Η GNV επέλεξε το SERTICA Performance της RINA για την τελευταία προσθήκη στον στόλο της, το GNV Polaris, ξεκινώντας άμεσα τις δοκιμές του σκάφους κατά τη διάρκεια του πρώτου του ταξιδιού από την Κίνα στην Ιταλία. Το εργαλείο παρακολούθησης των λειτουργικών δεδομένων των πλοίων επιτρέπει τη διαχείριση της κατανάλωσης ενέργειας με αποτελεσματικότητα και τη βελτιστοποίηση της απόδοσης. Χάρη στο σύστημα, η GNV εντόπισε δύο βέλτιστες επιχειρησιακές καταστάσεις που επιτυγχάνουν τη χαμηλότερη ειδική κατανάλωση καυσίμου και ένα προγνωστικό μοντέλο που λειτουργεί ως σημείο αναφοράς και προσομοιωτής για μελλοντικές επιχειρήσεις.
Αυτό το προηγμένο σύστημα λειτουργεί ως συλλέκτης δεδομένων σε πραγματικό χρόνο, καταγράφοντας μέσω ενός δικτύου αισθητήρων που έχουν εγκατασταθεί στο σκάφος, βασικές παραμέτρους όπως η κατανάλωση καυσίμου και η ισχύς των ντιζελογεννητριών και των κινητήρων. Ενώ η κύρια εστίαση είναι στην παρακολούθηση των εξόδων ενέργειας, τα συλλεγόμενα δεδομένα επιτρέπουν τον υπολογισμό της πραγματικής απόδοσης του πλοίου, προσφέροντας μια συνολική εικόνα της λειτουργικής του απόδοσης στο πλήρωμα και στη διαχείριση στην ξηρά.
Κατά τη διάρκεια του ταξιδιού του GNV Polaris, προσομοιώθηκαν διάφορα επιχειρησιακά σενάρια σε διαφορετικές ταχύτητες και ρυθμίσεις, όπως η εναλλαγή χρήσης ντιζελογεννητριών και γεννητριών άξονα, για τον εντοπισμό των πιο αποδοτικών λύσεων όσον αφορά την κατανάλωση καυσίμου. Στη συνέχεια, δοκιμάστηκε η επιχειρησιακή διάταξη για τη διαδρομή Γένοβα-Παλέρμο, επιβεβαιώνοντας τη συνέπεια μεταξύ των αποτελεσμάτων των θαλάσσιων δοκιμών και των προβλέψεων. Η ανάλυση επιβεβαίωσε την ακρίβεια του συστήματος, επιτρέποντας τον καθορισμό της βέλτιστης διάταξης για τη μείωση της κατανάλωσης καυσίμου.
Το έργο περιλαμβάνει επίσης την ανάπτυξη προγνωστικών μοντέλων χρησιμοποιώντας τεχνικές μηχανικής μάθησης. Ένα φυσικό μοντέλο του πλοίου, εκπαιδευμένο με τα συλλεγμένα δεδομένα, πέτυχε εντυπωσιακή ακρίβεια. Τα μοντέλα απόδοσης έχουν αποδειχτεί αξιόπιστα εργαλεία για την ακριβή εκτίμηση της αποδοτικότητας του πλοίου και μπορούν να χρησιμεύσουν ως σημείο αναφοράς για την αξιολόγηση της υποβάθμισης της απόδοσης με την πάροδο του χρόνου ή ως προσομοιωτές σε περίπτωση που το πλοίο αναπτυχθεί σε διαφορετική διαδρομή ή πρόγραμμα. Αυτή η ανάλυση μπορεί επίσης να υποδείξει την ανάγκη για ενέργειες αναβάθμισης, όπως ο καθαρισμός του σκάφους και της προπέλας ή η συντήρηση του κινητήρα.
Η Ivana Melillo, Διευθύντρια Ενεργειακής Απόδοσης της GNV, δήλωσε: «Η GNV κάνει σημαντικά βήματα στη βιώσιμη ναυτιλία με τις τελευταίες πρωτοβουλίες της. Ένα από τα πιο αξιοσημείωτα επιτεύγματα είναι η εισαγωγή του GNV Polaris, του πρώτου από τα τέσσερα νέα πλοία που σχεδιάστηκαν για να ενισχύσουν τη βιωσιμότητα στις θαλάσσιες μεταφορές. Το GNV Polaris πληροί υψηλά περιβαλλοντικά πρότυπα και μπορεί να επιτύχει εξοικονόμηση καυσίμου άνω του 30%, με αποτέλεσμα τη σημαντική μείωση των εκπομπών CO₂ σε σύγκριση με τα πλοία που βρίσκονται ήδη στον στόλο.
H GNV σχεδιάζει να συνεχίσει να εκσυγχρονίζει τον στόλο της με πιο οικολογικά πλοία. Αυτό περιλαμβάνει την εισαγωγή νέων πλοίων που πληρούν υψηλότερα περιβαλλοντικά πρότυπα, μειώνοντας τις εκπομπές και βελτιώνοντας την αποδοτικότητα καυσίμου. Η GNV εξετάζει τη χρήση εναλλακτικών καυσίμων, όπως το υγροποιημένο φυσικό αέριο (LNG) και τα βιοκαύσιμα. Αυτά τα καύσιμα παράγουν λιγότερες εκπομπές σε σύγκριση με τα παραδοσιακά ναυτικά καύσιμα. Επενδύουμε σε συστήματα διαχείρισης ενέργειας που αξιοποιούν τις ψηφιακές τεχνολογίες για να βελτιστοποιήσουν τη χρήση ενέργειας στα πλοία μας. Αυτό βοηθά στη μείωση των εκπομπών και στη βελτίωση της συνολικής βιωσιμότητας. Αυτές οι προσπάθειες ψηφιοποίησης αποτελούν μέρος της ευρύτερης στρατηγικής της GNV για τη βελτίωση της λειτουργικής αποδοτικότητας, τη μείωση της περιβαλλοντικής επιπτώσης και τη συμβολή σε ένα πιο βιώσιμο μέλλον στις θαλάσσιες μεταφορές».
Ο Lars Riisberg, Εκτελεστικός Διευθυντής Ψηφιακών Λύσεων Ναυτιλίας στην RINA, δήλωσε: «Η προστιθέμενη αξία του SERTICA Performance έγκειται στην ικανότητά του να παρέχει απαράμιλλη παρακολούθηση και ανάλυση δεδομένων. Συλλέγοντας δεδομένα κάθε πέντε λεπτά και μεταδίδοντας τα συνολικά δεδομένα στη ξηρά, επιτρέπει αναλυτική ιστορική ανάλυση. Οι πίνακες ελέγχου σε πραγματικό χρόνο, προσβάσιμοι εξ αποστάσεως, υποστηρίζουν τη συνεχιζόμενη παρακολούθηση και τις προηγμένες αναλύσεις για εσωτερικές αξιολογήσεις και τον προγραμματισμό προϋπολογισμού καυσίμων. Ένα από τα κύρια πλεονεκτήματα είναι η δυνατότητά του να θέτει ειδοποιήσεις για την παρακολούθηση της κατάστασης των αισθητήρων σε πραγματικό χρόνο, εξασφαλίζοντας έγκαιρη ανίχνευση ανωμαλιών. Επίσης, το SERTICA Performance παρακολουθεί την υποβάθμιση του σκάφους και την ενεργειακή απόδοση, συγκρίνοντας την πραγματική απόδοση με τις βέλτιστες συνθήκες για να βοηθήσει τη λήψη ενημερωμένων αποφάσεων».
Το SERTICA Performance είναι ήδη εγκατεστημένο σε πάνω από 800 πλοία και συνεχίζει να επεκτείνεται με νέες εφαρμογές σε πλοία υπό κατασκευή.
Η GNV, ιδρύθηκε το 1992 και ανήκει στον Όμιλο MSC, είναι μια από τις κορυφαίες ναυτιλιακές εταιρείες που δραστηριοποιούνται στον τομέα των ακτοπλοϊκών και επιβατικών μεταφορών παγκοσμίως. Με στόλο 25 πλοίων, η εταιρεία εκτελεί 31 δρομολόγια σε 7 χώρες, συνδέοντας τη Σαρδηνία, τη Σικελία, την Ισπανία, τη Γαλλία, την Αλβανία, την Τυνησία, το Μαρόκο και τη Μάλτα.
Διαβάστε ακόμη
TτΕ: Διψήφια αύξηση των τιμών στα νεόδμητα διαμερίσματα το 2024
Σε εξέλιξη τα stress tests στις τράπεζες: Ποιο είναι το «αγκάθι» της άσκησης
Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο Θέμα