Η κυκλοφορία του εμβολίου για την αντιμετώπιση της πανδημίας έχει δημιουργήσει αίσθηση αισιοδοξίας στην παγκόσμιο εμπόριο και κατ’ επέκταση στη ναυτιλιακή βιομηχανία. Το ξηρό φορτίο έχει ήδη εισπράξει τα πρώτα θετικά αποτελέσματα ενώ στα δεξαμενόπλοια δεν έχει φανεί.

Για το εάν το 2021 θα είναι έτος διαχείρισης ζημιών ή ανάκαμψης μελετούν οι οικονομικοί αναλυτές της ναυτιλίας.
Η ναυλαγορά των δεξαμενόπλοιων έχει πληγεί σοβαρά από το καλοκαίρι και μετά και δεν δείχνουν σοβαρά σημάδια ανάκαμψης. Οι ειδικοί επισημαίνουν ότι για να ανέβει η ναυλαγορά των δεξαμενόπλοιων θα πρέπει να αρθούν τα lockdown.

Στο ξηρό φορτίο υπάρχει αύξηση τόσο στις τιμές των ναύλων όσο και στον όγκο των εμπορευμάτων.
Οι τιμές για το σιδηρομετάλλευμα είναι αυξημένες κατά 25% σε σύγκριση με τον Νοέμβριο και φθάνει σε επίπεδα που δεν είχε δει η αγορά από το 2013. Και αυτό οφείλεται στο “China effect” το οποίο δεν έχει περιοριστεί στο σιδηρομετάλλευμα αλλά και σε όλο το φάσμα του cargo. Βέβαια υπάρχει και προβληματισμός αφού η κινέσικη πρωτοχρονιά στα τέλη Ιανουαρίου 2021 θα προκαλέσει “αναταραχές” στη ναυλαγορά ξηρού φορτίου.

Δεξαμενόπλοια

Παρ’ όλα αυτά από τα χαμηλά που βρίσκεται η ναυλαγορά δεξαμενόπλοιων προσπαθεί να πάρει ανάσες χωρίς να το πετυχαίνει απόλυτα.

Σύμφωνα με την Allied Shipping Research ο BDTI- δείκτης για τα πλοία μεταφοράς ακατέργαστου πετρελαίου και fuel oil μειώθηκε την εβδομάδα 7-13 Δεκεμβρίου μειώθηκε κατά 2% από τις 431 μονάδες στις 440.

Αντιθέτως, ο BCTI-δείκτης για τα δεξαμενόπλοια που μεταφέρουν βενζίνη, κηροζίνη, αμόλυβδη βενζίνη και ντίζελ «άσπρο» ανέβηκε κατά 20,1% από τις 354 μονάδες στις 425.

Στα δεξαμενόπλοια, ο μέσος όρος του δείκτη ναυλαγοράς είναι χαμηλότερος για τα “άσπρα” καύσιμα BCTI από εκείνον του 2019. Είναι στις 597 μονάδες έναντι 613 το 2019. Χάνει το στοίχημα.

Στο BDTI το 2020 ο μέσος όρος είναι 737 μονάδες έναντι 867 το 2019 σημάδι ανησυχητικό. Ο χειμώνας είναι πάντοτε καλή χρονική περίοδος για την αγορά των δεξαμενόπλοιων οπότε περιμένουν όλοι να κάνουν ταμείο στο τέλος του 2020.

Ξηρό φορτίο

Η ναυλαγορά ξηρού φορτίου δείχνει κάπως καλύτερη αν και έχει να αντιμετωπίσει τόσο την πανδημία όσο και την υπερπροσφορά χωρητικότητας.

Η κακή ναυλαγορά ειδικά τους πέντε πρώτους μήνες του 2020 έχει ως αποτέλεσμα ο μέσος όρος από την αρχή της χρονιάς μέχρι και την 22 Νοεμβρίου 2020 να έχει ανέβει κατά 3% στις 1.042 μονάδες έναντι 1.344 που ήταν ο μέσος όρος για όλο το 2019.

Η κατηγορία φορτηγών πλοίων που είχε καταφέρει να κρατήσει το κεφάλι της έξω από το νερό αν και οριακά ήταν εκείνη των Capesizes xωρητικότητας 180.000 τόνων. Στις αρχές του καλοκαιριού είχε ξεπεράσει τις 4.000 μονάδες φθάνοντας τις 4.440. Μέσα στον Ιούλιο έφθασε και τις 3.025 μονάδες για να πέσει κοντά στις 2.000.

Την περασμένη μειώθηκε κατά 5,7% από τις 1.520 στις 1.434 μονάδες με ημερήσιο ναύλο από 7.955 δολάρια έως 26.865

Ακολουθούν :

– τα Panamaxes που είδαν την ναυλαγορά τους να ανεβαίνει κατά 10,1% από τις 1.331 στις 1.465 με ημερήσιο ναύλο από 4.223-19.923 δολάρια

– τα Supramax με άνοδο του δείκτη ναυλαγοράς κατά 2% από τις 1.011 στις 1.031 και ημερήσιο ναύλο από 4.040 δολάρια έως 22.483 δολάρια και

-τα Handysize με οριακή άνοδο της ναυλαγοράς κατά 0,6% από τις 664 στις 668 και ημερήσιο ναύλο από 9.234 δολάρια έως 15.136 δολάρια.

Διαβάστε ακόμη

Κωδικός «Λευκός Χρυσός»: Γιατί ο Πάνος Γερμανός θα επενδύσει 200 εκατ. για νέα μονάδα παραγωγής μπαταριών λιθίου

ΔΕΔΔΗΕ: Έρχονται 7,5 εκατομμύρια έξυπνοι μετρητές που φέρνουν επανάσταση στην διαχείριση της ηλεκτρικής ενέργειας

Η αδικία του Απόστολου, το ραντεβού του Σωκράτη, τα ψάρια του Καλλιμάνη και τα ακίνητα του Μυστακίδη