Το λιμάνι της Σαγκάης είναι το πρώτο λιμάνι παγκοσμίως που ξεπέρασε τα 50 εκατομμύρια εμπορευματοκιβώτια τα οποία διεκπεραίωσε μέσα σε μια χρονιά. Την ελληνική κυβέρνηση εκπροσώπησε ο υφυπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Στέφανος Γκίκας.

Ο υπουργός επεσήμανε την πολύ καλή σχέση που έχουν οι δύο χώρες Ελλάδα και Κίνα μεταξύ τους σε διάφορους τομείς όπως μεταξύ άλλων ο τουρισμός ο πολιτισμός, ο τομέας της καινοτομίας, οι έρευνες και η ναυτιλία.

Τόνισε  ότι από το 2000 οι Ελληνες πλοιοκτήτες έχουν βάλει πάνω από 1.500 παραγγελίες σε κινεζικά ναυπηγεία, η αξία των οποίων ξεπερνά τα 70 δισεκατομμύρια δολάρια. Συμπλήρωσε ότι τα τελευταία τρία χρόνια οι Έλληνες έχουν βάλει 345 παραγγελίες ναυπήγησης πλοίων κυρίως φορτηγά και δεξαμενόπλοια μεταφοράς  πετρελαϊκών προϊόντων.

Επίσης υπογράμμισε την επένδυση του κολοσσού COSCO στο λιμάνι του Πειραιά το οποίο έχει καταστεί   η βασική πύλη εισόδου των κινεζικών προϊόντων στην Ευρώπη.

Ανέφερε ότι η Κίνα μεταφέρει δια θαλάσσης το 30% του παγκοσμίου εμπορίου. Η Ελλάδα κατέχει το 21% με βάση τη χωρητικότητα παγκοσμίως. Τα δύο κράτη ελέγχουν τη μεταφορά του 51% του παγκόσμιου εμπορίου. Η Ελλάδα ελέγχει επίσης το 60% του ευρωπαϊκής ναυτιλίας ενώ το ελληνικό νηολόγιο είναι 8ο παγκοσμίως 

«Η ελληνική ναυτιλία είναι σημαντική για να συνεχίσει να κινείται το παγκόσμιο εμπόριο» δήλωσε ο Έλληνας υφυπουργούς.

Ο Στέφανος Γκίκας αναφέρθηκε στις προκλήσεις που αντιμετωπίζει η ναυτιλία.

  1. Νέοι περιβαλλοντικό κανονισμοί
  2. Η έλλειψη ναυτικών και η ανάγκη αναβάθμισης των προσόντων τους και επανεκπαίδευσης των υπαρχόντων στις νέες τεχνολογίες και στη διαχείριση των εναλλακτικών καυσίμων.
  3. η συνεχής ανάπτυξη της τεχνολογίας και της καινοτομιάς. 

«Οι νομοθέτες και οι share holders πρέπει να στοχεύσουν στις προκλήσεις αυτές ώστε να  μετατρέψουν τις προκλήσεις σε ευκαιρίες.

Αγκαλιάζουμε  τους στόχους του ΙΜΟ για την πλήρη απανθρακοποιηση της ναυτιλίας και την πλήρη εξάλειψη των εκπομπών αέριου θερμοκηπίου  έως τα μέσα αυτού του αιώνα. Πρέπει να συνεργαστούμε στενά όλοι μεταξύ μας για να το πετύχουμε.»

 

Μιλώντας για την κατάσταση στην Ερυθρά Θάλασσα ανέφερε:

«Στην Ερυθρά Θάλασσα μπαίνουν σε κίνδυνο οι ζωές των ναυτικών και η απρόσκοπτη λειτουργία της ελεύθερης ναυσιπλοΐας. Δεν μπορεί να γίνει ανεκτό και πρέπει να το αντιμετωπίσουμε με αποφασιστικότητα».

Οι ομιλητές στην τελετή  εγκαινίων  της έκθεσης εστίασαν στις κινήσεις πουν κάνει η Κίνα για να ηγηθεί στη νέα εποχή της ναυτιλίας. Η Τεχνητή Νοημοσύνη θα είναι το κλειδί δραματικών αλλαγών μέσα στα επόμενα χρόνια.

Η Σαγκάη έχει εξελιχθεί  σε βάση της τεχνολογίας, στη πράσινη, έξυπνη και αυτόνομη ναυτιλία. Η Κίνα ελέγχει τα φορτία, κυριαρχεί στη ναυπηγική βιομηχανία και στη ναυτιλιακή χρηματοδότηση και το Πεκίνο έχει στόχο να προσελκύσει όσο το δυνατόν περισσότερες εταιρείες στη Σαγκάη από το διεθνές ναυτιλιακό cluster. 

Το λιμάνι της Σαγκάης

Το λιμάνι της Σαγκάης ονομάζεται επίσης SIGP (κωδικός CN SGH), καθώς λειτουργεί από το Διεθνές Λιμάνι της Σαγκάης (Group). Η εταιρεία παρέχει διάφορες υπηρεσίες που σχετίζονται με το λιμάνι για τους καταναλωτές παγκοσμίως.

Το λιμάνι της Σαγκάης είναι το μεγαλύτερο θαλάσσιο λιμάνι στον κόσμο, το οποίο τέθηκε σε λειτουργία το 1842. Με την πάροδο των ετών, ο τόπος εξελίχθηκε σε ένα από τα σημαντικότερα λιμάνια της περιοχής. Το λιμάνι καταλαμβάνει έκταση σχεδόν 4 km2.

Συνδέεται με τον ποταμό Γιανγκτσέ, φτάνοντας σε πολλές επαρχίες της Κίνας.

Αποτελεί αναμφίβολα μία από τις σημαντικότερες κινεζικές πύλες για το εξωτερικό εμπόριο. Τα λιμάνια συχνά αναφέρονται ως μια μικρή πόλη όπου αντί για σπίτια συναντάμε πολυάριθμα εμπορευματοκιβώτια.

Το λιμάνι χειρίζεται κυρίως:

-άνθρακα,

-μεταλλεύματα

-πετρέλαιο και προϊόντα πετρελαίου,

-χάλυβα,

-μηχανήματα και εξοπλισμό.

Στο λιμάνι της Σαγκάης, εξάγεται και εισάγεται περισσότερο από το ένα τέταρτο του συνόλου της εμπορευματικής κίνησης στην Κίνα. Μέσω του λιμανιού διακινείται το 99% του συνόλου του εξωτερικού εμπορίου της Σαγκάης.

Εκει έχουν παρουσία 1.100 ναυτιλιακές εταιρείες, ασφαλιστικές, νομικά γραφεία, γραφεία χρηματοδότησης , νηογνώμονες κ.α.

Διαβάστε ακόμη:

«Μετρά δυνάμεις» η αγορά στο επενδυτικό συνέδριο των Morgan Stanley – EXAE στο Λονδίνο

Το ΣΚ του Μετρό και οι μουσαμάδες, ο Κ.Μ και τα μηνύματα εντός (στο κόμμα) και εκτός (σε ολιγάρχες), ο Δουζόγλου και το Ξέπλυμα, ο Αραβας και οι Ινδοί billionaires

Austriacard – Ideal Holdings – Quest Group: Πώς «φόρτωσαν» με άλλα 84 εκατ. ευρώ φέτος τα έσοδά τους από την πληροφορική

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο Θέμα