Σε μια γλυκιά βραδιά, στην αίθουσα «Φάρος» του Κέντρου Πολιτισμού Ιδρύματος Σταύρος Νιάρχος, συγκεντρώθηκαν πριν από λίγες ημέρες σημαίνοντα στελέχη της ελληνικής ναυτιλιακής κοινότητας για την εκδήλωση υποδοχής νέων μελών στο Propeller Club, Port Of Piraeus.
Παρόντες ήταν ο πρεσβευτής των ΗΠΑ Τζορτζ Τσούνης ως επίτιμος πρόεδρος του club, ο κ. Σταμάτης Τσαντάνης, πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος δύο εισηγμένων στην αμερικανική κεφαλαιαγορά ναυτιλιακών εταιρειών, της Seanergy Maritime Holdings και της United Maritime Corporation, ενώ ως κύριος ομιλητής προσκλήθηκε ο αναπληρωτής διευθύνων σύμβουλος του ομίλου Αγγελικούση Σβάινουνγκ Γ.Σ. Στόλε ο οποίος, μεταξύ άλλων, τόνισε πόσο περήφανοι είναι όλοι στον όμιλο γιατί τα πλοία φέρουν την ελληνική σημαία και την ταξιδεύουν στα πέρατα του κόσμου, ενώ έδωσε συμβουλές για το σωστό μάνατζμεντ σε δύσκολες εποχές όπως αυτές που ζούμε.
Το Propeller Club του Πειραιά, το οποίο συμπληρώνει 90 χρόνια παρουσίας και προσφοράς στην ελληνική κοινωνία και ναυτιλία, καλωσόρισε 200 νέα μέλη.
«Αισθάνομαι ιδιαίτερα υπερήφανος γιατί βλέπω χρόνο με τον χρόνο το Club μας να εξελίσσεται και να μεγαλώνει. Οχι μόνο ποσοτικά, αλλά κυρίως ποιοτικά», επεσήμανε ο πρόεδρος Κωστής Φραγκούλης και πρόσθεσε: «Ως διοικητικό συμβούλιο δουλεύουμε μεθοδικά και αδιάλειπτα προς αυτή την κατεύθυνση. Διότι χτίζουμε πάνω στα ισχυρά μας θεμέλια οδηγώντας το Propeller Club στην επόμενη μέρα».
Με αφορμή, δε, την παρουσία του Αμερικάνου πρεσβευτή, ο πρόεδρος τόνισε: «Η προώθηση της συνεργασίας Ελλάδας – Αμερικής στη ναυτιλία, αλλά και η ανάπτυξη των ελληνοαμερικανικών σχέσεων, σε επίπεδο κοινωνικό, πολιτιστικό και οικονομικό, βρίσκονταν ανέκαθεν στο επίκεντρο των σκοπών μας ως Club και το γεγονός ότι οι διμερείς σχέσεις βρίσκονται στο πιο υψηλό επίπεδο, μας ικανοποιεί ιδιαίτερα. Αυτό δεν θα ήταν δυνατό χωρίς την άψογη συνεργασία και τη συνεχή υποστήριξη ολόκληρης της ομάδας της πρεσβείας, με επικεφαλής βέβαια τον πρεσβευτή». Στη συνέχεια έκανε ειδική αναφορά στη συμμετοχή του Club στην έκθεση «Ποσειδώνια», με περίπτερο στο American Pavillion, ενώ στις 6 Ιουνίου θα είναι εκ των συνδιοργανωτών του 4ου σεμιναρίου «Trading in U.S. Waters‘ μαζί με το Ελληνοαμερικανικό Εμπορικό Επιμελητήριο, την αμερικάνικη πρεσβεία, τη NAMEPA και τo Ναυτικό Επιμελητήριο της Ελλάδος.
Από την πλευρά του ο κ. Τσούνης είπε: «Εδώ και έναν αιώνα, το Propeller Club υποστηρίζει τις πολυδιάστατες θαλάσσιες σχέσεις μας, χτίζοντας γέφυρες μεταξύ των Ηνωμένων Πολιτειών και της παγκόσμιας ναυτιλιακής κοινότητας… Εχοντας τον μεγαλύτερο, νεότερο και πιο σύγχρονο στόλο στη ναυτιλία και μια τόσο δυναμική ναυτιλιακή κοινότητα, είμαστε ενθουσιασμένοι για το μέλλον της ναυτιλιακής βιομηχανίας στην Ελλάδα».
Ο Σ. Τσαντάνης
Ο κ. Τσαντάνης, με τη σειρά του, έκανε στην αρχή της ομιλίας του μια αναδρομή στην ιστορία του Propeller Club, Port of Piraeus:
«Το International Propeller Club ξεκίνησε το 1922, στη Νέα Υόρκη, και συνιστά τον μεγαλύτερο οργανισμό δικτύωσης της παγκόσμιας ναυτιλίας. Παραμένει ένας σύγχρονος τόπος συνάντησης και ανταλλαγής απόψεων όχι μόνο μεταξύ των μελών του, αλλά και μεταξύ των σημαντικότερων φορέων γύρω από τη ναυτιλία, την οικονομία, το εμπόριο και την ασφάλεια στη θάλασσα. Επίσης, σε αυτό το σημείο αξίζει να αναφερθεί ότι 13 χρονιά μετά, δηλαδή το 1935, ιδρύθηκε το παράρτημα του Πειραιά, καθιστώντας το έναν από τους παλαιότερους ναυτιλιακούς θεσμούς στη χώρα μας με πολύπλευρη αποστολή διανύοντας ήδη την 9η δεκαετία της δράσης του. Το International Propeller Club, Port of Piraeus αποτελεί, επιπλέον, το μεγαλύτερο ανάμεσα σε ένα δίκτυο 80 παραρτημάτων παγκοσμίως, και σύντομα το Club θα αποτελείται από 1.000 μέλη, γεγονός που θα μας χαροποιήσει ιδιαίτερα».
Στη συνέχεια αναφέρθηκε στις δύο εταιρείες των οποίων ηγείται και τιμήθηκαν πέρυσι από το Club μαζί με άλλες 25 ελληνικών συμφερόντων ναυτιλιακές, όλες εισηγμένες στις αμερικανικές κεφαλαιαγορές: «Η Seanergy είναι μια ναυτιλιακή εταιρεία που διαχειρίζεται αποκλειστικά Capesize φορτηγά πλοία, ο στόλος της αποτελείται από ένα Newcastlemax και 18 Capesize πλοία και η μεταφορική ικανότητα του στόλου ξεπερνά τa 3,4 εκατομμύρια dwt. Μέχρι και πρότινος ήταν η μοναδική pure play Capesize ναυτιλιακή εταιρεία εισηγμένη στις κεφαλαιαγορές των ΗΠΑ. Είμαστε η πρώτη και μοναδική ελληνική ναυτιλιακή εταιρεία που συμμετέχει στο ευρωπαϊκό πρόγραμμα SAFeCRAFT, αναβαθμίζοντας ένα από τα Capesize πλοία του στόλου μας, στο οποίο θα πραγματοποιηθούν οι σχετικές εγκαταστάσεις ώστε να χρησιμοποιήσει υδρογόνο (H2) για την παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας. Κύριο στόχο του SAFeCRAFT αποτελεί η ανάδειξη της ασφάλειας και της αποδοτικότητας των βιώσιμων εναλλακτικών καυσίμων (SAFs), επιταχύνοντας έτσι την υιοθέτηση των σχετικών τεχνολογιών στα υπάρχοντα πλοία. Επίσης, αξίζει να αναφερθεί ότι είμαστε η μοναδική ελληνική ναυτιλιακή που έχουμε αναγνωριστεί ως Best Workplace για το 2023 από το Great Place to Work Hellas και αναμένουμε τα ανάλογα αποτελέσματα εντός λίγων ημερών για το 2024». O ίδιος συμπλήρωσε:
«Οσον αφορά στη United Maritime Corporation, αποτελείται από 9 πλοία μεταφοράς ξηρού χύδην φορτίου (3 Capesize, 3 Kamsarmax, 3 Panamax) με συνολική μεταφορική ικανότητα 1.004.289 dwt. Από τις 6 Ιουλίου του 2022 οι μετοχές της διαπραγματεύονται επιτυχώς στο χρηματιστήριο του NASDAQ Capital Market με τον κωδικό “USEA”. Είμαστε ιδιαίτερα περήφανοι που αποτελούμε, ως Seanergy και United Maritime, μέλη του International Propeller Club, Port of Piraeus και ενεργοί υποστηρικτές του θεσμού αυτού που στοχεύει στην ενίσχυση της ελληνοαμερικάνικης ναυτιλιακής συνέργειας διατηρώντας παράλληλα απαράμιλλο το φιλανθρωπικό του προφίλ όλα αυτά τα χρόνια».
O Σβάινουνγκ Γ.Σ. Στόλε
Στην ομιλία του με θέμα «Πλοήγηση σε δύσκολους καιρούς προς ένα βιώσιμο μέλλον», ο αναπληρωτής διευθύνων σύμβουλος του ομίλου Αγγελικούση Σβάινουνγκ Γ.Σ. Στόλε αρχικώς αναφέρθηκε στην ελληνική ναυτιλία και στη δυναμική παγκόσμιας εμβέλειας που έχει: «Η ελληνικών συμφερόντων ναυτιλία βρίσκεται σήμερα στην κορυφή.
Ναι μεν η Κίνα έχει μεγαλύτερη χωρητικότητα-tonnage, όμως μέρος αυτού ανήκει στο κράτος, οπότε δεν ξέρω αν μετράει» και συμπλήρωσε: «Χρειάζεται προσπάθεια και προσήλωση στον στόχο ώστε να διατηρηθεί η ελληνική ναυτιλία στην κορυφή γιατί ο ανταγωνισμός είναι σκληρός και προέρχεται από διάφορες κατευθύνσεις».
Ειδική αναφορά έκανε στην εταιρική φιλοσοφία και πολιτική σύμφωνα με την οποία ο όμιλος είναι ελληνοκεντρικός σε στεριά και θάλασσα: «Θέλω να επισημάνω μια σημαντική πτυχή της εταιρικής πολιτικής του ομίλου Αγγελικούση που καταδεικνύει τη φιλοσοφία που τον διέπει. Τα πλοία μας φέρουν με υπερηφάνεια την ελληνική σημαία. Εχουμε 8.500 ναυτικούς και σε επίπεδο αξιωματικών, αν όχι όλοι, τότε η συντριπτική πλειοψηφία τους είναι Ελληνες. Οταν έχουμε την ελληνική σημαία και τα πλοία μας είναι εγγεγραμμένα στο Ελληνικό Νηολόγιο, τότε πρέπει να έχουμε Ελληνες αξιωματικούς. Και πώς εξασφαλίζουμε στην πορεία του χρόνου ότι θα έχουμε τον απαιτούμενο αριθμό Ελλήνων στα πλοία μας; Το εξασφαλίζουμε γιατί έχουμε πρόγραμμα για τους σπουδαστές – σπουδάστριες των Ακαδημιών Εμπορικού Ναυτικού. Κάθε εξάμηνο παίρνουμε 350 σπουδαστές-σπουδάστριες, ήτοι 700 κάθε χρόνο που εξελίσσονται μέσα στον όμιλο και φτάνουν στην κορυφή είτε ως στελέχη στα γραφεία είτε ως επικεφαλής αξιωματικοί στα πλοία. Και στα γραφεία του ομίλου η συντριπτική πλειοψηφία είναι Ελληνες».
Ο ίδιος κατέληξε: «Είναι σημαντικό μέρος της εταιρικής μας κουλτούρας να προσφέρουμε κάτι πίσω στην Ελλάδα. Πιστεύουμε ότι έχουμε το καλύτερο ανθρώπινο δυναμικό». Ο όμιλος Αγγελικούση έχει 141 πλοία στο νερό, εκ των οποίων τα 122 υπό ελληνική σημαία ποσοστό 86,5% και άλλα 24 υπό παραγγελία. Είναι ο μεγαλύτερος ιδιωτικός ναυτιλιακός όμιλος στον κόσμο. «Κι αυτό μας γεμίζει όλους στην ελληνική ναυτιλιακή κοινότητα, με μεγάλη υπερηφάνεια», σχολίασε ο κ. Φραγκούλης. Στη συνέχεια ο κ. Στόλε μίλησε για την εποχή των προκλήσεων στην οποία ταξιδεύει η ναυτιλιακή βιομηχανία, περιγράφοντας την κατάσταση που υπάρχει: «Σήμερα έχουμε πόλεμο στην Ευρώπη και στη Μέση Ανατολή.
- Πύραυλοι εκτοξεύονται με στόχο πλοία στην Ερυθρά Θάλασσα.
- Οι Σομαλοί πειρατές πλήττουν και πάλι τα εμπορικά πλοία.
- Υπάρχει οικονομικός πόλεμος μεταξύ Δύσης και Ανατολής ή Ανατολής και Δύσης, εξαρτάται με ποια πλευρά είσαι.
- Υπάρχουν οι επιπτώσεις από την πανδημία.
- Εχουμε χαμηλότερη οικονομική ανάπτυξη.
- Βρίσκεται σε εξέλιξη η ενεργειακή μετάβαση και τίθενται περιβαλλοντικοί κανονισμοί για την εξάλειψη των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου.
Ολα αυτά μαζί καταδεικνύουν ότι η ναυτιλιακή βιομηχανία βρίσκεται αντιμέτωπη με απροσδόκητα δύσκολες καταστάσεις και με την αβεβαιότητα. Πρέπει να διασφαλίσουμε ότι κάνουμε τη δουλειά μας με τον καλύτερο τρόπο».
Οπως είπε στη συνέχεια ο κ. Στόλε, «η βασική προτεραιότητα σε δύσκολους καιρούς γεμάτους προκλήσεις είναι να εστιάζεις στη δουλειά σου και να διασφαλίζεις ότι τόσο ο ίδιος όσο και τα μέλη της ομάδας σου κινείστε προς την ίδια κατεύθυνση. Εχει σημασία η ηγετική ικανότητα. Ο μάνατζερ πρέπει να διασφαλίζει ότι όλη στην ομάδα του καταλαβαίνουν σωστά το τι πρέπει να γίνει. Πρέπει να εστιάζεις στο τι γνωρίζεις καλύτερα και πως μπορείς να το κάνεις ακόμη καλύτερα. Πρέπει να γνωρίζεις πότε να πεις “όχι”. Γιατί σε καιρούς γεμάτους προκλήσεις είναι εύκολο να αποπροσανατολιστείς και να πάρεις λάθος αποφάσεις. Πρέπει να παίρνεις αποφάσεις με μακροπρόθεσμη προοπτική. Σε διαφορετική περίπτωση, δεν θα υφίστασαι ως εταιρεία αύριο. Ως όμιλος επενδύουμε στους εργαζομένους μας, στους πελάτες μας και σε όλες τις σχέσεις που έχουμε. Πρέπει να φροντίζεις τον κόσμο σου να τον νοιάζεσαι και να του το δείχνεις».
Για την πράσινη μετάβαση της ναυτιλίας είπε: «Η ναυτιλία συνεισφέρει μεταξύ 2% και 3% στο σύνολο των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου, αν και μεταφέρει το 90% του παγκόσμιου εμπορίου. Αυτό δεν σημαίνει ότι δεν πρέπει να συμβάλει στην εύρεση λύσεων για την επίτευξη της απαναθρακοποίησης. Αυτό, όμως, θα πρέπει να γίνει με τέτοιον τρόπο ώστε να συνεχίσει να μεταφέρει το 90% του παγκόσμιου φορτίου. Πρέπει όλοι να καταλάβουν, και ιδιαίτερα οι νομοθέτες, ότι διανύουμε μια μεταβατική περίοδο και η απανθρακοποίηση δεν μπορεί να γίνει μέσα σε ένα βράδυ, γυρνώντας απλώς έναν διακόπτη. Το να στείλεις στα διαλυτήρια τα υπάρχοντα πλοία και να τα αντικαταστήσεις με νεότευκτα θεωρώ ότι είναι μια ανοησία, ο λάθος δρόμος. Πρέπει να προχωράμε βήμα-βήμα».
Λεζάντα κεντρικής φωτογραφίας: Ο αρχηγός του Λιμενικού Σώματος, αντιναύαρχος Γιώργος Αλεξανδράκης, ο αρχηγός του Γενικού Επιτελείου Πολεμικού Ναυτικού, αντιναύαρχος Δημήτρης Κατάρας, ο Αμερικάνος πρεσβευτής Τζορτζ Τσούνης, ο Σταμάτης Τσαντάνης, ο Κωστής Φραγκούλης, ο Σβάινουνγκ Γ.Σ. Στόλε, ο αρχηγός Στόλου, αντιναύαρχος Π.Ν. Πολυχρόνης Κουλούρης και ο β’ υπαρχηγός Λιμενικού Σώματος, αντιναύαρχος Τρύφων Κοντιζάς
Διαβάστε ακόμη
Σπύρος Θεοδωρόπουλος: «Κι εγώ από φτωχός ξεκίνησα»
Το τρίπτυχο των προκλήσεων για την ασφαλιστική αγορά
Άνοιγμα του ελληνικού τουρισμού στην αραβική αγορά (pic)
Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ