Δεκαέξι νηολόγια από όλον τον κόσμο συμμετέχουν στα Ποσειδώνια 2024 και παρουσιάζουν τις καινοτομίες και τις ανταγωνιστικές στρατηγικές τους, με στόχο να συμβάλουν στην ευκολότερη πλοήγηση μέσα στο περίπλοκο και μεταβαλλόμενο τοπίο της διεθνούς ναυτιλιακής βιομηχανίας, απαντώντας σε προκλήσεις που σχετίζονται με κυρώσεις, οικονομικές πιέσεις, ασφάλεια και νέους περιβαλλοντικούς κανονισμούς.

«Η συμμόρφωση με τις κυρώσεις, η παρακολούθηση του στόλου και η αυστηρή εφαρμογή των κανόνων του ΙΜΟ είναι οι κύριες προκλήσεις που αντιμετωπίζουμε αυτήν τη στιγμή», δήλωσε ο Gianluca Tucci, Γενικός Διευθυντής του Νηολογίου του Σαν Μαρίνο, ένας ολοκαίνουργιος παίκτης που επέλεξε τα Ποσειδώνια 2024 για να παρουσιάσει για πρώτη φορά τις υπηρεσίες που προσφέρει σε εμπορικά πλοία.

Τα τελευταία χρόνια, οι αυξημένες κυρώσεις έχουν επιβαρύνει όλο και περισσότερο τα νηολόγια πλοίων. Οι σημαίες και οι νηογνώμονες αντέδρασαν, αποβάλλοντας από τις τάξεις τους και αφαιρώντας σημαίες από περισσότερα πλοία και ναυτιλιακές εταιρείες.

Προκειμένου να αποφευχθούν οι αλλεπάλληλες αλλαγές σημαίας (flag hopping) και άλλες παραπλανητικές πρακτικές, κορυφαίες διεθνείς σημαίες, όπως του Παναμά, της Λιβερίας και των Νήσων Μάρσαλ, έχουν συνάψει συμφωνίες για ανταλλαγή πληροφοριών.

«Τα πλοία αλλάζουν σημαίες για διάφορους λόγους, επομένως είναι σημαντικό για τα νηολόγια όπως εμείς να συνεργαζόμαστε μεταξύ μας ώστε να διασφαλίσουμε ότι οι πλοιοκτήτες με τους οποίους έχουμε να κάνουμε είναι αξιόπιστοι και υψηλού επιπέδου. Αυτή η ανταλλαγή πληροφοριών μπορεί να είναι πολύ χρήσιμη, ειδικά μετά τον πολλαπλασιασμό του σκοτεινού στόλου», δήλωσε η Carla Elena Peralta, εκπρόσωπος της Ναυτιλιακής Αρχής του Παναμά.

Επιπλέον, η αστάθεια στις αγορές και στην εφοδιαστική αλυσίδα έχουν αυξήσει τις οικονομικές πιέσεις στις ναυτιλιακές εταιρείες. Ως αποτέλεσμα, έχει σημειωθεί αύξηση των εγκαταλείψεων και της χαλαρής συμμόρφωσης με τους κανονισμούς ασφαλείας.

«Η δυναμική φύση της νηολόγησης πλοίων καθιστά την αναγκαιότητα για αναβάθμιση, βελτίωση και ανταπόκριση στις μεταβαλλόμενες απαιτήσεις της αγοράς, αναγκαιότητα για επιβίωση», δήλωσε ο Δρ. Ivan Tabone, Γενικός Γραμματέας του Νηολογίου της Μάλτας.

Επιπρόσθετα, ορισμένοι υποστηρίζουν την εξάλειψη της έννοιας της εθνικότητας του πλοίου εντελώς, κάτι που θα αφαιρούσε την ευθύνη της εποπτείας και της επιβολής από τα νηολόγια σημαίας.

Για να παραμείνουν μπροστά από τις εξελίξεις και να βελτιώσουν την ανταγωνιστικότητά τους, τα νηολόγια εισάγουν διάφορες πρωτοβουλίες στους τομείς της Ψηφιοποίησης και του Blockchain, με στόχο τον εξορθολογισμό των διαδικασιών, τη βελτίωση της διαφάνειας και την ενίσχυση της ασφάλειας.

«Πρέπει να ενισχύσουμε τη χρήση νέων τεχνολογιών εφαρμόζοντας ψηφιοποιημένες υπηρεσίες πέρα από την εφαρμογή των καλύτερων συνθηκών εργασίας για όλους τους ναυτικούς, χωρίς να ξεχνάμε το περιβάλλον και τον στόχο της απαλλαγής της ναυτιλίας από τις εκπομπές άνθρακα», δήλωσε ο Richard Medawar, Αναπληρωτής Επικεφαλής του Νηολογίου της Guinea Bissau. Το συγκεκριμένο νηολόγιο κάνει φέτος το ντεμπούτο του στα Ποσειδώνια ως εκθέτης για να προωθήσει το brand και τις υπηρεσίες του, να παρουσιάσει τα δυνατά του σημεία και την προστιθέμενη αξία που μπορεί να προσφέρει σε ένα ευρύτερο κοινό επαγγελματιών της ναυτιλιακής βιομηχανίας, και να δικτυωθεί με υπάρχοντες και δυνητικούς νέους πελάτες.

Το κύμα ψηφιακού μετασχηματισμού καθοδηγεί τις προσπάθειες των νηολογίων να μειώσουν τη γραφειοκρατία ώστε να πετύχουν μια πιο απρόσκοπτη διαδικασία καταχώρισης πλοίων. Το Ελληνικό Νηολόγιο παρουσίασε στα Ποσειδώνια 2024 μια νέα εφαρμογή για την ψηφιοποίηση της αίτησης εγγραφής και χορήγησης εγγράφου εθνικότητας ελληνικών ποντοπόρων πλοίων, το niologio.gov.gr. Η νέα εφαρμογή, που αποτελούσε διαχρονικό αίτημα της ελληνικής ναυτιλιακής κοινότητας, μειώνει τη γραφειοκρατία και επιταχύνει τις διαδικασίες καταχώρισης, ενισχύοντας την ανταγωνιστικότητα της ελληνικής σημαίας. Χάρη στην ψηφιοποίηση της όλης διαδικασίας, το έγγραφο ιθαγένειας του πλοίου, το οποίο φέρει έναν μοναδικό κωδικό QR για άμεση επαλήθευση της γνησιότητάς του από οποιαδήποτε αρμόδια αρχή σε όλο τον κόσμο, δημιουργείται αυτόματα και χορηγείται απευθείας στην πλοιοκτήτρια εταιρεία.

Το Νηολόγιο του Παναμά έχει επίσης δρομολογήσει τη λειτουργία πλατφόρμας και εφαρμογής για τη διευκόλυνση της ηλεκτρονικής διαδικασίας εγγραφής πλοίων, σύμφωνα με την κα Peralta.

Από την πλευρά του, το Νηολόγιο του Palau (PISR) έχει ψηφιοποιήσει τις διαδικασίες εγγραφής ήδη πριν από την πανδημία και πλέον προσφέρει ένα πλήρες φάσμα διαδικτυακών υπηρεσιών και εφαρμογών, μαζί με πλήρη ηλεκτρονική πιστοποίηση, που του επιτρέπει να παρέχει εύκολες, ταχύτερες, πιο αποτελεσματικές και οικονομικά αποδοτικές υπηρεσίες.

Ο Διευθύνων Σύμβουλος του PISR, Πάνος Κυρνίδης, δήλωσε: «Ένα από τα βασικά πλεονεκτήματα του PISR είναι το εσωτερικό μας Σύστημα Πρόληψης Ανεπαρκειών (Deficiency Prevention System – DPS), το οποίο διασφαλίζει ότι τα πλοία συμμορφώνονται με διεθνείς συμβάσεις, ρυθμίσεις και κανονισμούς. Το PISR διαχειρίζεται πλήρως το Σύστημα, με κύριο στόχο να εισαγάγει μια πιο προδραστική προσέγγιση σε ό,τι αφορά την εκτίμηση κινδύνου για επιθεωρήσεις σε στοχευμένα πλοία, αλλά και να βελτιώσει την ποιότητα των νηολογημένων στο PISR πλοίων.

Τα νηολόγια εστιάζουν, επίσης, σε πράσινα ζητήματα, δίνοντας έμφαση στις στρατηγικές περιβαλλοντικής συμμόρφωσης και βιωσιμότητας και προσφέροντας κίνητρα για πρακτικές φιλικές προς το περιβάλλον, όπως μειωμένα τέλη για πλοία που πληρούν τα πρότυπα εκπομπών ή χρησιμοποιούν εναλλακτικά καύσιμα.

Για παράδειγμα, το Νηολόγιο των Βρετανικών Παρθένων Νήσων (BVI), που απευθύνεται περισσότερο σε σκάφη αναψυχής, αναπτύσσει, μέσα από τη συνεργασία συναρμόδιων υπουργείων, μια ολοκληρωμένη πολιτική για να ενθαρρύνει τις πράσινες πρακτικές ναυτιλίας, προς όφελος της καταχώρισης πλοίων, των επισκέψεων σε λιμάνια –και όχι μόνο. Το εξωτικό Νηολόγιο επεκτείνει στρατηγικά την παγκόσμια παρουσία του και σχεδιάζει να ιδρύσει γραφεία στη Μεσόγειο, στο Ντουμπάι, στη Σιγκαπούρη και στην Φλόριντα, ενώ είναι πρόθυμο να συνάψει συνεργασίες με τη βιομηχανία πράσινης τεχνολογίας πρόωσης, υλοποιώντας τη δέσμευσή του για την προώθηση καθαρότερων θαλασσών μέσω αμοιβαία επωφελών συνεργασιών. Ο John Samuel, Διευθυντής του Νηολογίου, δήλωσε: «Επιστρέφουμε στα Ποσειδώνια για ένατη φορά αυτό το καλοκαίρι, για να συναντήσουμε πιθανούς πελάτες από την κοινότητα των εμπορικών πλοίων και να προωθήσουμε τη δέσμευση της σημαίας μας στην πράσινη ναυτιλία».

Η διεθνής συνεργασία με λιμενικές αρχές και άλλους ναυτιλιακούς φορείς είναι ένας ακόμα τομέας στον οποίο εστιάζουν τα νηολόγια, ως μέρος της συμβολής τους σε ένα πιο συνεκτικό και ανταγωνιστικό παγκόσμιο θαλάσσιο οικοσύστημα.

«Παρόλο που τα θέματα κόστους βρίσκονται πάντα στην πρώτη γραμμή της προσοχής των πελατών, η επιλογή σημαίας υπερβαίνει κατά πολύ αυτόν τον περιορισμό», πρόσθεσε ο Δρ. Ivan Tabone. «Μία από τις σημαντικότερες προκλήσεις όλων των μεγάλων διεθνών νηολογίων είναι η ικανότητα να πετύχουμε τη σωστή ισορροπία μεταξύ αφενός της αντιμετώπισης των αναγκών των πελατών μας χωρίς να διακυβεύεται η ποιότητα της παρεχόμενης υπηρεσίας και αφετέρου της συμμόρφωσης με τους ισχύοντες κανονισμούς και πρότυπα».

Σε ό,τι αφορά το θέμα των τελών νηολόγησης πλοίων και του ετήσιου τέλους χωρητικότητας (ATC), το Νηολόγιο του Χονγκ Κονγκ (HKSR) προσφέρει απαλλαγές για το πρώτο έτος νηολόγησης πλοίων που έχουν νηολογηθεί πρόσφατα στο HKSR. «Για να ενισχύσουμε την ανταγωνιστικότητα του HKSR και να παρέχουμε πρόσθετη διευκόλυνση στους πλοιοκτήτες, θα συνεχίσουμε να βελτιώνουμε τις υπηρεσίες μας για νηολόγηση πλοίων και να χρησιμοποιούμε κατάλληλα την ψηφιοποίηση ώστε να διευκολύνουμε τη διαδικασία εγγραφής πλοίων», δήλωσε ο S.F. Wong, Διευθυντής του Τομέα Ναυτιλίας. «Η πολιτική μας, ως ειδική διοικητική περιοχή, είναι να μην επιδιώκουμε κανένα κέρδος από τα τέλη νηολόγησης πλοίων και οι περισσότερες υπηρεσίες παρέχονται με τιμολόγηση βάσει κόστους».

Στα φετινά Ποσειδώνιασυμμετέχουνωςεκθέτεςταακόλουθανηολόγια: Bahamas Maritime Authority, Barbados Maritime Ship Registry, Cayman Registry, Croatian Register of Shipping, Cyprus Shipping Ministry, Hong Kong Shipping Registry, International Merchant Marine Registry of Belize (IMMARBE), IRI / The Marshall Islands Registry, Liberian Registry, Maritime Malta, Guinea Bissau, Palau International Ship Registry, Panama Maritime Authority, San Marino Ship Register, Sierra Leone Maritime Administration, St. Kitts & Nevis International Ship Registry καιVirgin Islands Shipping Registry

 

Διαβάστε ακόμη

Ταμείο Ανάκαμψης: «Παράθυρο» για να πάρουμε άμεσα το 1 δισ. ευρώ της 4ης δόσης

ΜΕΤΚΑ: Σύμπραξη με τους Γάλλους της Bouygues και ζωηρό ενδιαφέρον για την εργολαβία του 1,4 δισ. για τα έργα της Θεσσαλίας  

PPF: «Τρέχει» έργα προϋπολογισμού 3,5 δισ. ευρώ – Σε εξέλιξη 448 διαγωνιστικές διαδικασίες (pic)

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ