search icon

Ναυτιλία

Πώς η κρίση στο real estate της Κίνας επηρεάζει αρνητικά τη ναυλαγορά των φορτηγών πλοίων capesize

H ναυλαγορά των δεξαμενόπλοιων είναι… «ζεστή» - Aυξάνονται οι εξαγωγές πετρελαίου από το Ιράν ενώ «στο κάδρο» μπαίνει και η Βενεζουέλα με τις ευλογίες των ΗΠΑ

Η οικονομία της Κίνας εξακολουθεί να αγωνίζεται να υποστηρίξει την αγορά ακινήτων-real estate. Σχεδόν ένας χρόνος έχει περάσει από την κατάρρευση της Evergrande, της πιο υπερχρεωμένης εταιρείας ανάπτυξης στον κόσμο και ο κινεζικός τομέας ακινήτων εξακολουθεί να ταλαιπωρείται από μια κρίση ρευστότητας.

Το πιο πρόσφατο θύμα είναι η κινεζική εταιρεία ανάπτυξης ακινήτων Country Garden, η οποία εκτίμησε ότι τα κέρδη του πρώτου εξαμήνου μειώθηκαν έως και 70% το πρώτο εξάμηνο του έτους, καθώς ο μεγαλύτερος όμιλος ακινήτων της χώρας παρασύρθηκε σε μια κρίση που μαίνεται στον υπερχρεωμένο κλάδο.

Το Πεκίνο επιδίωξε να αναζωογονήσει τον τομέα με δάνεια αναχρηματοδότησης και οι οικονομικοί σχεδιαστές της Κίνας έχουν προχωρήσει εδώ και μήνες για να χαλαρώσουν τις προσπάθειες απομόχλευσης του κλάδου και να ενθαρρύνουν τους ανθρώπους να αγοράσουν νέα σπίτια, ενώ οι κεντρικοί τραπεζίτες της Κίνας έχουν χαλαρώσει τους κανόνες δανεισμού και έχουν μειώσει τα επιτόκια (σήμερα η Λαϊκή Τράπεζα της Κίνας μείωσε τα βασικά επιτόκια δανείων, τη δεύτερη μείωση φέτος) σε μια προσπάθεια να καταπολεμήσει την ύφεση.

Όμως όλα αυτά τα μέτρα αποδείχθηκαν λιγότερο από αρκετά.

«Η συνεχιζόμενη κρίση στον τομέα των ακινήτων, που τροφοδοτείται από τα συνεχόμενα lockdown της βιομηχανικής παραγωγής για την καταπολέμηση της εξάπλωσης της παραλλαγής Omicron και η ενεργειακή κρίση είναι οι κύριοι λόγοι που η παραγωγή χάλυβα της Κίνας παραμένει χαμηλότερη από το αναμενόμενο», επισημαίνουν οι αναλυτές του ναυλομεσιτικού οίκου Xclusiv Shipbrokers:

«Η παραγωγή μειώθηκε πάνω από 5%, σε 106 εκατ. τόνους τον Ιούλιο σε σύγκριση με έναν χρόνο πριν και οι εισαγωγές σιδηρομεταλλεύματος μειώθηκαν σχεδόν κατά 4% για την ίδια περίοδο. Ειδικότερα, οι εισαγωγές σιδηρομεταλλεύματος από τη Βραζιλία μειώθηκαν περίπου 6% στο ίδιο χρονικό διάστημα, ενώ μειωμένη είναι και η ζήτηση για σίδηρο και άνθρακα από την Αυστραλία. Αυτά τα γεγονότα άσκησαν μεγάλη πίεση στη ναυλαγορά των φορτηγών Capesize.

Στις 18 Αυγούστου ο BCI σημείωσε πτώση περίπου 20% ενώ ο δείκτης σημείωσε πτώση 74% σε μηνιαία βάση.
Αντίθετα, ο BPI των Panamax έχει υποχωρήσει κατά 11% μήνα με μήνα και οι BSI και BHSI έχουν υποχωρήσει 15% και 20% αντίστοιχα» και προσθέτουν:

«Είναι η κατάσταση μη αναστρέψιμη; Πιθανώς όχι καθώς η Κίνα αργά ή γρήγορα θα χρειαστεί να αντιμετωπίσει πιο επιθετικά την κρίση στον τομέα των ακινήτων και η βιομηχανική παραγωγή έχει ήδη αρχίσει να επιστρέφει σε κανονικά επίπεδα καθώς έχουν σταματήσει τα lockdown. Η απαγόρευση της ΕΕ για τον ρωσικό άνθρακα θα βοηθήσει επίσης, καθώς οι εισαγωγείς της ΕΕ θα πρέπει να προμηθεύονται άνθρακα από μακρύτερα μέρη, κάτι που θα μπορούσε να είναι θετικό για την κεφαλαιοποίηση της ζήτησης τον ομιλιών».

Στο μεταξύ, η ναυλαγορά των δεξαμενόπλοιων είναι … «ζεστή».

Ο δείκτης BDTI βρίσκεται στην υψηλότερη θέση από τις 21 Απριλίου 2022, στις 1.554 μονάδες, σημειώνοντας αύξηση 8% σε μηνιαία βάση, ενώ ο BCTI είναι 1% χαμηλότερος σε μηνιαία βάση στις 1.314 μονάδες.

Οι εξαγωγές πετρελαίου από το Ιράν αυξήθηκαν τον Ιούνιο και τον Ιούλιο και οι αναλυτές που παρακολουθούσαν τις ροές είπαν ότι η χώρα θα μπορούσε να τις αυξήσει ακόμη περισσότερο αυτόν τον μήνα, προσφέροντας μεγαλύτερη έκπτωση στο ρωσικό αργό για τον κύριο αγοραστή της, την Κίνα.

«Κατά τη διάρκεια της θητείας του προέδρου Τζο Μπάιντεν, το Ιράν αύξησε τις εξαγωγές πετρελαίου, κυρίως προς την Κίνα.

Ωστόσο, οι αποστολές επιβραδύνθηκαν πρόσφατα λόγω του ρωσικού ανταγωνισμού αργού» επισημαίνεται στην ανάλυση του Xclusiv Shipbrokers.

«Εκτός από τις υψηλές τιμές του πετρελαίου, εάν επιτύχουν οι συνομιλίες για την αναβίωση μιας πυρηνικής συμφωνίας, το Ιράν θα μπορούσε να ενισχύσει τις πωλήσεις πέρα από την Κίνα σε πρώην αγοραστές όπως στην Ιαπωνία, στη Νότια Κορέα και στην Ευρώπη, καθώς αναζητούν εναλλακτικές πηγές για το ρωσικό πετρέλαιο.

Οι εξαγωγές πετρελαϊκών προϊόντων αυξάνονται επίσης και οι αναλυτές της αγοράς εκτιμούν ότι το Ιράν εξήγαγε περίπου 790.000 bpd-βαρέλια ημερησίως, προϊόντων τον Ιούνιο και αναμένει ότι οι αποστολές θα φτάσουν κοντά στο ένα εκατομμύριο bpd μέχρι το τέταρτο τρίμηνο» και συνεχίζουν:

«Στη Νότια Αμερική, η παραγωγή και οι εξαγωγές πετρελαίου της Βενεζουέλας έχουν υποχωρήσει ενώ οι πρόσφατα ανανεωμένες αποστολές στην Ευρώπη φέρεται να έχουν σταματήσει. Οι πετρελαϊκές επιχειρήσεις του Καράκας επηρεάστηκαν από εικαζόμενες επιθέσεις κατά πετρελαϊκών εγκαταστάσεων.

Οι εξαγωγές πετρελαίου από τη Βενεζουέλα ενισχύθηκαν μετά την αποκατάσταση των εισαγωγών αργού από τη χώρα της Λατινικής Αμερικής στην Ευρώπη, καθώς το Υπουργείο Οικονομικών των ΗΠΑ χορήγησε περιορισμένες άδειες στην ιταλική Eni και την ισπανική Repsol για την εφαρμογή συμφωνιών ανταλλαγής πετρελαίου με χρέος με το Καράκας.

Διαβάστε ακόμα:

Και με τη «βούλα» του Πρωτοδικείου η εξυγίανση της Μπουτάρης – Το σχέδιο της Premia  

Οι κροίσοι του software – Αυτοί είναι οι πλουσιότεροι στον κόσμο

Έρχονται 2 δισ. ευρώ από το Ταμείο Ανάκαμψης

Exit mobile version