search icon

Ναυτιλία

Προκοπίου: «Θα βάλουν τα γέλια σε Κίνα και Κορέα αν ζητήσεις πλοίο με τις προδιαγραφές που βάζουν οι πολιτικοί»

Χρήστος Μεγάλου: Βραχυπρόθεσμη λύση για την πράσινη μετάβαση δεν υπάρχει και είναι ένας από τους προβληματισμούς που έχουμε και εμείς όταν συζητάμε αν θα αυξήσουμε την έκθεση μας στη ναυτιλία

«Αν πας στα ναυπηγεία και ζητήσεις να κατασκευάσεις ένα πλοίο σύμφωνα με όλα όσο έχουν νομοθετήσει οι πολιτικοί για να πετύχουν την πράσινη μετάβασης οι Κινέζοι και οι Κορεάτες θα βάλουν τα γέλια!» Τάδε έφη Γιώργος Προκοπίου μιλώντας στη 2η Γενική Συνέλευση του Κόμβου.

«Καλές είναι οι συζητήσεις για τα οράματα, αλλά θα σου πουν ότι το καλύτερο που μπορούμε να κάνουμε είναι ένα πλοίο που καταναλώνει 30% λιγότερο από το προηγούμενο μοντέλο» επεσήμανε και συνέχισε:

«Δεν επιβραβεύουμε και δεν βοηθούμε αυτά που ήδη γίνονται» σχολίασε και προσέθεσε: «Το μεγαλύτερο ρίσκο σε μια ναυτιλιακή επένδυση είναι το τεχνολογικό ρίσκο λόγω των τεχνολογικών εξελίξεων. Αφήνω την αγορά, τα επιτόκια, αφήνω τους πολέμους. Για παράδειγμα, παραγγείλαμε ένα LNG carrier πριν από 18 χρόνια. Σε τρία χρόνια βγήκε μια νέα μέθοδος πρόωσης. Πήγαμε και επενδύσαμε στη νέα μέθοδο. Όμως μετά από δύο χρόνια άλλαξε το μέγεθος. Και σαν να μην έφτανε αυτό, άλλαξε και πάλι η μηχανή. Έχουν με παραγγείλει 30 LNG carriers με τη γλώσσα έξω» και προσέθεσε:

«Οι επενδύσεις αυτές είναι της τάξης των 250 εκατ. δολαρίων και πρέπει να ζήσουμε με αυτές για 25 χρόνια».

Όπως επεσήμανε ακόμα ότι σήμερα, χωρίς τα εναλλακτικά πράσινα καύσιμα τα οποία δεν υπάρχουν, τα νέα πλοία ναυπηγούνται με βέλτιστη πρόωση τα 14 μίλια από τα 16 που ήταν παλαιότερα. «Σε συνδυασμό με το slow steaming, για ένα επιπλέον μίλι εξοικονομείς περίπου 55% του καυσίμου» ανέφερε.

Μιλώντας για την επένδυση του στα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά άσκησε εμμέσως πλην σαφώς την κριτική του: «Αγοράσαμε το ναυπηγείο στον Σκαραμαγκά πριν από τρία χρόνια. Αλλά η μεταβίβαση έγινε τον Μάρτιο του 2024. Ήμασταν όλο αυτό το χρονικό διάστημα χωρίς τίτλους και χωρίς δικαιώματα. Σημειώνω ότι από τον Μάρτιο έχουμε φέρει 20 πλοία για επισκευές».

Ο Έλληνας πλοιοκτήτης συμμετείχε στο πάνελ με συντονιστή τον Χάρη Αντωνίου, ταμία του Δ.Σ. του Κόμβου και ιδρυτή της Neptune Maritime Leasing και συμμετέχοντες την πρόεδρο της ΗΕΜΕΧΡΟ Ελένη Πολυχρονοπούλου, και οι Γιώργος Προκοπίου, τον Χρήστος Μεγάλου, CEO της Τράπεζας Πειραιώς τον ο καθηγητή Maritime Economics and Logistics και ιδρυτικό μέλος του Κόμβου Ηρακλής Χαραλαμπίδης.

Ο Χρήστος Μεγάλου ανέφερε ότι τράπεζα τα τελευταία χρόνια έχει κάνει μια σημαντική προσπάθεια να έρθει πιο κοντά στην ελληνική ναυτιλία και χρηματοδοτεί με σημαντικούς πόρους τη βιομηχανία και τους Έλληνες πλοιοκτήτες. «Το τι θα συμβεί στο μέλλον το περιέγραψε ο κ. Προκοπίου. Επί της ουσίας δεν υπάρχουν ούτε οι τεχνολογικές λύσεις, οι τεχνικές λύσεις, ούτε η αλυσίδα παραγωγής των καυσίμων».

Στη συνέχεια ο Χρήστος Μεγάλου κατέθεσε ένα προβληματισμό: «Ερχόμαστε σήμερα ως χρηματοδότες και προσπαθούμε να χρηματοδοτήσουμε ένα πλοίο το οποίο θα είναι σε λειτουργία τα επόμενα 20 χρόνια. Με δεδομένο ότι βραχυπρόθεσμη λύση για την πράσινη μετάβαση δεν υπάρχει, είναι ένας από τους προβληματισμούς που έχουμε και εμείς όταν συζητάμε αν θα αυξήσουμε την έκθεση μας στη ναυτιλία”.

Ο Χάρης Αντωνίου έθεσε ως στόχο του Κόμβου να ιδρυθεί ένα ναυτιλιακό κέντρο έρευνας ανάπτυξης και τεχνολογίας στην Ελλάδα, από το οποίο σε βάθος χρόνου θα προκύψουν τεράστια πολλαπλασιαστικά οφέλη και συμπλήρωσε: «Εδραίωση της Ελλάδας ως παγκόσμιου κέντρου καινοτομίας, αύξηση της ανταγωνιστικότητας του ναυτιλιακού κόσμου, σημαντική μείωση των εκπομπών άνθρακα και νέες πολλές θέσεις εργασίας με ισχυρό αποτύπωμα».

Διαβάστε ακόμη:

«Συμμαχία» ΔΕΗ – DAMAC για νέο data center στα Σπάτα

Σε Premia Properties και οικογένεια Αντετοκούνμπο περνά το Village Cinema Ρέντη έναντι €14,1 εκατ.

Γιάννης Καντώρος (Interamerican) στο newmoney: Ενεργό το ενδιαφέρον μας και για άλλες εξαγορές στο χώρο της Οδικής βοήθειας

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο Θέμα

Exit mobile version