Η Ελλάδα αποτελεί τoν πιο δημοφιλή προορισμό της ανατολικής Μεσογείου στην μετά covid 19 εποχή. Έχουν καταγραφεί 22 εταιρείες που εντάσσουν στα σχέδιά τους την Ελλάδα εκ των οποίων οι 15 θα έχουν ως αφετηρία ελληνικά λιμάνια με βασικότερο εκείνο του Πειραιά.
“’Εχουμε να ζήσουμε τέτοιες καταστάσεις από τη δεκαετία του ’70 όταν λιμάνια κρουαζιέρας ήταν ο Πειραιάς και η Γένοβα” επεσήμανε ο πρόεδρος της Ένωσης Εφοπλιστών Κρουαζιερόπλοιων και Φορέων Ναυτιλίας Γιώργος Κουμπενάς στη διάρκεια του Posidonia Sea Tourism Forum:
“Πέρσι μηδενίστηκε η δραστηριότητα. Όμως έγινε πολύ καλή διαχείριση στο θέμα αντιμετώπισης της πανδημίας από την κυβέρνηση και ειδικά από τους υπουργούς Τουρισμού και Ναυτιλίας. Το 2021 εκτιμώ ότι θα είναι μία καλή χρονιά για την κρουαζιέρα στην Ελλάδα. Οι προσεγγίσεις των κρουαζιερόπλοιων με hub το λιμάνι του Πειραιά είναι περισσότερες από τις transit προσεγγίσεις. Αυτό είχε να συμβεί από τη δεκαετία του ’70. Όμως θα πρέπει να προσέξουμε. Πρέπει η χρονιά αυτή να είναι το θεμέλιο για την επόμενη ημέρα της κρουαζιέρας στην Ελλάδα”.
Η Μαρία Δεληγιάννη Γενική Διευθύντρια της CLIA στην Ανατολική Μεσόγειο είπε: “Πέρσι έγιναν κάποια δειλά βήματα στην κρουαζιέρα. Ταξίδεψαν συνολικά 500.00 τουρίστες. Από το 2020 αρχίσαμε τις συνεργασίες με χώρες όπως η Γερμανία και η Ελλάδα για την επανεκκίνηση της κρουαζιέρας. Εχουμε καταγράψει πάνω από 20 εταιρείες που θέλουν να κάνουν κρουαζιέρα μέσω Ελλάδας εκ των οποίων οι 15 θα έχουν βάση ελληνικά λιμάνια – Home port. Ο αριθμός 15 εντυπωσιακός. Συνολικά 38 κρουαζιερόπλοια θα κάνουν προσεγγίσεις σε 45 ελληνικά λιμάνια. Σε επίπεδο λιμενικών υποδομών πρέπει να γίνει παρα πολύ δουλειά ακόμα. Είμαστε ως CLIA ευχαριστημένοι με τη συνεργασία τόσο με τ ον υπουργό Τουρισμού Χάρη Θεοχάρη όσο και Ναυτιλίας Γιάννη Πλακιωτάκη.
Ο Ανδρέας Στυλιανόπουλος μέλος του ΔΣ του ΣΕΤΕ επεσήμανε: “Έχουμε επανεκκίνηση της κρουαζιέρας από το μηδέν. Είμαστε το “λιμάνι” κρουαζιέρας για την ανατολική Μεσόγειο Είμαι αισιόδοξος πολύ για την επόμενη ημέρα. Είναι σημαντικό ότι τα λιμάνια μας είναι “καλοκουρδισμένα” Τα υγειονομικά πρωτόκολλα θα τηρηθούν οι εταιρείες είναι πολύ καλά προετοιμασμένες. Είναι μία πραγματική ευκαιρία για να έχουμε σωστή περαιτέρω ανάπτυξη της κρουαζιέρας”.
Ο γγ του ΕΟΤ, Δημήτρης Φραγκάκης τόνισε: “Είμαι πολύ αισιόδοξος για αυτή τη χρονιά. Η πανδημία άφησε πίσω της συντρίμμια στον παγκόσμιο τουρισμό και ειδικά στον ελληνικό. Από το Φθινόπωρο του 2020 η κυβέρνησε άρχισε να ετοιμάζεται για το 2021. Συζητήσαμε με ευρωπαϊκές αγορές αλά και με την αμερικανική. Για πρώτη φορά μετά από 20 χρόνια υπάρχουν 10 απευθείας πτήσεις από ΗΠΑ για Ελλάδα. Αυτό δείχνει τη δύναμη της χώρας μας. Οι Αμερικάνοι έδειξαν ενδιαφέρον μεγαλύτερο από ποτέ να επισκεφθούν την Ελλάδα.. Κερδισμένος βγαίνει ο ελληνικός τουρισμός αλλά και η κρουαζιέρα/ Όπως εξελίσσεται η κατάσταση δημιουργείται μία ευκαιρία που δεν πρέπει να χαθεί. Πρέπει να πάμε στην επόμενη ημέρα του τουρισμού”.
Διαβάστε ακόμη:
Γιατί η πανδημία μπορεί να αποδειχθεί τελικά ευκαιρία για την ελληνική ένδυση
Goldman Sachs: Ανω του 12% η επίδραση του Ταμείου Ανάκαμψης στο ΑΕΠ της Ελλάδας
Χ.Α: Έντονη μεταβλητότητα – Επιλεκτικές οι κινήσεις των επενδυτών