Μέσω της εταιρείας «MILINA ENTERPRISES COMPANY LTD» ο εφοπλιστής Γιώργος Προκοπίου θα επιδιώξει να αναβιώσει τα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά. Η εταιρεία του αναδείχτηκε οριστικός πλειοδότης στους διαγωνισμούς για το Σκαραμαγκά, προσφέροντας συνολικά 60 εκατ.ευρώ για το τμήμα των ναυπηγείων που πουλούσε η ΕΤΑΔ και η ΕΝΑΕ, υπερθεματίζοντας την Pyletech, συμφερόντων τον Θεόφιλου Πριόβολου που επίσης διεκδικούσε το project.
Όπως ανέφερε το newmoney, ο Γιώργος Προκοπίου είχε ασχοληθεί συστηματικά τον τελευταίο μήνα με το μεγάλο project του Σκαραμαγκά, έχοντας επαφή με την κυβέρνηση και στενούς συνεργάτες του. Κύκλοι του εφοπλιστή με τους οποίους συνομίλησε το newmoney επεσήμαναν ότι «πάντοτε εκτιμούσε και εκτιμά, στήριζε και στηρίζει την ναυπηγική τεχνογνωσία των Ελλήνων. Για αυτό και την πολυτελή θαλαμηγό του, την Dream, την μετασκεύασε στην Ελλάδα, έχοντας και ο ίδιος συμμετοχή στο έργο».
Οι ίδιοι ανέφεραν ότι είναι όνειρο ζωής του εφοπλιστή η αναβίωση της ναυπηγικής βιομηχανίας της χώρας και προσέθεσαν: “Ως πολιτικός μηχανικός έχει στο DNA του τις κατασκευές είτε στη θάλασσα είτε στη στεριά. Είναι καινοτόμος και πρωτοπόρος. Για παράδειγμα το OB RINER της Dynagas που ήταν το πρώτο πλοίο μεταφοράς LNG που διέσχισε το βόρειο πέρασμα -Northern Sea Route το 2012, χωρίς συνοδεία παγοθραυστικού αφού έκανε το ίδιο τη δουλειά”.
Σε δήλωσή του ο κ. Προκοπίου ανέφερε τα εξής: «Πράγματι οι εταιρείες που εκπροσωπούμε είναι οι πλειοδότες των διεξαχθέντων διαγωνισμών. Η ταχεία αδειοδότηση των σχεδιαζομένων χρήσεων θα είναι καθοριστική για την επιτυχία του εγχειρήματος. Είναι μια πολύ θετική εξέλιξη και χρειάζεται πολλή δουλειά απ’ όλους».
Ποιός είναι
Ο Γιώργος Προκοπίου είναι ο πολιτικός μηχανικός που αγάπησε τα πλοία με την «πρώτη ματιά» όπως έχει αποκαλύψει ο ίδιος.
«Αν δεν είσαι άνθρωπος που παίρνει ρίσκα τότε δεν κάνεις για τη ναυτιλία» δηλώνει και εκ του αποτελέσματος βρίσκεται δικαιωμένος. Βρίσκεται στην 13η θέση της λίστας της Lloyd’s List.
Με τις τρεις ναυτιλιακές του εταιρείες, Dynacom – Dynagas – Sea Traders έχει στόλο που φθάνει τα 121 πλοία συνολικής 15,801 εκατ. τόνων. Από αυτά 38 είναι φορτηγά, 66 μεταφοράς υγρού φορτίου, δύο container ships και 15 LNG.
Από το 2002 έχει ναυπηγήσει περισσότερα από 100 πλοία σε συνολικά ναυπηγεία 12 διαφορετικά ναυπηγεία, σε Κορέα, Ιαπωνία και Κίνα συνολικής αξίας 8 δισεκατομμυρίων δολαρίων.
Ο Γιώργος Προκοπίου έγινε ο πρώτος Έλληνας εφοπλιστής που έστειλε δεξαμενόπλοιό του, το οποίο βρισκόταν στο Port Said της Αιγύπτου να παραλάβει πετρέλαιο από τους αντικαθεστωτικούς στη Λιβύη στην πρώτη τους εξαγωγή από την ημέρα που ξέσπασε ο εμφύλιος πόλεμος. Η αξία του φορτίου είχε εκτιμηθεί στα 125 εκατομμύρια δολάρια.
Η Κίνα
Ο Γ.Προκοπίου είναι από τους Έλληνες εφοπλιστές που έκαναν άνοιγμα στην Κίνα για λάβουν χρηματοδότηση για την ναυπήγηση πλοίων σε κινεζικές γιάρδες. Ήταν ένας από τους 15 Έλληνες εφοπλιστές οι οποίοι στις αρχές του 2011 επισκέφθηκαν την Κίνα με επικεφαλής τον τότε υπουργό Θαλασσίων Υποθέσεων, Γιάννη Διαμαντίδη. Μεταξύ των εφοπλιστών ήταν ο Παναγιώτης Τσάκος, ο Θεόδωρος Βενιάμης πρόεδρος της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών και ο Γιάννης Αγγελικούσης.
Οι κόρες
Στον όμιλό του, που έχει έδρα σε Καλλιθέα με τη Dynacom και στη Γλυφάδα με την Dynagas, εργάζονται οι τέσσερις κόρες του που απέκτησε με τη σύζυγό του Αλεξάνδρα.
Η Ελίζα και η Ιωάννα ασχολούνται με τη φορτηγό ναυτιλία, η Μαρίνα με τα δεξαμενόπλοια ενώ η μικρότερη είναι η Μαρία-Ελένη με σπουδές στα οικονομικά.
Στις εταιρείες του εργάζονται συνολικά, στη θάλασσα και στα γραφεία 5.000 άτομα. Και η μεγαλύτερη έννοια του είναι να βλέπει τα παιδιά και τα εγγόνια των πρώτων ναυτικών και υπαλλήλων που εργάστηκαν στις εταιρείες του Ομίλου να συνεχίζουν την οικογενειακή παράδοση. Άλλωστε πάντοτε ήθελε να υπάρχει αυτό το οικογενειακό κλίμα στις επιχειρήσεις του.
« Στην πορεία δεν ήταν όλα στρωμένα με ρόδα. Υπήρξε η άνοδος υπήρξε και η κάθοδος. Ελπίζω οι κόρες και οι εγγονές μου να συνεχίσουν το έργο μου» επισημαίνει σε φιλικές συζητήσεις ο 72χρονος έλληνας πλοιοκτήτης. Όταν δε τον ρωτούν για το μυστικό της επιτυχίας του, επισημαίνει:
«Έκανα το χόμπι μου δουλειά. Όταν ήμουν έξι ετών έφτιαξα από ένα μαδέρι ένα μικρό πλοίο. Όταν το έβαλα στη θάλασσα στην παραλία της Γλυφάδας και το οδήγησαν στα κύματα ένιωσα υπέροχα. Από τότε ήξερα τι θα κάνω.»
Ο Γιώργος Προκοπίου είναι γέννημα- θρέμμα Γλυφαδιώτης. Ο πατέρας ένας από τους πιο γνωστούς «στεριανούς» επιχειρηματίες της Αθήνας. Ο ίδιος σπούδασε πολιτικός μηχανικός στο Εθνικό Μετσόβειο Πολυτεχνείο.
Το όνειρό του όμως είχε το χρώμα του γαλάζιου. Μαζί με τον αδελφό του Δημήτρη, ο οποίος ελέγχει τη ναυτιλιακή εταιρεία Cetrofin, βασιζόμενοι σε κεφάλαια από το real estate στο οποίο δραστηριοποιείτο η οικογένειά του, δημιούργησαν έναν ισχυρό στόλο κάτω από το σινιάλο της Dynacom. Αγόρασε το πρώτο του πλοίο το 1971. Ήταν ένα δεξαμενόπλοιο με το όνομα «Pennsylvania» χωρητικότητας 55.000 τόνων. Όπως ο ίδιος παραδέχεται η πρώτη του αγάπη ήταν τα δεξαμενόπλοια.
Το 1996 τα δύο αδέλφια χάραξαν τη δική τους πορεία, διατηρώντας όμως πάρα πολύ καλές σχέσεις μεταξύ τους. Ο χωρισμός τους ήταν καθαρά μία επιχειρηματική απόφαση.
Το real estate
Ο Γιώργος Προκοπίου έχει ίσως το μεγαλύτερο χαρτοφυλάκιο με επενδύσεις στο real estate, μακράν, από όλους τους Έλληνες επιχειρηματίες και εφοπλιστές που ασχολούνται με τον τομέα αυτό.
Θεωρείται ένας από τους μεγαλύτερους επενδυτές, μεγαλώνοντας την οικογενειακή παράδοση. Έχει τα «φιλέτα» στα νότια προάστια, στο κέντρο της Αθήνας, σε νησιά, στη Μεσόγειο, στη Νέα Υόρκη και ανά τον κόσμο.
Το φθινόπωρο του 2014 γράφτηκε στα διεθνή ΜΜΕ ότι πλήρωσε σχεδόν 20.000.000 δολάρια για να αποκτήσει διαμέρισμα στο συγκρότημα One Hyde Park του Knightsbridge. Πρόκειται για το πρότζεκτ που εμπνεύστηκαν και δημιούργησαν οι αδερφοί Νικ και Κρίστιαν Κάντι, σε συνεργασία με εταιρία συμφερόντων του Χαμάντ Αλ Θάνι, πρώην ηγέτη του Κατάρ.
Το διαμέρισμα βρίσκεται σύμφωνα με πληροφορίες στον ένατο όροφο του συγκροτήματος, εκτείνεται σε 3.500 τ.μ., διαθέτει τέσσερις κρεβατοκάμαρες και έχει εκπληκτική θέα στο Hyde Park.
Σε αστικό μύθο εξελίχθηκε η εμπλοκή του ονόματός του στην αγορά της περίφημης Villa Christina στο jet set θέρετρο του Portofinο στην ιταλική Ριβιέρα. Πριν από περίπου οκτώ χρόνια πήρε έκταση το θέμα στα ΜΜΕ και φέρεται να τη διεκδίκησε από τον Σίλβιο Μπερλουσκόνι και τελικά να την απέκτησε αντί 25 εκατ. ευρώ. Ο Έλληνας πλοιοκτήτης το είχε διαψεύσει τότε όμως πέρασε τελικά στην ιστορία σαν μία από τις μεγαλύτερες αγορές που είχε κάνει.
Διαβάστε ακόμη
Η επέλαση της μετάλλαξης Δέλτα απειλή για την ανάπτυξη – Οι φόβοι για οικονομία και τουρισμό