search icon

Ναυτιλία

Πώς η ναυλαγορά ξηρού χύδην φορτίου θα επωφεληθεί το 2025

Η Κίνα, σημαντικός μοχλός της ζήτησης χύδην ξηρού φορτίου, έχει παρουσιάσει μείωση των εμπορευμάτων εισαγωγών από τα μέσα του 2024

seanergy

Ο τομέας του χύδην ξηρού φορτίου αναμένεται να αντιμετωπίσει βραδύτερη αύξηση της ζήτησης  το επόμενο έτος, λόγω διαφόρων αβεβαιοτήτων και πιθανής χαλάρωσης των spot ναύλων.

Σύμφωνα με την η Αγγέλικα Κεμενέ, Head της Optima Research  «η αύξηση των τόνων-μιλίων δλδ το εύρος της απόστασης ενός ταξιδιού,  αναμένεται να επιβραδυνθεί, αντανακλώντας την ευρύτερη παγκόσμια οικονομική επιβράδυνση, την επίλυση της ξηρασίας στη διώρυγα του Παναμά και την πιθανή αποκλιμάκωση της σύγκρουσης Ρωσίας-Ουκρανίας. Ο εκλεγμένος πρόεδρος των ΗΠΑ Ντόναλντ Τραμπ δήλωσε ότι θα   για διαμεσολαβήσει  στη σύγκρουση και θα μπορούσε να μειώσει τις διαταραχές της αλυσίδας εφοδιασμού, ανακουφίζοντας την πίεση στις τιμές των ναύλων» και προσθέτουν:

«Η Κίνα, σημαντικός μοχλός της ζήτησης χύδην ξηρού φορτίου, έχει παρουσιάσει μείωση των εμπορευμάτων εισαγωγών από τα μέσα του 2024. Ενώ οι εισαγωγές άνθρακα αυξήθηκαν ραγδαία φέτος, μια παρόμοια πορεία είναι απίθανη το 2025. Ωστόσο, το εμπόριο σιτηρών θα μπορούσε να δει μεγαλύτερες αποστάσεις ναυτιλίας-αύξηση τονομιλίων  λόγω γεωπολιτικών μεταβολών, όπως μια πιθανή αναζωπύρωση του εμπορικού πολέμου Κίνας-ΗΠΑ.

Από την προηγούμενη θητεία του Τραμπ, η Κίνα έχει αναπροσαρμόσει τις εμπορικές της συνεργασίες προς  έθνη όπως η Ρωσία, η Ινδία και η Νοτιοανατολική Ασία, αναδιαμορφώνοντας τις καθιερωμένες εμπορικές διαδρομές και τη δυναμική της αγοράς».

Η κατηγορία των πλοίων τύπου Panamax παραμένει ένα αδύναμο σημείο, επηρεαζόμενο από τις μειωμένες  μεταφορές μεγάλων αποστάσεων -ιδίως το καλαμπόκι από τη Βραζιλία προς την Κίνα- και τη μειωμένη συμφόρηση στα λιμάνια της Βραζιλίας. Η εισροή  νεότευκτων πλοίων αναμένεται να επιβαρύνει περαιτέρω την ισορροπία μεταξύ προσφοράς και ζήτησης των Panamax» επισημαίνουν οι αναλυτές:

«Το παγκόσμιο εμπόριο χύδην ξηρού φορτίου σε τονομίλια προβλέπεται να αυξηθεί κατά 1,5% το 2025, ελαφρώς με μικρή υστέρηση σε σχέση με την αύξηση του στόλου κατά 3,1%. Η κινεζική ζήτηση χύδην φορτίου συνεχίζει να αποτελεί κρίσιμο μεταβλητή, η οποία χαρακτηρίζεται από μικτά σήματα-καταγραφή υψηλών εισαγωγών, αυξημένη αποθέματα και προκλήσεις στον τομέα του χάλυβα» και συνεχίζουν:

«Ενώ η πρόσφατη οικονομική τόνωση με μέτρα μπορεί να παράσχει  στήριξη, εξακολουθούν να υφίστανται σημαντικοί κίνδυνοι. Τεχνολογίες εξοικονόμησης ενέργειας, αυξημένες διαλύσεις πλοίων  και αυξανόμενη έμφαση στη βιωσιμότητα   θα επηρεάσουν πιθανότατα τις συνθήκες από την πλευρά της προσφοράς χωρητικότητας.

Επιπλέον, η παγκόσμια ώθηση για πιο πράσινες ναυτιλιακές πρακτικές αναμένεται να επηρεάσει τη ζήτηση για ορισμένα φορτία, ενώ παράλληλα θα ενισχύσει την αναποτελεσματικότητα και τον ανταγωνισμό σε ολόκληρο τον τομέα». Και καταλήγουν:

«Παρά τις προκλήσεις αυτές, η αγορά ξηρού χύδην φορτίου το 2025 αναμένεται να επωφεληθεί από μια σχετικά ισορροπημένη δυναμική προσφοράς και ζήτησης. Εξελισσόμενες περιβαλλοντικές πολιτικές και οι προσαρμογές του κλάδου είναι πιθανό να μετριάσουν τις πιθανές υφέσεις, τοποθετώντας τον τομέα για σταδιακό αλλά αναγκαίο μετασχηματισμό».

Διαβάστε ακόμη

Παράταση Golden Visa: Σώζονται 750 εκατομμύρια ευρώ από 3.000 υποθέσεις ακινήτων

Τα «κλειδιά» για την αύξηση των μέσων μισθών έως 5,2%

Νέα προθεσμία για εξώδικη επίλυση φορολογικών υποθέσεων έως το 2025

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο Θέμα

Exit mobile version