Οι γεωπολιτικές εντάσεις, οι εμπορικοί δασμοί, οι περιβαλλοντικοί κανονισμοί και οι μεταβαλλόμενοι παράγοντες προσφοράς και ζήτησης αποτελούν σημαντικούς παράγοντες που επηρεάζουν την παγκόσμια ναυτιλιακή αγορά χύδην ξηρού φορτίου. Στην τελευταία ετήσια έκθεσή της, η εισηγμένη στην αμερικανική χρηματαγορά Safe Bulkers συμφερόντων Πόλυς Βάσου Χατζηιωάννου, αναλύει τις κυριότερες προκλήσεις που αντιμετωπίζει ο κλάδος, παρουσιάζοντας ταυτόχρονα τις στρατηγικές της για την προσαρμογή σε έναν διαρκώς μεταβαλλόμενο επιχειρηματικό τοπίο.

Επισημαίνει:

1) Η συνεχιζόμενη γεωπολιτική αστάθεια και οι διεθνείς συγκρούσεις συνεχίζουν να προκαλούν αναταράξεις στην αγορά. Ο πόλεμος Ρωσίας-Ουκρανίας έχει ήδη ανατρέψει τις εμπορικές ροές σε πολλές περιοχές του κόσμου, ενώ η κατάσταση στη Μέση Ανατολή και ειδικότερα στην Ερυθρά Θάλασσα, με τις επιθέσεις των Χούθι σε διερχόμενα πλοία, προσθέτει μια ακόμα διάσταση στην ασφάλεια των θαλάσσιων μεταφορών. Η Safe Bulkers αναγνωρίζει πως αυτές οι εξελίξεις ενδέχεται να μειώσουν τα έσοδα του κλάδου, επηρεάζοντας την εφοδιαστική αλυσίδα σε παγκόσμιο επίπεδο.

2) Η επαναφορά των εμπορικών δασμών από τις ΗΠΑ κατά τη διάρκεια της προεδρίας Τραμπ, σε συνδυασμό με τις πολιτικές προστατευτισμού, επηρεάζουν αρνητικά την παγκόσμια διακίνηση πρώτων υλών, όπως ο άνθρακας, το σιδηρομετάλλευμα και οι αγροτικές καλλιέργειες. Οι νέοι δασμοί έχουν μειώσει τη ζήτηση για bulk carriers, δημιουργώντας ένα αβέβαιο επιχειρηματικό περιβάλλον για τις ναυτιλιακές εταιρείες. Η Safe Bulkers προειδοποιεί για τις συνέπειες αυτών των πολιτικών στην ισορροπία της αγοράς και την οικονομική ανάπτυξη του τομέα.

3) Η διακύμανση των ναύλων αποτελεί κεντρικό ζήτημα για τη ναυτιλιακή αγορά. Η εταιρεία τονίζει ότι η διαμόρφωση των ναύλων εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό από την ισορροπία προσφοράς και ζήτησης, η οποία επηρεάζεται από τις παγκόσμιες οικονομικές τάσεις και τις επενδύσεις στον τομέα της ναυτιλίας. Η υπερπροσφορά χωρητικότητας στον στόλο μπορεί να οδηγήσει σε πτώση των ναύλων, γεγονός που κάνει την πρόβλεψη για τα έσοδα των ναυτιλιακών επιχειρήσεων εξαιρετικά δύσκολη.

Πράσινη μετάβαση

Σύμφωνα με την ανάλυση της Safe Bulkers η αυστηροποίηση των περιβαλλοντικών κανονισμών από τον Διεθνή Ναυτιλιακό Οργανισμό (ΙΜΟ) καθιστά αναγκαία την προσαρμογή των ναυτιλιακών εταιρειών στις νέες περιβαλλοντικές απαιτήσεις.

Η Safe Bulkers έχει ήδη επενδύσει σε τεχνολογίες καθαρισμού εκπομπών διοξειδίου του θείου, όπως τα scrubbers, για να συμμορφωθεί με τους κανονισμούς. Παρά τις επενδύσεις αυτές, η εταιρεία αναγνωρίζει ότι οι υψηλές τιμές των καυσίμων χαμηλής περιεκτικότητας σε θείο και η περιορισμένη διαθεσιμότητα τους σε κάποιες περιοχές προσθέτουν νέες προκλήσεις στην επιχείρηση. Ο κλάδος της ναυτιλίας πρέπει να προσαρμοστεί σταδιακά σε μια πιο «πράσινη» προσέγγιση, κάτι που απαιτεί σημαντικές στρατηγικές προσαρμογές και επενδύσεις.

Ο κλάδος του χύδην ξηρού φορτίου παραμένει αντιμέτωπος με μια σειρά από προκλήσεις, οι οποίες περιλαμβάνουν την γεωπολιτική αστάθεια, τις εμπορικές πολιτικές και τις μεταβολές στην προσφορά και τη ζήτηση. Ωστόσο, η Safe Bulkers δηλώνει έτοιμη να αντιμετωπίσει αυτές τις προκλήσεις, συνεχίζοντας να επενδύει στην αναβάθμιση του στόλου της και να προσαρμόζεται στις νέες περιβαλλοντικές απαιτήσεις. Η ευελιξία και η προσαρμοστικότητα φαίνεται να είναι οι κεντρικές στρατηγικές για την επιβίωση και ανάπτυξη στον συνεχώς μεταβαλλόμενο ναυτιλιακό τομέα.

Η Safe Bulkers διαθέτει στόλο 46 πλοίων, εκ των οποίων 8 Panamaxes, 13 Kamsarmaxes, 17 Post-Panamaxes και 8 Capesizes, με συνολική μεταφορική ικανότητα 4,6 εκατ. dwt και μέση ηλικία 10,1 έτη.

Διαβάστε ακόμη 

Πλειστηριασμοί: Νέα σφυριά για «Καπνική Μιχαηλίδη», Galini Sea View και οικογένεια Αγούδημου (pics)

Καλώδιο: Η Αθήνα στηρίζει την ηλεκτρική διασύνδεση και βάζει στο παιχνίδι το Ισραήλ

Omnibus Package: Η Ε.Ε. χαλαρώνει τις απαιτήσεις για εκθέσεις βιωσιμότητας των επιχειρήσεων

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο Θέμα