Η RINA ανακοίνωσε την κατ’ αρχήν έγκριση (AiP) του πρώτου πολύ μεγάλου πλοίου μεταφοράς αργού πετρελαίου (VLCC) που χρησιμοποιεί καινοτόμο σύστημα πρόωσης που μειώνει την αντίσταση του πλοίου κατά 5-10%. Το αποτέλεσμα αυτό επιτυγχάνεται με τη διαίρεση της ώσης μιας ενιαίας μεγάλης έλικας σε δύο μικρότερες, μειώνοντας έτσι το απαιτούμενο βύθισμα της έλικας, το οποίο με τη σειρά του επιτρέπει τη μείωση του όγκου των δεξαμενών έρματος και, τελικά, των συνολικών διαστάσεων του πλοίου και της απαιτούμενης ισχύος για την πρόωση χωρίς να επηρεάζεται η μεταφορική ικανότητα φορτίου.
Ταυτόχρονα, το πλοίο θα πληροί τους στόχους του ΙΜΟ για το 2050 μέσω της χρήσης του καυσίμου του πλοίου (LNG) σε συνδυασμό με υδρογόνο που παράγεται επί του πλοίου. Αναπτύχθηκε από τη Shanghai Waigaoqiao Shipbuilding (SWS) βασίζεται στο αποτέλεσμα ενός κοινού έργου με τη Marin, τη διοίκηση της σημαίας Λιβερίας, τη Wärtsilä, την ABB και την Helbio (θυγατρική της Metacon AB) και τη RINA.
Ο Γιοσουέ Βεζούτο, Εκτελεστικός Αντιπρόεδρος της RINA, δήλωσε: «Μετά το AiP ενός δεξαμενόπλοιου MR, νωρίτερα φέτος, που χρησιμοποιεί την ίδια λύση για την παραγωγή υδρογόνου επί του πλοίου, αυτό το πλοίο παρουσιάζει μια νέα προσέγγιση στο σχεδιασμό των VLCCs.αποδεικνύει επίσης ότι η ιδέα της αναμόρφωσης αερίου μπορεί να λειτουργήσει εξίσου καλά σε μικρότερα ή μεγαλύτερα πλοία, καθώς αυτό το πρώτο AiP για ένα VLCC αποδεικνύει την εφαρμογή του στα μεγαλύτερα πλοία».
Η νέα ιδέα της πρόωσης είναι σημαντική επειδή προσφέρει στους πλοιοκτήτες έναν τρόπο να υπερβούν τους στόχους του ΙΜΟ για τη μείωση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα μέχρι το 2050 χρησιμοποιώντας πρακτικά καύσιμα και τεχνολογία που είναι άμεσα διαθέσιμες σήμερα.
«Μία από τις προκλήσεις για τους πλοιοκτήτες όσον αφορά την επίτευξη των στόχων του ΙΜΟ για τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα είναι να γνωρίζουν τι επιφυλάσσει το μέλλον», συνέχισε ο Vezzuto. «Η βιομηχανία εξετάζει πολλές επιλογές χρησιμοποιώντας διαφορετικές τεχνολογίες και νέα καύσιμα, με στόχο την ελαχιστοποίηση της κατανάλωσης ενέργειας και των συνεπαγόμενων εκπομπών CO2 επί του πλοίου. Οι πλοιοκτήτες πρέπει να είναι βέβαιοι ότι θα υπάρχουν διαθέσιμες χερσαίες εγκαταστάσεις δεξαμενισμού και άλλες υποστηρικτικές υποδομές πριν επενδύσουν σε νέα πλοία. Αυτός ο σχεδιασμός με καύσιμο LNG/υδρογόνο για τα πλοία VLCC είναι αρθρωτός και επεκτάσιμος και παρέχει μια πρακτική λύση που μπορεί να προσαρμοστεί με την πάροδο του χρόνου για να ανταποκριθεί στους ολοένα και πιο αυστηρούς στόχους μείωσης των εκπομπών και να διασφαλίσει ότι η επένδυσή τους βελτιστοποιείται καθ’ όλη τη διάρκεια της φυσικής ζωής του πλοίου. Ο σχεδιασμός απαιτεί μόνο δεξαμενισμό LNG, ο οποίος είναι ευρέως διαθέσιμος σήμερα».
Διαβάστε ακόμη:
Terracom: Η τεχνολογική εταιρεία από τα Γιάννενα που «ασφάλισε» το Μουντιάλ του Κατάρ
«Κοντοβερός» (Freskot): Σε «κλοιό» πλειστηριασμών και για το εργοστάσιο στον Ασπρόπυργο (pics)
Πόσες ώρες τη μέρα ξοδεύουμε στα social media – Ποια πλατφόρμα κυριαρχεί (λίστα)