Ομόφωνα ενέκρινε η Επιτροπή Ανταγωνισμού τη διάσωση δια απορρόφησης της Ανώνυμης Ναυτιλιακής Εταιρείας Κρήτης από την Attica Group.
Σύμφωνα με το σκεπτικό «η εν λόγω συγκέντρωση, παρ’ ότι εμπίπτει στο πεδίο εφαρμογής της παραγράφου 1 του άρθρου 6 ν. 3959/2011, δεν προκαλεί σοβαρές αμφιβολίες ως προς το συμβατό αυτής με τις απαιτήσεις λειτουργίας του ανταγωνισμού στις επιμέρους αγορές στις οποίες αφορά. Η ανωτέρω απόφαση καταχωρήθηκε στο βιβλίο των αποφάσεων της Επιτροπής Ανταγωνισμού που τηρείται στην Υπηρεσία μας την 3η Αυγούστου 2023 και έλαβε τον αριθμό 827/2023».
Στην ουσία δεν αλλάζει κάτι στον χάρτη της ελληνικής ακτοπλοΐας αφού υπάρχει εδώ κα χρόνια συνεργασία των δύο εταιρειών στην Κρήτη και στην Αδριατική. Το μείζον είναι πως «η ANEK ωφελείται, καθώς διασώζεται από έναν ισχυρό όμιλο» σχολιάζουν κύκλοι της αγοράς.
H χανιώτικη εταιρεία έχει στόλο από οκτώ πλοία. Πρόκειται για τα ΚΡΗΤΗ I, το ΚΡΗΤΗ ΙΙ που είναι παροπλισμένο το Πρέβελης, το Έλυρος, το Ελ.Βενιζέλος, το Olympic Champion , το Hellenic Spirit και το Κύδων που είναι ναυλωμένο στο εξωτερικό. Δραστηριοποιείται στην Κρήτη και Αδριατική μέσω της κοινοπραξίας που είχε με την Attica.
Τα πλοία αυτά εντάσσονται στον στόλο του Ομίλου Attica ο οποίος σήμερα έχει 36 πλοία, συμβατικά και ταχύπλοα και η δύναμη του θα ανέβει στα 44 συνολικά.
Οι δύο εταιρείες λειτουργούν ως κοινοπραξία από τον Ιούνιο του 2011 αρχικά στην Ανκόνα και στο Ηράκλειο για να επεκταθεί αργότερα η δραστηριότητά τους και σε Μπάρι-Βενετία και Χανιά.
Ο Όμιλος Attica δραστηριοποιείται στις Κυκλάδες, την Κρήτη, τα Δωδεκάνησα, τον Αργοσαρωνικό, το Βόρειο Αιγαίο, τις Σποράδες, στην Αδριατική και στη γραμμή Ισπανία-Μαρόκο.
Τα επόμενα βήματα
H διαδικασία αναμένεται να έχει ολοκληρωθεί μέχρι τον Νοέμβριο. Πρώτα θα πρέπει να πραγματοποιηθούν οι Γενικές Συνελεύσεις των δύο εταιρειών για να εγκρίνουν την απόφαση και αυτό θα γίνει στα τέλη του προσεχούς Σεπτεμβρίου και μετά θα ακολουθήσει μέσα στον Νοέμβριο, υπολογίζεται, η έγκριση του ενημερωτικού από την Κεφαλαιαγορά.
«Έγινε το πρώτο σημαντικό βήμα αλλά υπάρχει ακόμα δρόμος για να ολοκληρωθεί η συγχώνευση. Υπάρχει πολύ… χαρτούρα ακόμα» ανέφεραν στο newmoney κύκλοι της Attica.
Η Ολομέλεια, λόγω της πολυπλοκότητας του ζητήματος, εξήντλησε κάθε περιθώριο και εξέτασε μέχρι και την τελευταία λεπτομέρεια ώστε, αφενός να μην υπάρξουν παρερμηνείες αφετέρου να μην εκτεθεί η ίδια, την ώρα που υπήρχαν έντονες αντιδράσεις για τη συγκεκριμένη από την Seajets και τις Μινωικές Γραμμές οι οποίες είχαν καταθέσει ενστάσεις και αντιπροτάσεις.
Η εισήγηση προς την Επιτροπή Ανταγωνισμού είχε προτείνει την έγκριση της συγχώνευσης παρά τα πιθανά προβλήματα ανταγωνισμού που θα προκληθούν σε ορισμένα ζεύγη λιμένων στην Κρήτη και στην Αδριατική δημιουργώντας ή ενισχύοντας δεσπόζουσα θέση.
Οι εισηγητές αποφάνθηκαν πως η ΑΝΕΚ ως προβληματική επιχείρηση «θα αναγκαστεί στο εγγύς μέλλον να αποχωρήσει από την αγορά λόγω των οικονομικών δυσχερειών που αντιμετωπίζει, αν δεν εξαγορασθεί από άλλη επιχείρηση» και πως «δεν υπάρχει άλλη εναλλακτική δυνατότητα εξαγοράς, λιγότερο επιβλαβής για τον ανταγωνισμό, εκτός από την κοινοποιηθείσα συγκέντρωση» Attica – ANEK.
H Αttica έχει κάνει προσφορά στα 80 εκατομμύρια ευρώ στις τράπεζες υπό τη μορφή ανάληψης των χρεών της ΑΝΕΚ και ποσοστό της τάξης 11,5% των μετοχών της Attica Group στους μετόχους της ΑΝΕΚ.
«Σφήνα» είχε μπει ο Μάριος Ηλιόπουλος της SeaJets είχε καταθέσει δύο φορές πρόταση για την αγορά της ΑΝΕΚ ανεβάζοντας το τίμημα στα; 83 εκατομμύρια ευρώμ ενώ παρέμβαση είχε κάνει και ο Όμιλος Γκριμάλντι. Πιο συγκεκριμένα, με επιστολή του στην Επιτροπή Ανταγωνισμού ανέφερε ότι σε περίπτωση που «ναυαγούσε» η συγχώνευση της Attica με την ΑΝΕΚ ο ναπολιτανικός Όμιλος δεσμευόταν να δρομολογήσει πλοία του, στις γραμμές της Κρήτης και της Αδριατικής καλύπτοντας το κενό που θα άφηνε η ΑΝΕΚ η οποία εάν δεν απορροφούνταν θα έκλεινε.
Από την πλευρά της, η Minoan Lines είχε ενημερώσει την Επιτροπή Ανταγωνισμού ότι ήταν διατεθειμένη να διαπραγματευτεί την αγορά του πλοίου ΕΛΥΡΟΣ και να απορροφήσει το πλήρωμα του, σε περίπτωση που η ΑΝΕΚ επιθυμούσε να το πουλήσει ή εάν βρισκόταν στην ανάγκη να το αποσύρει από τη γραμμή στην οποία δραστηριοποιείται. Τελικώς το deal με την Attica Συμμετοχών πήρε το πράσινο φως από την Επ. Ανταγωνισμού.
Διαβάστε ακόμη
Θεόδωρος Φέσσας: Η ισχυρή ρευστότητα, η υπόθεση Κωτσόβολος και η αναζήτηση ενός μεγάλου deal
Φθηνότερο το αέριο στην Ελλάδα, κάτω από το μέσο όρο της ΕΕ τα τιμολόγια ηλεκτρισμού για τον Ιούλιο
Μισθοί στο Δημόσιο: Αυτές είναι οι αυξήσεις για 665.000 δικαιούχους – Αναλυτικά παραδείγματα
Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ