Έκθεση για τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι ναυτικοί δημοσίευσε πρόσφατα ο αλληλασφαλιστικός οργανισμός Gard. Για την εξαγωγή των ευρημάτων του έλαβε υπόψη του μια περίοδο πέντε ετών, κατά την οποία έπρεπε να διαχειριστεί 20.000 απαιτήσεις αποζημιώσεων που σχετίζονται με τον ανθρώπινο παράγοντα. Μια ανησυχητική τάση που καταγράφηκε είναι ότι το 11% των θανάτων οφείλεται σε αυτοκτονίες.

Οι συγκεκριμένες απαιτήσεις για αποζημιώσεις , εξαιρουμένων όσων σχετίζονταν με την COVID-19, αкоλουθούν αυξητική τάση από το 2021.

Το 64% αυτών αφορούσε ασθένειες, το 32% τραυματισμούς και το 4% θανάτους. Οι ψυχικές διαταραχές βρίσκονται επίσης στην πρώτη 10άδα των πιο συχνών ιατρικών προβλημάτων.

Στην έκθεση καταγράφονται:

– 48 περιστατικά ψυχικών διαταραχών κατά μέσο όρο ετησίως,

-18 περιπτώσεις αυτοκτονιών και

-16 περιπτώσεις αγνοουμένων από το 2020.

Ο Λεωνίδας Δημητριάδης – Ευγενίδης, πρόεδρος του Ιδρύματος Ευγενίδου και πρεσβευτής του ΙΜΟ στην Ελλάδα, τόνισε μιλώντας σε Ημερίδα  για την Ψυχική Υγεία και Ευεξία των Ναυτικών “It’s Ok Not To Be Ok!” της Learning Seaman, που είχε διοργανώσει στις αρχές  τους έτους η ESG Shipping Awards,  πλατφόρμα αναγνώρισης βιώσιμων και υπεύθυνων πρακτικών στη ναυτιλιακή βιομηχανία, τις μοναδικές προκλήσεις των ναυτικών:

«Απομόνωση και μοναξιά, κόπωση και στέρηση ύπνου, κίνδυνος για τη σωματική υγεία, ψυχική υγεία, πολιτιστικά γλωσσικά εμπόδια, τόσες πολλές πτυχές που πρέπει να αντιμετωπιστούν και να αντιμετωπιστούν σε έναν κόσμο που αλλάζει συνεχώς».

Η Δρ Μαρία Καρρέρα, επιστημονική συνεργάτης του Παγκόσμιου Ναυτιλιακού Πανεπιστημίου, τόνισε την ανάγκη συνεργασίας: «Οι ναυτικοί αναμένουν πράξεις περισσότερο από λόγια και προθέσεις όσον αφορά την ευημερία και την ψυχική υγεία. Όλος ο κλάδος πρέπει να συνεργαστεί για να ενσωματώσει τους ανθρώπινους παράγοντες και την κοινωνική ευημερία στις πρακτικές και τους κανονισμούς του κλάδου για τη μακροπρόθεσμη βιωσιμότητα της ναυτιλιακής βιομηχανίας».

Ο  Πάνος Ζαχαριάδης, Τεχνικός Διευθυντής της Atlantic bulk carriers, αναφέρθηκε στη δική του εμπειρία όταν ταξίδευε στη θάλασσα στις αρχές της δεκαετίας του ’80, περιγράφοντας ένα διαδεδομένο αίσθημα απομόνωσης, σημειώνοντας ότι σήμερα το ζήτημα είναι πολύ χειρότερο λόγω της διαθεσιμότητας του διαδικτύου που κρατά τα πληρώματα στις καμπίνες τους μετά τη βάρδια τους.

Διαβάστε ακόμη

Στο +22% τον Ιούνιο η ζήτηση για τα «Airbnb» στην Ελλάδα (γραφήματα)

Πλειστηριασμοί: Η αναστολή για το “Kinetta Beach” και το σφυρί για μεγάλα επαγγελματικά ακίνητα (pics)

Στον δρόμο προς το ελληνικό Χρηματιστήριο η Τράπεζα Κύπρου

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ