search icon

Ναυτιλία

Πράσινα ομόλογα για επενδύσεις σε καθαρότερες τεχνολογίες και αναβάθμιση του στόλου (pics)

Οι προκλήσεις της υπέρβασης των ανδροκρατούμενων προτύπων του κλάδου, υποστηρίζοντας τη μεγαλύτερη ευαισθητοποίηση και υποστήριξη των γυναικών ναυτικών

Με θέμα τις εξελίξεις στη ναυτιλιακή βιομηχανία όσον αφορά τον τομέα της ESG, πραγματοποιήθηκε το συνέδριο του ESG Shipping Awards 2024-δείκτες (Environment – Social – Governance) με παρόντες περισσότερους από 350 σημαντικούς ηγέτες του κλάδου, εμπειρογνώμονες και ενδιαφερόμενους από όλο τον κόσμο. Έχει εξελιχθεί σε μια ζωτικής σημασίας πλατφόρμα για την ανταλλαγή γνώσεων και την προώθηση των προσπαθειών βιωσιμότητας στον τομέα της ναυτιλίας.

Το συνέδριο προώθησε συζητήσεις σχετικά με τις προκλήσεις, τις μελλοντικές ευκαιρίες και τις ουσιαστικές συνεργασίες, υπογραμμίζοντας τη σημασία της συνεργασίας για την προώθηση των αρχών ESG στη ναυτιλιακή βιομηχανία.

Η εκδήλωση ξεκίνησε με εναρκτήριες παρατηρήσεις από τον Μανώλη Κουτουλάκη, Γενικό Γραμματέα του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, ο οποίος τόνισε την ταχεία μετατροπή της αναφοράς ESG και της βιωσιμότητας σε συγκεκριμένα και ουσιώδη στοιχεία του νέου επιχειρηματικού μοντέλου της ναυτιλιακής βιομηχανίας. Το συνέδριο διοργανώνουν οι Έλενα Αθουσάκη και Κατερίνα Σταθοπούλου (κεντρική φωτογραφία).

Ο Δρ Γιώργος Πατέρας, Πρόεδρος του Ναυτικού Επιμελητηρίου Ελλάδος (ΝΕΕ), τόνισε την ανάγκη να επικεντρωθούμε σε εφικτές, επιστημονικά τεκμηριωμένες λύσεις αντί να ασχολούμαστε με το «πράσινο πλύσιμο».Σημείωσε ότι η ESG έχει ευτυχώς πάρει το σωστό δρόμο, αναδεικνύοντας ένα πολύτιμο εργαλείο για πραγματική αυτοαξιολόγηση και ομότιμη λογοδοσία.

Στην κεντρική της ομιλία, η Λίλιαν Γεωργοπούλου, αναπληρώτρια διευθύντρια εισηγμένων εταιρειών του ομίλου ΑΤΗΕΞ, τόνισε τη σημασία της βιώσιμης χρηματοδότησης και χαρακτήρισε τα πράσινα ομόλογα ως βασικό εργαλείο για επενδύσεις σε καθαρότερες τεχνολογίες και αναβάθμιση του στόλου, επιτρέποντας στις εταιρείες να αποκτήσουν πρόσβαση σε μια ευρύτερη δεξαμενή επενδυτών με γνώμονα τη βιωσιμότητα και ενδεχομένως να μειώσουν το κόστος κεφαλαίου τους. «Στο Χρηματιστήριο Αθηνών, παραμένουμε σταθερά προσηλωμένοι στην υποστήριξη των εταιρειών για τη χρηματοδότηση της πράσινης μετάβασής τους. Παρέχοντας πρόσβαση σε βιώσιμα κεφάλαια και προωθώντας τις αρχές ESG, στοχεύουμε να διαδραματίσουμε καθοριστικό ρόλο στο να βοηθήσουμε τις επιχειρήσεις, συμπεριλαμβανομένων εκείνων της ναυτιλιακής βιομηχανίας, να επιτύχουν τους στόχους βιωσιμότητάς τους, συμβάλλοντας παράλληλα σε μια πιο ανθεκτική και υπεύθυνη παγκόσμια οικονομία» δήλωσε.

Ακολούθησαν οι συζητήσεις στα πάνελ:

1. Ο Νικόλαος Αθανασούλης, Senior Manager of Climate Change and Sustainability Services (CCaSS) της ΕΥ Ελλάδος, παρουσίασε μια ολοκληρωμένη επισκόπηση των προοπτικών των ενδιαφερόμενων μερών σχετικά με τις επιδόσεις ESG, υπογραμμίζοντας τη ζωτική σημασία των οδηγιών για την υποβολή εκθέσεων εταιρικής βιωσιμότητας (CSRD) για την ενσωμάτωση των οικονομικών επιδόσεων με τις περιβαλλοντικές εκτιμήσεις.

2. Η Δέσποινα Ιωάννα Πέτσιου, Διευθύντρια του Τμήματος Προϊόντων της BPCO LTD Green Technologies, παρουσίασε δύο βασικές τεχνολογίες για την απαλλαγή της ναυτιλίας από τον άνθρακα: την πρόωση με αιολική υποβοήθηση με πανιά ρότορα (WASP) και τα συστήματα δέσμευσης άνθρακα (CCS) και πώς οι τεχνολογίες αυτές προσφέρουν πρακτικές λύσεις για την επίτευξη μελλοντικής κανονιστικής συμμόρφωσης και την προώθηση της ναυτιλιακής βιωσιμότητας.

3. Ο Φιλήμων Αντωνόπουλος, Διευθύνων Σύμβουλος της Tallon Commodities Ltd., υπογράμμισε τη σημασία της αποτελεσματικής διαχείρισης των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα, υποστηρίζοντας τις μελλοντικές επενδυτικές στρατηγικές σε δικαιώματα εκπομπής διοξειδίου του άνθρακα, ιδίως δεδομένης της πεποίθησης ότι οι τιμές του διοξειδίου του άνθρακα θα συνεχίσουν να αυξάνονται.

4. Ο Paul Tours, Senior Solution Consultant, Enablon, Wolters Kluwer EHS & ESG, πραγματοποίησε μια διορατική παρουσίαση σχετικά με την υποβολή εκθέσεων ESG, επισημαίνοντας βασικούς τομείς όπως η αποτελεσματική συλλογή δεδομένων, η δέσμευση των ενδιαφερόμενων μερών και η διαφάνεια. Τόνισε ότι η υποβολή εκθέσεων ESG δεν είναι ένα βραχυπρόθεσμο σπριντ αλλά ένας μακροπρόθεσμος μαραθώνιος, επισημαίνοντας ότι η βιωσιμότητα έχει άμεσο αντίκτυπο στις οικονομικές επιδόσεις και την παγκόσμια ανταγωνιστικότητα.

Το συνέδριο περιελάμβανε πάνελ που παρουσίασαν βέλτιστες πρακτικές και διευκόλυναν δυναμικές συζητήσεις σχετικά με τις βασικές προκλήσεις που αντιμετωπίζει η ναυτιλιακή βιομηχανία.

– Το πάνελ «Leading ESG Strategies» περιελάμβανε μια συζήτηση στο τζάκι με την Angela Stark, Senior Vice President της Norwegian Cruise Line Holdings Ltd., νικήτρια του Gold ESG Leader Award, η οποία περιέγραψε τη στρατηγική απαλλαγής της εταιρείας από τον άνθρακα με έμφαση στην αποδοτικότητα, την καινοτομία και τη συνεργασία. Τόνισε το πρόγραμμα επιπτώσεων της κρουαζιέρας στην κοινότητα που στοχεύει στην προώθηση ουσιαστικών αλληλεπιδράσεων των επισκεπτών με τις τοπικές κοινότητες, υπογραμμίζοντας τη σημασία της προσεκτικής δέσμευσης και της διενέργειας διπλής αξιολόγησης της ουσιαστικότητας για την αντιμετώπιση των ανησυχιών της κοινότητας.

Η Kitty Mok, Διευθύντρια Κινδύνων της Pacific Basin Shipping Limited και νικήτρια του Silver ESG Leader Award, μοιράστηκε πληροφορίες σχετικά με τη στρατηγική ανανέωσης του στόλου της εταιρείας της, δίνοντας προτεραιότητα στα πλοία διπλού καυσίμου και χαμηλών εκπομπών. Υπογράμμισε τη σημασία της υπεύθυνης διακυβέρνησης, χρησιμοποιώντας ένα μοντέλο τριών γραμμών άμυνας για να διασφαλίσει την αποτελεσματική διαχείριση των κινδύνων σε όλα τα επίπεδα λειτουργίας.

– Με συντονιστή τον Ralf Garrn, Διευθύνοντα Σύμβουλο της OceanScore GmbH, στο πάνελ «Κλιματική Αλλαγή & Περιβαλλοντική Εξέλιξη» συμμετείχαν ο Στέργιος Στεργίου, Capital Group, ο Δρ Βασίλειος Κοσμάς για την Carnival Corporation & plc, ο Avraam Gelegenis, Diana Shipping Services S.A., ο Δημήτρης Σολομωνίδης, Lemissoler Navigation Co. Ltd., και Michael Blanding & Sylvain Julien που εκπροσωπούν την Berge Bulk.

Οι συμμετέχοντες στο πάνελ μοιράστηκαν πληροφορίες σχετικά με καινοτόμες στρατηγικές απαλλαγής από τις ανθρακούχες εκπομπές, συμπεριλαμβανομένης της υιοθέτησης τεχνολογιών διπλού καυσίμου, πρωτοβουλιών δέσμευσης άνθρακα και βιώσιμων εναλλακτικών καυσίμων, όπως το LNG, η αμμωνία και τα βιοκαύσιμα.Οι συζητήσεις επικεντρώθηκαν στις προκλήσεις και τις ευκαιρίες για τον καθορισμό φιλόδοξων στόχων μείωσης των εκπομπών, την πλοήγηση στα ρυθμιστικά πλαίσια και την εφαρμογή ενεργειακά αποδοτικών τεχνολογιών, υπογραμμίζοντας τη δέσμευση της ναυτιλιακής βιομηχανίας να επιτύχει καθαρές μηδενικές εκπομπές μέσω της καινοτομίας, της συνεργασίας και των στρατηγικών επενδύσεων.

– Με συντονιστή τον Δρ Νικόλαο Λιάπη, Πρόεδρο του Ελληνικού Ινστιτούτου Θαλάσσιας Τεχνολογίας, στο πάνελ «Τεχνολογία και Συμπράξεις» συμμετείχαν διακεκριμένοι εμπειρογνώμονες από τη ναυτιλιακή βιομηχανία, όπως ο Βασίλειος Γ. Πετούσης, Seanergy Maritime Holdings Corp., ο Δρ Βασίλειος Κοσμάς για την AIDA Cruises και ο Γρηγόρης Σπουρδαλάκης, Columbia Group.

Οι συμμετέχοντες στο πάνελ συζήτησαν μετασχηματιστικά έργα όπως η πρωτοβουλία μετασκευής υδρογόνου SafeCraft, που αποσκοπεί στη μείωση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα με τη μετασκευή υφιστάμενων πλοίων ώστε να χρησιμοποιούν υδρογόνο ως πηγή καυσίμου, και το σύστημα αποθήκευσης ενέργειας με μπαταρίες της AIDA Cruises, το οποίο ενισχύει την ενεργειακή απόδοση και υποστηρίζει τις βιώσιμες λειτουργίες. Το πάνελ κατέδειξε τον κρίσιμο ρόλο των στρατηγικών συμπράξεων στην υπέρβαση των τεχνολογικών εμποδίων και τη σημασία καινοτόμων ψηφιακών εργαλείων όπως το EngineLink για τη μείωση των εκπομπών. Επισημάνθηκε ότι η συνεργασία μεταξύ ακαδημαϊκών, βιομηχανίας και ρυθμιστικών φορέων είναι απαραίτητη για να ευδοκιμήσει η ναυτιλιακή βιομηχανία στο ταξίδι της προς τη βιωσιμότητα και να επιτύχει φιλόδοξους στόχους καθαρού μηδενικού ισοζυγίου μέχρι το 2050.

-Με τη συζήτηση του πάνελ με τίτλο «Κοινωνική Ηγεσία», την οποία συντόνισε ο Κωνσταντίνος Οικονόμου, Διευθύνων Σύμβουλος της Marine Tours, ο Cpt. Δημήτρης Αγρίμης, Navios Maritime Partners L.P., τόνισε τη δέσμευση της εταιρείας για την επίτευξη μηδενικών περιστατικών μέσω μιας ανθρωποκεντρικής προσέγγισης, υπογραμμίζοντας τα ολοκληρωμένα προγράμματα κατάρτισης και την προσαρμοσμένη υποστήριξη ψυχικής υγείας για πάνω από 4.000 μέλη του πληρώματος. Ο Αρτέμιος Αλιφραγκής, Atlantic Bulk Carriers Management Ltd., ενίσχυσε τον κρίσιμο ρόλο του ανθρώπινου παράγοντα στη ναυτιλία και τάχθηκε υπέρ της επιμόρφωσης και της συνεργασίας με τους εταίρους του κλάδου.

Ο Δρ Γιώργος Μπαλτάς, Chandris (Hellas) Inc. μοιράστηκε το όραμά του να αφήσει μια κληρονομιά βιώσιμων πρακτικών και ηθικής ηγεσίας μέσω πρωτοβουλιών ESG, ενώ ο κ. Mike Bradshaw, Fleet Management Limited, παρουσίασε το πρόγραμμα ασφάλειας βασισμένο στη συμπεριφορά (SafeR+), το οποίο προωθεί την προληπτική κουλτούρα ασφάλειας μέσω της παιχνιδοποίησης και των ανταμοιβών. Η Έφη Σμυρλάκη, Laskaridis Shipping Co. Ltd., τόνισε την καινοτόμο χρήση από την εταιρεία μιας διαδραστικής πλατφόρμας ευεξίας και προηγμένης τεχνολογίας τρισδιάστατης σάρωσης για την ενίσχυση της αποτελεσματικότητας της εκπαίδευσης του πληρώματος και των ποσοστών διατήρησης, αποδεικνύοντας την ισχυρή δέσμευση για την ευημερία του εργατικού δυναμικού.

– Η πέμπτη συζήτηση επικεντρώθηκε στη «Διαφορετικότητα, ισότητα και ένταξη (DEI)» στη ναυτιλιακή βιομηχανία, με εισηγήσεις από σημαντικές προσωπικότητες όπως ο Στάθης Θεοφίλου, Bernhard Schulte Shipmanagement, ο οποίος συζήτησε πρωτοβουλίες όπως τα προγράμματα διασταυρούμενης καθοδήγησης με στόχο την αύξηση της εκπροσώπησης των γυναικών σε ηγετικούς ρόλους, με αποτέλεσμα την αξιοσημείωτη εκπροσώπηση 31% στο διοικητικό συμβούλιο. Ο Ευάγγελος Σφακιωτάκης, Diana Shipping Services S.A. τόνισε την πρωτοβουλία All-Aboard Alliance, υπογραμμίζοντας την ανάγκη για ίσες ευκαιρίες για όλα τα φύλα στα πλοία και την υφιστάμενη δέσμευση της εταιρείας για τις γυναίκες σε ηγετικούς ρόλους, συμπεριλαμβανομένης της παρουσίας 40% γυναικών στον οργανισμό τους.

Ο Γρηγόρης Σπουρδαλάκης, Columbia Group, μοιράστηκε πληροφορίες σχετικά με το πρόγραμμα δόκιμων γυναικών, παρουσιάζοντας στρατηγικές καθοδήγησης που όχι μόνο υποστηρίζουν τις γυναίκες, αλλά και προωθούν μια κουλτούρα χωρίς αποκλεισμούς για όλους τους εργαζόμενους, αντανακλώντας σημαντικά οφέλη από την παραγωγικότητα και τη δέσμευση. Καθ’ όλη τη διάρκεια της συζήτησης, ο συντονιστής τόνισε τις προκλήσεις της υπέρβασης των ανδροκρατούμενων προτύπων του κλάδου, υποστηρίζοντας τη μεγαλύτερη ευαισθητοποίηση και υποστήριξη των γυναικών ναυτικών. Η συναίνεση μεταξύ των συμμετεχόντων στο πάνελ ήταν ότι η καλλιέργεια ενός περιβάλλοντος χωρίς αποκλεισμούς δεν ωφελεί μόνο την ατομική σταδιοδρομία, αλλά ενισχύει επίσης τη λειτουργική αριστεία και την καινοτομία στον τομέα της ναυτιλίας.

– Μια εμπνευσμένη έκτη συζήτηση πάνελ σχετικά με την κοινοτική δέσμευση και την ενδυνάμωση της νεολαίας στη ναυτιλία με τη συμμετοχή σημαντικών ηγετών του κλάδου. Η Βενετία Καλλιπολίτου, Tsakos Energy Navigation Limited, μοιράστηκε το πάθος της για την καλλιέργεια νέων ταλέντων μέσω πρωτοβουλιών όπως η Ακαδημία Μαρία Τσάκος και η Ναυτική Σχολή TEENS, τονίζοντας το ρόλο τους στη διαμόρφωση της επόμενης γενιάς ηγετών της ναυτιλίας. Δίπλα της ήταν η κα Λυδία Στάθη, Latsco Shipping Limited, η οποία τόνισε την αφοσίωση της εταιρείας της στην προώθηση βιώσιμων πρακτικών μέσω – πρακτικής άσκησης, υποτροφιών και συμμετοχής στην κοινότητα.

-Με συντονιστή τον Yofis Florentin, ιδρυτή και διευθύνοντα σύμβουλο της Learning Seaman, το πάνελ ασχολήθηκε με τη σημασία της καθοδήγησης και της συνεργασίας στον κλάδο της ναυτιλίας, παρουσιάζοντας διάφορες επιτυχημένες πρωτοβουλίες που έχουν σχεδιαστεί για να γεφυρώσουν το χάσμα μεταξύ της εκπαίδευσης και των ευκαιριών απασχόλησης. Μαζί, έδωσαν παράδειγμα της συλλογικής προσπάθειας που απαιτείται για την οικοδόμηση ενός ισχυρού ναυτιλιακού μέλλοντος, ενδυναμώνοντας τη νεολαία να αναλάβει ηγετικούς ρόλους και να καινοτομήσει για ένα βιώσιμο αύριο.

– Στην τελευταία συζήτηση του πάνελ, την οποία συντόνισε ο κ. Κώστας Κωνσταντίνου, Managing Partner, Global Shipping Leader της Moore Greece, η Εριφύλη Τσιρώνη, Navios Maritime Partners L.P., τόνισε τη σημασία ενός πλειοψηφικά ανεξάρτητου διοικητικού συμβουλίου και ειδικών επιτροπών για τον έλεγχο και τις αποζημιώσεις. Η Γεωργία Φαρδέλλου, Starbulk Carriers Corp. σημείωσε τη σύσταση επιτροπής ESG και τόνισε ότι «έχουμε έναν KPI που σχετίζεται με έναν από τους περιβαλλοντικούς στόχους, ο οποίος επηρεάζει άμεσα τα μπόνους για τα μέλη του διοικητικού συμβουλίου και τους εργαζόμενους, ενθαρρύνοντας την απόδοση». Η Κορίνα Ταπακτσόγλου, Pioneer Marine, υπογράμμισε την ανάγκη συμμόρφωσης με τις βέλτιστες πρακτικές και την ανοιχτή επικοινωνία για την οικοδόμηση εμπιστοσύνης εντός του οργανισμού.

Διαβάστε ακόμη

Λειψυδρία: Φλερτ της ΔΕΗ με την ΕΥΔΑΠ για μονάδα αφαλάτωσης στο Λαύριο

Το ΠΑΣΟΚ, ο αγέρωχος αρχηγός και οι «συμπαραστάτες», ο Στέφανος-σκέτος ψάχνει, η Ολγα και το Μαξίμου, η Τραυλού μπαίνει στα ξενοδοχεία

Έτσι θα διαμορφωθεί η νέα μαρίνα Αλίμου (pics)

Exit mobile version