Ο κομβικής σημασίας ρόλος των ναυτικών στην παγκόσμια οικονομία αλλά και στον τουρισμό αναδείχτηκε τους τελευταίους μήνες εν μέσω πανδημίας. Με το άνοιγμα του τουρισμού στην Ελλάδα να έχει οριστεί για τις 15 Μαίου η κυβέρνηση έχει αποφασίσει να εντάξει τους ναυτικούς της ακτοπλοϊας και του θαλάσσιου τουρισμού στις ομάδες υψηλού κινδύνου ενώ την ίδια ώρα εξετάζονται σενάρια για κάτω από ποιες προϋποθέσεις θα ταξιδεύουν οι επιβάτες.
Ο εμβολιασμός των ναυτικών αποτελεί διεθνώς προτεραιότητα. Οι ναυτικοί σε παγκόσμια κλίμακα έρχονται σε επαφή με μεγάλη μερίδα ανθρώπων, ιδιαίτερα αυτών που υπηρετούν σε πλοία ακτοπλοΐας και κρουαζιεροπλοίων.
Μέχρι σήμερα όλοι οι παγκόσμιοι οργανισμοί της ναυτιλίας, καθώς επίσης και όλες οι ναυτεργατικές ενώσεις, έχουν ζητήσει έντονα από τις κυβερνήσεις τους να θεωρήσουν τους ναυτικούς ως ομάδα υψηλού κινδύνου, οι οποίοι πρέπει να εμβολιάζονται κατ’ εξαίρεση.
Σύμφωνα με πληροφορίες του Newmoney, η κυβέρνηση θα κάνει την αρχή από τους ναυτικούς της ακτοπλοΐας και θα τους εντάξει στο «πακέτο» του τουρισμού. Χθες, υπήρξε επικοινωνία μεταξύ του υπουργού Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Γιάννη Πλακιωτάκη με τον Άκη Σκέρτσο Υφυπουργό παρά τω Πρωθυπουργώ. Στη διάρκεια της οποίας συζητήθηκε το θέμα αυτό. Οι ναυτικοί σε ακτοπλοΐα και θαλάσσιο τουρισμό υπολογίζονται στις 10.000.
«Μέχρι τις 15 Μαΐου που έχει σηματοδοτηθεί η έναρξη της τουριστικής περιόδου πιστεύουμε ότι θα έχουν εμβολιαστεί οι ναυτικοί» επεσήμαναν στο newmοney κύκλοι της κυβέρνησης.
Όσο αφορά αν θα πρέπει να είναι εμβολιασμένοι και οι επιβάτες τόνισαν «Δεν έχει ξεκαθαρίσει το θέμα αυτό. Τα πρωτόκολλα θα είναι έτοιμα έως τα μέσα Απριλίου. Ίσως η επιβίβαση να γίνεται έχοντας rapid test, self test, θα δούμε. Είμαστε σε συζητήσεις με του λοιμωξιολόγους.»
Πρωτοβουλίες για τον εμβολιασμό των ναυτικών έχουν πάρει ο καπετάνιος Παναγιώτης Τσάκος και ο Νίκος Τσάκος. Πρόταση του Νίκου Τσάκου είναι να εμβολιαστούν οι ναυτικοί οι οποίοι αποτελούν μια «πλανητική δύναμη» όπως συνέβη με τις Ένοπλες Δυνάμεις και τα Σώματα Ασφαλείας. Μαζί με τους συνεργάτες του ανιχνεύει και ενεργοποιεί κάθε πιθανό δίαυλο, σε κυβερνητικό αλλά και ναυτιλιακό/επιχειρηματικό επίπεδο στην προσπάθεια να βρεθεί λύση σε Εθνικό αλλά και Διεθνές επίπεδο και πέραν της κρατικής ποσόστωσης στον αριθμό των εμβολίων που αντιστοιχούν στη χώρα. Δηλαδή πλοιοκτήτες να χρηματοδοτήσουν την αγορά επιπλέον εμβολίων με τα οποία θα εμβολιαστούν οι ναυτικοί.
Σε διεθνές επίπεδο θα μπορούσε να δρομολογηθεί λύση μέσω του Παγκόσμιου Οργανισμού Υγείας σε συνεργασία με τον Διεθνή Ναυτιλιακό Οργανισμό-ΙΜΟ, οπως επίσης άλλος ισχυρός φορέας θα ήταν ο ITA.
Διαβάστε ακόμη:
Ξεπέρασε τα 242 δισ. το «ιδιωτικό» χρέος προς το Δημόσιο και τις τράπεζες
Οι κινήσεις Ψάλτη για το μεγάλο «ξεκαθάρισμα» στα «κόκκινα» δάνεια
Επιστρεπτέα 7: «Στο κόλπο» ξανά και όσοι αποκλείστηκαν τον Μάρτιο