δεύτερο τρίμηνο του 2023 ήταν κερδοφόρα. Σύμφωνα με τη δέσμευσή μας να παρέχουμε σταθερές αποδόσεις στους μετόχους μας, ανεξάρτητα από τις επικρατούσες συνθήκες της αγοράς, αποφασίσαμε τριμηνιαίο μέρισμα ύψους 0,025 δολαρίων ανά κοινή μετοχή, ενώ ολοκληρώσαμε επίσης επαναγορές μετοχών ύψους 1,6 εκατομμυρίων δολαρίων σε μέση τιμή περίπου 4,35 δολαρίων, η οποία είναι 23% χαμηλότερη από την τρέχουσα τιμή διαπραγμάτευσης της μετοχής μας» σχολίασε ο Σταμάτης Τσαντάνης, Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της εταιρείας:

«Παραμένουμε αισιόδοξοι ότι οι ευνοϊκές προοπτικές της αγοράς Capesize και η τοποθέτηση της Seanergy στον τομέα αυτό θα μας επιτρέψουν να συνεχίσουμε να ανταμείβουμε τους μετόχους μας» και συνέχισε:

“Όσον αφορά τις εμπορικές επιδόσεις του στόλου μας για αυτό το τρίμηνο, πετύχαμε ισοδύναμο ποσοστό χρονοναύλωσης 18.700 δολάρια. Ο αριθμός αυτός αντιπροσωπεύει μια αξιοσημείωτη πριμοδότηση περίπου 20% σε σύγκριση με τον μέσο όρο των 15.600 δολαρίων της BCI κατά την ίδια περίοδο. Η στρατηγική μας απόφαση να καθορίσουμε περίπου το 30% των ημερών του στόλου μας σε ημερήσια επίπεδα άνω των 20.000 δολαρίων έπαιξε καθοριστικό ρόλο στην άμβλυνση της μεταβλητότητας των εσόδων μας. Επιπλέον, πιστεύω ακράδαντα ότι η υψηλή ποιότητα του στόλου μας θα επιτρέψει στη Seanergy να κερδίζει σταθερά ένα premium πάνω από τον BCI. Οι πρόσφατες συμφωνίες για δύο χρονοναυλώσεις με κυμαινόμενο επιτόκιο, οι οποίες εξασφαλίστηκαν και οι δύο με πριμοδότηση του δείκτη, αποτελούν μια καλή απόδειξη της ανταγωνιστικότητας των πλοίων μας και είμαι βέβαιος για τη βιωσιμότητα της δύναμης των εσόδων μας».

Ο Σταμάτης Τσαντάνης στην πολιτική ναύλωσης των πλοίων της εταιρείας:

“Περνώντας σε άλλες εξελίξεις, κατά τη διάρκεια του δεύτερου τριμήνου συμφωνήσαμε να ναυλώσουμε με ναυλοσύμφωνο ένα πλοίο Newcastlemax, κατασκευής 2011, για περίοδο 12 μηνών με παράδοση στο στόλο μας μέχρι το τέλος του έτους. Κατά τη λήξη της χρονοναύλωσης, η Seanergy έχει την επιλογή να αγοράσει το πλοίο έναντι 20,2 εκατομμυρίων δολαρίων, με αποτέλεσμα η συνολική δαπάνη σε μετρητά, συμπεριλαμβανομένων των προκαταβολών και των πληρωμών για τη μίσθωση bareboat, να ανέλθει σε περίπου 30,5 εκατομμύρια δολάρια.

Αυτό αντιπροσωπεύει μια πολύ ελκυστική τιμή αγοράς, ενώ η Seanergy θα έχει την ευκαιρία να εκμεταλλευτεί ένα μεγαλύτερο πλοίο κερδίζοντας το υψηλότερο ασφάλιστρο επί του BCI που έχει καταγραφεί μέχρι σήμερα σε επίπεδο στόλου. Ως αποτέλεσμα, θεωρώ ότι πρόκειται για μια πολύ επικερδή συμφωνία που θα αποφέρει υψηλές αποδόσεις κεφαλαίου για την εταιρεία».

Επεσήμανε ότι «όσον αφορά τις χρηματοδοτικές συναλλαγές, έχουμε συνάψει δύο συμφωνίες πώλησης και επαναμίσθωσης με Ιάπωνες αντισυμβαλλόμενους και ένα νέο δάνειο με έναν υφιστάμενο Ευρωπαίο δανειστή, συνολικού ύψους 53,8 εκατ. δολαρίων, για την αναχρηματοδότηση υφιστάμενου χρέους. Το υποκείμενο κόστος επιτοκίου είναι χαμηλότερο, αντισταθμίζοντας εν μέρει την αύξηση των επιτοκίων αναφοράς, ενώ έχουμε προσθέσει καθαρή ρευστότητα ύψους περίπου 15 εκατ. δολαρίων. Μετά από αυτές τις συναλλαγές, έχουμε αντιμετωπίσει όλες τις λήξεις χρέους μέχρι το β’ τρίμηνο του 2025» και κατέληξε λέγοντας:

“Τέλος, για ένα σύντομο σχόλιο για την αγορά, από την αρχή του έτους έχουμε δει μια σημαντική αύξηση άνω του 7% στη ζήτηση σε τόνους-μίλια για τις κύριες πρώτες ύλες σιδηρομεταλλεύματος, άνθρακα και βωξίτη. Ωστόσο, η αγορά των εμπορευματικών μεταφορών δεν έχει αποδώσει ανάλογα. Ο κύριος λόγος είναι η μείωση της συμφόρησης των λιμένων σε ιστορικά χαμηλά επίπεδα, η οποία έχει αυξήσει την πραγματική προσφορά πλοίων. Ταυτόχρονα, τα μεγαλύτερα πλοία μεταφοράς μεταλλεύματος στη διαδρομή C3 (Βραζιλία-Κίνα) λειτουργούν με ταχύτητες κοντά στη μέγιστη δυνατή ταχύτητα, γεγονός που αυξάνει επίσης την προσαρμοσμένη σε DWT ταχύτητα του στόλου και, κατά συνέπεια, τις αντίστοιχες εκπομπές CO2. Πιστεύουμε ότι προς το τέλος του έτους θα δούμε τη συμφόρηση να φτάνει τους ιστορικούς μέσους όρους σύμφωνα με τα συνήθη εποχικά πρότυπα, ενώ από το 2024 οι αυστηρότεροι κανονισμοί και οι εισφορές άνθρακα θα αναγκάσουν τους φορείς εκμετάλλευσης να μειώσουν τις ταχύτητες σε οικολογικά επίπεδα σε όλους τους τομείς. Καθώς αυτοί οι παράγοντες προσφοράς αρχίζουν να εξομαλύνονται, θα περίμενα να δω τιμές ναύλωσης που θα αντανακλούν περισσότερο την υγιή ζήτηση.

Η Seanergy βρίσκεται σε ευνοϊκή θέση για να έχει καλές επιδόσεις εν μέσω των καλύτερων θεμελιωδών μεγεθών της αγοράς Capesize που πιστεύουμε ότι έχουμε δει τις τελευταίες τρεις δεκαετίες και θα συνεχίσουμε να επικεντρωνόμαστε στη διατήρηση υψηλών αποδόσεων για τους μετόχους και στη μείωση του αποτυπώματος άνθρακα μας.»

Διαβάστε ακόμη

Παράταση στο πρόγραμμα επιδότησης συστημάτων φυσικού αερίου σε νοικοκυριά της Φλώρινας

Χρηματιστήριο Αθηνών: «Μαζεύει» τις μεγάλες απώλειες κόντρα στον αμερικανικό ιό (upd)

Goldman Sachs: Τι πραγματικά σημαίνει η υποβάθμιση των ΗΠΑ από τη Fitch

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ

Exit mobile version