search icon

Ναυτιλία

Propeller Club – Κουμουτσάκος: Να διατηρήσουμε και να ενισχύσουμε την ελληνική ναυτοσύνη εν μέσω της κρίσης

Στις προκλήσεις που αντιμετωπίζει η παγκόσμια κοινότητα αλλά και ειδικότερα η Ναυτιλία αναφέρθηκε ο βουλευτης της ΝΔ και πρώην υπουργός, Γιώργος Κουμουτσάκος, κατά την τελετή ανακυρηξής του σε τακτικό μέλος του Propeller Club

Σημαντικοί παράγοντες της ελληνικής ναυτιλίας, όπως ο καπετάν Παναγιώτης Τσάκος, ο Γιώργος Προκοπίου, ο πρώην Γ.Γ. του IMO Ευθύμιος Μητρόπουλος αλλά και της πολιτικής, όπως ο νέος Αμερικανός πρέσβης στην Ελλάδα, Τζορτζ Τσούνης καθώς και ο βουλευτής της ΝΔ και πρώην υπουργός Γιώργος Κουμουτσάκος, έδωσαν το “παρών” στην εκδήλωση του Propeller Club Port of Piraeus που πραγματοποιήθηκε χθες στον Ναυτικό Όμιλο Ελλάδος για την υποδοχή των νέων μελών.

Ο Τζώρτζ Τσούνης ανέλαβε τον ρόλο του επίτιμου προέδρου του Club, όπως προβλέπεται από το καταστατικό του ενώ ο Γιώργος Κουμουτσάκος ανακηρύχθηκε σε τακτικό μέλος.

Κατά τη διάρκεια της ομιλίας του, ο κ. Κουμουτσάκος, αναφέρθηκε στον ρωσοουκρανικό πόλεμο και τις επιπτώσεις του, τόσο σε πολιτικό επίπεδο όσο και στον τομέα της ναυτιλίας.

Πιο συγκεκριμένα, ο βουλευτής και έμπειρος διπλωμάτης τόνισε ότι πρόκειται για μια γεωγραφικά περιορισμένη σύγκρουση που όμως, σε γεωπολιτικό, οικονομικό και ενεργειακό επίπεδο παίρνει παγκόσμιες διαστάσεις, κάνοντας παράλληλα λόγο και για κίνδυνο πιθανής επερχόμενης επισιτιστικής κρίσης, τονίζοντας ότι μπροστά στα μάτια μας εξελίσσεται μια διεθνής αναδιάταξη ισχύος, επιρροής και συμφερόντων.

Παράλληλα, σημείωσε ότι “είναι άδηλο το πότε θα τελειώσει ο πόλεμος, με τις στρατιωτικές επιχειρήσεις να επιμηκύνονται, αλλά ακόμα κι όταν έρθει το τέλος του, θα παραμένει άδηλο ποια θα είναι η νέα κατάσταση ισορροπιών που θα προκύψει την επόμενη μέρα”.

Μιλώντας για την Ατλαντική Συμμαχία, αναφέρθηκε στη διεύρυνσή της και μάλιστα με χώρες στενής γειτνίασης με τη Ρωσία, όπως η Σουηδία και η Φινλανδία που με ταχείς διαδικασίες ζήτησαν την προσχώρησή τους σε αυτή, εγκαταλείποντας πολιτικές ουδετερότητας πολλών χρόνων.

Σχετικά με την Ευρωπαϊκή Ένωση, ο Γιώργος Κουμουτσάκος εστίασε στη συνοχή που επέδειξε η ΕΕ όλο αυτό το διάστημα, η οποία “αντί να διχαστεί για τον τρόπο αντίδρασης απέναντι στη Ρωσία, υιοθέτησε με ομοφωνία και μάλιστα σε σύντομο χρονικό διάστημα, αυστηρή πολιτική κυρώσεων και πήρε αποφάσεις για ενεργειακή απεξάρτηση από το ρωσικό φυσικό αέριο και πετρέλαιο”.

Παράλληλα, χαρακτήρισε την Ευρώπη “φανερά τραυματισμένη από τον πόλεμο” και τόνισε ότι καλείται να αντιμετωπίσει τις ακόλουθες 3+1 σοβαρές επιπτώσεις του:

1. την ενεργειακή αφού πρέπει σε σύντομο χρόνο να απεξαρτηθεί από τη Ρωσία με μεγάλες και κοστοβόρες αλλαγές στο ενεργειακό μίγμα και τις ανάλογες υποδομές.

2. Την οικονομική λόγω της ακρίβειας και του πληθωρισμού.

3. Την προσφυγική λόγω του κύματος των εκατομμυρίων απελπισμένων ανθρώπων που εγκαταλείπουν την εμπόλεμη Ουκρανία για να βρουν καταφύγιο στην Ε.Ε.

4.Ταυτόχρονα, για την ασφάλειά της, η Ευρώπη είναι υποχρεωμένη να αυξήσει δραματικά τις αμυντικές της δαπάνες.

Όσον αφορά στη Ρωσία, ο κ. Κουμουτσάκος εξέφρασε την εκτίμηση ότι “θα υποστεί επί πολλά χρόνια σοβαρή μείωση του κύρους, του βάρους και της επιρροής που είχε στη διεθνή σκακιέρα, χωρίς όμως αυτό να σημαίνει ότι θα πάψει να είναι μια υπολογίσιμη δύναμη” και συνέχισε λέγοντας “ο Πούτιν ως εισβολέας πρέπει να ηττηθεί. Η Ρωσία των Ρώσων όμως δεν μπορεί ούτε και πρέπει να αποβληθεί από τη διεθνή ζωή. Τυχόν μακροχρόνια περιθωριοποίησή της θα τη σπρώξει στην αγκαλιά της Κίνας. Μετά τον πόλεμο η πρόκληση που θα πρέπει να αντιμετωπίσουμε είναι να παραμείνει η Ρωσία πιο κοντά στην Ευρώπη και πιο μακριά από την Κίνα”.

Ο βουλευτής της ΝΔ τόνισε ότι ο κόσμος άλλαξε μέσα στις εκατό αυτές ημέρες, όχι μόνο για τη διεθνή διπλωματία, αλλά και για τη διεθνή ναυτιλία. Αναφέρθηκε στις επιπτώσεις που έχει ο πόλεμος στη ναυλαγορά με τους δείκτες να γνωρίζουν ιστορικά ρεκόρ, αλλά και στις ναυτασφαλίσεις που “οι εταιρείες θα κληθούν να καλύψουν ζημίες για πλοία που έχουν υποστεί ζημιές ή χάθηκαν από θαλάσσιες νάρκες και άλλες επιθέσεις στην εμπόλεμη ζώνη”.

Παράλληλα, σημείωσε ότι “οι προκλήσεις επεκτείνονται στην ασφάλεια των ναυτικών” δηλώνοντας ότι “προσβλέπουμε να τελειώσει σύντομα η περιπέτεια των δύο παρανόμως καταληφθέντων ελληνόκτητων πλοίων στον Περσικό Κόλπο”, ενώ επίσης αναφέρθηκε σε ναυτικούς που έχασαν τη ζωή τους από τυφλά χτυπήματα σε πλοία που εγκλωβίστηκαν στη Μαύρη Θάλασσα και σε ουκρανικά λιμάνια.

Κλείνοντας την ομιλία του, ο Γιώργος Κουμουτσάκος εξήρε την απαράμιλλη διορατικότητα των Ελλήνων εφοπλιστών, οι οποίοι, στα χρόνια που πέρασαν, έχουν ήδη επενδύσει μεγάλα κεφάλαια στην κατασκευή δεξαμενόπλοιων LNG και σήμερα διαθέτουν τον πιο σύγχρονο στόλο τέτοιον πλοίων, παγκοσμίως, ελέγχοντας σχεδόν το 22,35% του παγκόσμιου στόλου μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG), σχεδόν 14% του υγροποιημένου αερίου πετρελαίου(LPG) και 32% του παγκόσμιου στόλου πετρελαιοφόρων, κάτι που δείχνει ότι οι Έλληνες πλοιοκτήτες κατέχουν πρωταγωνιστική θέση στην παγκόσμια αγορά μεταφοράς ενέργειας.

Επίσης, ο Γιώργος Κουμουτσάκος τόνισε ότι “ο ελληνόκτητος στόλος έχει τη δύναμη να είναι σημαντικός αρωγός στη μεταφορά επισιτιστικής και ανθρωπιστικής βοήθειας, δεδομένου ότι του αντιστοιχεί το 25% του παγκόσμιου στόλου μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου”.

Προτού κατέβει από το βήμα, ο Γιώργος Κουμουτσάκος φρόντισε για μια ακόμη φορά να τονίσει την ανάγκη δημιουργίας έδρας ναυτιλιακής επιστήμης στην Ακαδημία Αθηνών, ιδιαίτερα τώρα που η Ελλάδα διαπρέπει στην παγκόσμια ναυτιλία.

Διαβάστε επίσης:

Ελλάκτωρ: Προχωρά η διαδικασία για τη δημόσια πρόταση της Reggeborgh

Επενδύσεις σε φωτοβολταϊκά και νέοι στόχοι στο «ραντάρ» για τη Sarantis

Οι εφοπλιστές που μπαίνουν στην ενέργεια, τα σχέδια της Motor Oil με τους Σαουδάραβες, οι νέες δουλειές των ΕΛΠΕ και οι εφοριακοί που… τράκαραν με τον Πιτσιλή

Exit mobile version