Στον απόηχο της απόφασης του ΟΠΕΚ της προηγούμενης εβδομάδας να μειώσει την παραγωγή κατά 1,16 εκατομμύρια βαρέλια ημερησίως από τον ερχόμενο Μάιο έως το τέλος του 2023, οι τιμές του πετρελαίου άγγιξαν επίπεδα που είχαν να παρατηρηθούν από τον Ιανουάριο του 2023, με τα συμβόλαια μελλοντικής εκπλήρωσης για το αργό τύπου WTI και Brent να σκαρφαλώνουν σε σχεδόν 82 δολάρια/βαρέλι και 86 δολάρια/βαρέλι αντίστοιχα, μετά από πτώση σε σχεδόν 80 δολάρια/βαρέλι και 85 δολάρια/βαρέλι αντίστοιχα.
Τα στοιχεία επεσήμαναν για άλλη μια φορά ότι η ζήτηση ενέργειας μπορεί να περιοριστεί από μια πιθανή ύφεση.
Τα φορτία με τις υψηλότερες τιμές που συνδέονται με το Ντουμπάι θα αντικατασταθούν πιθανότατα από φθηνά ρωσικά βαρέλια προς ορισμένες ασιατικές χώρες, οδηγώντας τους εξαγωγείς πετρελαίου της Μέσης Ανατολής να συνεχίσουν να χάνουν μερίδιο αγοράς στην Ασία.
«Παρόλο που οι εξαγωγές από επτά μεγάλους παραγωγούς πετρελαίου στη Μέση Ανατολή αυξήθηκαν κατά 0,6% σε ετήσια βάση στα 17 εκατ. βαρέλια ημερησίως το πρώτο τρίμηνο, οι εξαγωγές αυτών των χωρών προς την Ινδία έπεσαν κατά 25% στα 2,338 εκατ. βαρέλια ημερησίως την ίδια περίοδο» επισημαίνουν οι αναλυτές του ναυλομεσιτικού οίκου Xclusiv Shipbrokers:
« Εν τω μεταξύ, οι εξαγωγείς πετρελαίου της Μέσης Ανατολής ενισχύουν επίσης τις εξαγωγές προς την Ευρώπη, προσπαθώντας να αντισταθμίσουν τις απώλειες από την Κίνα, η οποία έχει στραφεί επίσης στις εισαγωγές από τη Ρωσία.»
Προχωρώντας στο πεδίο της ναυτιλίας, σύμφωνα με τους αναλυτές «η Ρωσία έχει αρχίσει να πραγματοποιεί μεταφορές από πλοίο σε πλοίο, στο πλαίσιο των προσπαθειών της να πουλήσει ντίζελ στην άλλη πλευρά του Ατλαντικού. Οι ρωσικές εξαγωγές ντίζελ προς την Ασία, την Αφρική και τη Μέση Ανατολή έχουν εκτοξευθεί στα ύψη από τότε που η ΕΕ επέβαλε πλήρες εμπάργκο στα προϊόντα της στις 5 Φεβρουαρίου και μείωσε το μήκος των ανατολικών δρομολογίων με φορτοεκφορτώσεις Ship-to-Ship στη Μεσόγειο» και υπογραμμίοζυν για τα ναύλα:
«Τα υπερατλαντικά ταξίδια και οι μεταφορές από πλοίο σε πλοίο πιθανόν να ενισχύσουν περαιτέρω τις τιμές των ναύλων MR, οι οποίες έχουν ήδη κινηθεί υψηλότερα, καθώς από την 1η Φεβρουαρίου, το MR Atlantic Basket τετραπλασιάστηκε και έκλεισε την εβδομάδα περίπου στα 41 χιλ. δολάρια/ημέρα, ενώ το MR Pacific Basket έκλεισε την εβδομάδα σχεδόν στα 40 χιλ. δολάρια/ημέρα, μια αύξηση περίπου 50%.»
Διαβάστε ακόμη
Βιλερουά Ντε Γκαλό (ΕΚΤ): Κίνδυνος να παγιωθεί ο πληθωρισμός στην Ευρωζώνη
Οι πτωτικές τάσεις των τιμών της ενέργειας δίνουν «ανάσα» στους καταναλωτές (πίνακες)