search icon

Ναυτιλία

Σε ιστορικό χαμηλό οι πειρατείες στη θάλασσα – Γιατί υπάρχει ανησυχία για τους επόμενους μήνες (χάρτης)

Κατά τους δύο πρώτους μήνες του 2023 καταγράφηκαν 22 περιστατικά, το χαμηλότερο για την περίοδο αυτή εδώ και 10 χρόνια

Τα καταγεγραμμένα περιστατικά πειρατείας και θαλάσσιου εγκλήματος αυξάνονται μέσα στο 2023, αλλά εξακολουθούν να βρίσκονται σε ιστορικά χαμηλά επίπεδα.

Υπήρξαν 39 καταγεγραμμένες πράξεις πειρατείας και εγκληματικών περιστατικών που σχετίζονται με τη ναυτιλία τον Μάρτιο και τον Απρίλιο, μετά από μια σχετικά ήσυχη αρχή του έτους, σύμφωνα με τα στοιχεία ατυχημάτων της Lloyd’s List Intelligence.

Κατά τους δύο πρώτους μήνες του 2023 καταγράφηκαν 22 περιστατικά, το χαμηλότερο για την περίοδο αυτή εδώ και 10 χρόνια.

Σύμφωνα με τη Lloyd’s List η συχνότητα των περιστατικών αυξήθηκε τους επόμενους μήνες, αλλά ο συνολικός αριθμός των περιστατικών για τους πρώτους τέσσερις μήνες του έτους εξακολουθεί να είναι σύμφωνος με τα στοιχεία του 2021 και του 2022.

Οι επιθέσεις κατά πλοίων βρίσκονται σε ιστορικά χαμηλά επίπεδα, με περίπου 150 περιστατικά που αναφέρθηκαν τόσο το 2022 όσο και το 2021. Ο μέσος όρος των ετήσιων αναφορών περιστατικών που δημοσιεύθηκαν από την Lloyd’s List Intelligence μεταξύ 2016 και 2020 ήταν 203.

Η πειρατεία και το θαλάσσιο έγκλημα δεν εξαφανίστηκαν αλλά εξελίχθηκαν. Υπήρξε μια στροφή προς τις επιθέσεις ένοπλης ληστείας εναντίον πλοίων στα χωρικά ύδατα, ενώ οι καταλήψεις πλοίων και οι απαγωγές πληρωμάτων έχουν γίνει λιγότερο συχνές.

Παρόλο που πρόσφατα σημειώθηκαν αρκετές πιο επιθετικές επιθέσεις σε σύντομο χρονικό διάστημα στον Κόλπο της Γουινέας, οι αναλυτές ασφαλείας υποστηρίζουν ότι η απειλή για την περιφερειακή ναυτιλία παραμένει αμετάβλητη.

Στον Κόλπο της Γουινέας, δεδομένου ότι οι παράνομες δραστηριότητες και οι επιχειρήσεις λαθρεμπορίου είναι συχνές.

Τα περισσότερα περιστατικά που αναφέρθηκαν τον Μάρτιο και τον Απρίλιο συνέβησαν στη νοτιοανατολική Ασία, κυρίως στα Στενά της Σιγκαπούρης, και ήταν σε μεγάλο βαθμό κλοπές ή απόπειρες ληστείας.

«Καθώς τα σύνορα της Ινδονησίας, της Μαλαισίας και της Σιγκαπούρης διασταυρώνονται στα Στενά της Σιγκαπούρης, οι δράστες φαίνεται να εκμεταλλεύονται τη σύγχυση δικαιοδοσιών στην περιοχή βελτιώνοντας την ικανότητά τους να διαφεύγουν», δήλωσε ο ανώτερος αναλυτής της Risk Intelligence, Dirk Siebels. «Ένα πλήρωμα σε εγρήγορση αποτελεί αποτελεσματικό αποτρεπτικό παράγοντα, καθώς οι δράστες στις περισσότερες περιπτώσεις θα διαφύγουν όταν συνειδητοποιήσουν ότι έχουν εντοπιστεί χωρίς να έρθουν αντιμέτωποι με τους ναυτικούς».

Διαβάστε ακόμη

Τράπεζες: Ο στόχος για μείωση των NPLs κατά 3,1 δισ. ευρώ έως το 2025 και το «καμπανάκι» της ΤτΕ

ΑVΑX: Επικρατέστερος ανάδοχος για το mall στο Ελληνικό και εκτίναξη ανεκτέλεστου στα 3 δισ.

Οικογένεια Κωνσταντίνου: Η σκληρή μάχη της Yalco για την επιβίωση

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ

Exit mobile version