search icon

Ναυτιλία

Προς μια πράσινη ναυτιλία: Στρατηγικές και προκλήσεις στο 9ο Οικονομικό Φόρουμ των Δελφών (pic)

Αναζήτηση των δυνατοτήτων για ένα πιο βιώσιμο και ανθεκτικό μέλλον για τη ναυτιλία

Η αναζήτηση των δυνατοτήτων για ένα πιο βιώσιμο και ανθεκτικό μέλλον για τη ναυτιλία σε έναν κόσμο που αλλάζει, τέθηκε επίκεντρο συζήτησης στο 9o Οικονομικό Φόρουμ των Δελφών, που πραγματοποιείται στους Δελφούς, από τις 10 έως τις 13 Απριλίου και τελεί υπό την Αιγίδα της Α.Ε. της Προέδρου της Δημοκρατίας, κας Κατερίνας Σακελλαροπούλου. Όπως επισήμανε ο πρώην Υπουργός Ναυτιλίας, Μιλτιάδης Βαρβιτσιώτης, η Ελλάδα μπορεί να γίνει και πάλι σημαντικός παίκτης στην παγκόσμια ναυπηγική αγορά.

Ειδικότερα, ο κ. Μιλτιάδης Βαρβιτσιώτης, Chairman, Skaramangas Shipyards, Greece (κεντρική φωτό κειμένου) τόνισε ότι ζητούμενο σήμερα αποτελεί όχι απλά η βιωσιμότητα της ναυτιλίας, αλλά το να αναλύσουμε τη βιωσιμότητα του δυτικού κόσμου, στο πλαίσιο μίας ανταγωνιστικής αγοράς, και τον ρόλο της Ελλάδας στο διεθνές περιβάλλον. «Καλούμαστε να αντιμετωπίσουμε τις προκλήσεις σε μία νέα αγορά η οποία επηρεάζεται έντονα από την Κίνα», ανέφερε ο πρώην υπουργός και συμπλήρωσε ότι οι Ευρωπαίοι θέτουν το 95% των παραγγελιών τους εκτός Ευρώπης, σε αντίθεση με τους ανταγωνιστές τους. Όπως είπε, «στην Ευρώπη έχουμε πάνω από 150 μεγάλα ναυπηγεία και 150.000 εργαζόμενους, απόδειξη ότι υπάρχουν επαρκείς δυνατότητες για ανάπτυξη». Σύμφωνα με τον κ. Βαρβιτσιώτη, «με τις στενές συμμαχίες που έχουμε με τις ΗΠΑ και την υποστήριξη της ναυτιλιακής κοινότητας που είναι πρόθυμη να αναπτύξει τον ναυπηγικό και τον ναυπηγοεπισκευαστικό κλάδο, η Ελλάδα μπορεί να γίνει και πάλι σημαντικός παίκτης στην παγκόσμια αγορά».

Από την πλευρά της η κα. Mette Asmussen, Lead, Maritime Sector Initiatives, World Economic Forum ανέλυσε τις πρωτοβουλίες για την προώθηση της βιωσιμότητας και την απανθρακοποίηση της ναυτιλίας, η οποία αποτελεί και τη ραχοκοκαλιά του παγκόσμιου εμπορίου. Αναζητούνται συγκεκριμένες δράσεις και συγκεκριμένες πρωτοβουλίες για την επίτευξη των περιβαλλοντικών στόχων, με επίκεντρο την αξιοποίηση των νέων τεχνολογιών. Όπως τόνισε, «η μετάβαση δεν πρόκειται να συμβεί εάν αυτές οι πρωτοβουλίες δεν υιοθετηθούν γρήγορα. Η μετάβαση απαιτεί συνέργειες σε διάφορους κλάδους της αγοράς» και συμπλήρωσε ότι «η ναυτιλία είναι ένας ιδιαίτερα ανθεκτικός κλάδος, έχει προσαρμοστεί σε όλες τις προκλήσεις στους αιώνες και αυτό θα συνεχίσει να κάνει».

Η κα. Λιάνα Γούτα, Γενική Διευθύντρια της FuelsEurope Belgium ανέφερε ότι τα ανανεώσιμα καύσιμα θα παίξουν έναν κρίσιμο ρόλο στην απανθρακοποίηση της ναυτιλίας, και μπορούν να χρησιμοποιηθούν στον υφιστάμενο στόλο, χωρίς επιπλέον κόστος για τα ίδια τα πλοία ή για τις μεταφορές. «Πρέπει να προχωρήσουμε με μεγάλους μετασχηματισμούς για να παράγουμε τα ανανεώσιμα καύσιμα που χρειάζεται η Ευρώπη», ανέφερε χαρακτηριστικά. Όπως έκανε γνωστό, «οι εταιρείες μας ήδη πραγματοποιούν αυτή την μετάβαση με επενδύσεις πολλών δισεκατομμυρίων. Τα ανανεώσιμα καύσιμα είναι μία λύση, ωστόσο πρέπει να διασφαλίσουμε ότι αυτά πρέπει να παράγονται στην Ευρώπη και να μην εισάγονται από τρίτες χώρες», και τόνισε την ανάγκη μείωσης του κόστους τους.

Από αριστερά: Κυριακή Μητρούση, Προϊσταμένη του Τμήματος Εξωτερικών Υποθέσεων, Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών – Mette Asmussen, Επικεφαλής, Maritime Sector Initiatives, Παγκόσμιο Οικονομικό Φόρουμ, Δανία – Λιάνα Γούτα, Director General at FuelsEurope Belgium – Σωτήρης Ράπτης, Γενικός Γραμματέας Ενώσης Εφοπλιστών Ευρωπαϊκής Κοινότητας – Δέσποινα Παναγιώτου-Θεοδοσίου Co-CEO T Tototheo Maritime, Κύπρος – Μιλτιάδης Βαρβιτσιώτης, Πρόεδρος, Ναυπηγεία Σκαραμαγκάς – Philippe Louis-Dreyfus, Πρόεδρος, Louis Dreyfus Armateurs – Philippe Louis-Dreyfus, Πρόεδρος, Louis Dreyfus Armateurs

Σύμφωνα με τον κ. Philippe Louis-Dreyfus, Chairman, Louis Dreyfus Armateurs, θα περάσει αρκετός καιρός μέχρι να έχουμε τα κατάλληλα εργαλεία και τα κατάλληλα πλοία, προκειμένου να επιτευχθεί η πράσινη μετάβαση στη ναυτιλία. Ένα από τα σημαντικότερα θέματα είναι το οικονομικό αλλά δεν είναι το μοναδικό, όπως είπε, επισημαίνοντας τη διασφάλιση υπεύθυνης εργατικής πολιτικής από όλη την αγορά, με την απλοποίηση των όρων και των κανόνων. Μάλιστα, προκειμένου να υπάρξουν άμεσα αποτελέσματα στην μείωση του περιβαλλοντικού αποτυπώματος της ναυτιλίας, ο εύκολος τρόπους που υποστήριξε, έχει να κάνει με τη μείωση της ταχύτητας των πλοίων.

Από την πλευρά του ο κ. Σωτήρης Ράπτης, Γενικός Γραμματέας Ένωσης Εφοπλιστών Ευρωπαϊκής Κοινότητας, ανέφερε ότι η ναυτιλία αποτελεί τον ακρογωνιαίο λίθο του παγκόσμιου εμπορίου και της διεθνούς ασφάλειας. «Πρέπει να βρούμε την κατάλληλη ισορροπία για την οικονομική ασφάλεια και την ασφάλεια του εμπορίου», είπε χαρακτηριστικά. Οι μηδενικές εκπομπές μέχρι το 2050 είναι ένας στόχος που συμπίπτει με τον παγκόσμιο κλιματικό στόχο. Σύμφωνα με τον κ. Ράπτη με τα καθαρά καύσιμα, το κόστος σήμερα εμφανίζεται ανεβασμένο, καθώς σε πολλές περιπτώσεις είναι και πέντε φορές ακριβότερα ενώ συμπλήρωσε ότι ζητούμενο αποτελεί η εξεύρεση των τόπων για την περιβαλλοντική βιωσιμότητα αλλά και τη διασφάλιση της ανταγωνιστικότητας της Ευρωπαϊκής Οικονομίας. «Η ναυτιλία αποτελεί όχι μόνο τον ακρογωνιαίο λίθο των μεταφορών αλλά και της ασφάλειάς μας», δήλωσε.

Όπως ανέφερε από την πλευρά της η κα. Κυριακή Μητρούση Προϊσταμένη του Τμήματος Εξωτερικών Υποθέσεων Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών, η ανθεκτικότητα αποτελεί έναν όρο κλειδί και θα παίξει ακόμα μεγαλύτερο ρόλο για την ΕΕ τα προσεχή χρόνια. «Η ναυτιλία στην ΕΕ δεν είναι μόνο μία αναγκαιότητα, αλλά μία επιλογή μεταφορές, γιατί έτσι μπορεί να γίνει η επίτευξη των στόχων της σε περιβαλλοντικό, οικονομικό και κοινωνικό επίπεδο», όπως είπε.

Συντονίστρια της συζήτησης ήταν η κα Δέσποινα Παναγιώτου Θεοδοσίου Co-CEO T Tototheo Maritime, Κύπρος, η οποία έκανε λόγο για την ευθύνη της αντιμετώπισης των προκλήσεων για ένα περισσότερο βιώσιμο μέλλον, με ταυτόχρονη επίτευξη των υψηλών στόχων της ευρωπαϊκής και της ελληνικής ναυτιλίας.

Διαβάστε ακόμη 

Το ράλι του χρυσού δεν έχει τελειώσει ακόμα, τονίζουν οι επενδυτές (γράφημα) 

ΔΕΗ – ΜYTILINEOS: Συμφωνία Στρατηγικής Συνεργασίας για ανάπτυξη χαρτοφυλακίου ενεργειακών έργων έως 2.000MW σε 4 χώρες 

Σχολεία: Ποιες ημέρες θα παραμείνουν κλειστά μέσα στον Ιούνιο 

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ 

Exit mobile version