search icon

Ναυτιλία

Πώς η «χρυσή» χρονιά για τον τουρισμό αυξάνει τα κέρδη για τα δεξαμενόπλοια

Η ταξιδιωτική βιομηχανία θα έχει άλλη μια «βαριά φορτωμένη» χρονιά, διατηρώντας την ανάγκη για καύσιμα στα περσινά επίπεδα ή και υψηλότερα - Οι ευρωπαϊκές εισαγωγές ρωσικών πετρελαϊκών προϊόντων έχουν μειωθεί μόλις στο 14%. Η ανάλυση του ναυλομεσιτικού οίκου Xclusiv Shipbrokers

Παρά το «κύμα» πληθωρισμού που έπληξε τους καταναλωτές, τα ταξίδια κατέγραψαν αύξηση σε σχέση με το 2022. Τους πρώτους τρεις μήνες του 2023, η Expedia και η Booking Holdings ανέφεραν ρεκόρ πωλήσεων για καταλύματα. Σύμφωνα με την Expedia, τα έσοδα για το πρώτο τρίμηνο του 2023 έφτασαν τα 2,7 δισ. δολάρια, σημειώνοντας αύξηση 18% σε σχέση με την ίδια περίοδο πέρυσι. Αύξηση 44% σε σχέση με πέρυσι στις ακαθάριστες κρατήσεις – τη συνολική αξία των υπηρεσιών που κλείστηκαν – ανακοίνωσε η Booking. Αυτό αποτελεί απόδειξη ότι η ταξιδιωτική βιομηχανία θα έχει άλλη μια «βαριά φορτωμένη» χρονιά, διατηρώντας την ανάγκη για καύσιμα στα περσινά επίπεδα ή και υψηλότερα. Μια άλλη είδηση που ενισχύει το θετικό συναίσθημα για τη ζήτηση πετρελαιοειδών προέρχεται από τα ανατολικά.

Για πρώτη φορά, οι δαπάνες των Κινέζων τουριστών για ταξίδια στο εσωτερικό της χώρας κατά τη διάρκεια των διακοπών της προηγούμενης εβδομάδας για την Εργατική Πρωτομαγιά ξεπέρασαν τα προ της πανδημίας επίπεδα, σχεδόν 19% υψηλότερα σε σύγκριση με την αντίστοιχη περίοδο του 2019 και 71% υψηλότερα σε ετήσια βάση. Ωστόσο, η έλλειψη διεθνών πτήσεων και η καθυστέρηση στην έκδοση βίζας διατήρησαν τα ταξίδια των Κινέζων τουριστών στο εξωτερικό σε χαμηλά επίπεδα, πολύ χαμηλότερα από τους αριθμούς του 2019.

«Πολλές φορές έχουμε αναφερθεί στις μεγάλες και ραγδαίες αλλαγές στο θαλάσσιο εμπόριο που επέφερε στην αγορά η ρωσική εισβολή στην Ουκρανία και οι δυτικές κυρώσεις. Τώρα ήρθε η ώρα να βάλουμε τους αριθμούς κάτω και να δούμε ποιες αλλαγές έχουν γίνει πραγματικά» επισημαίνουν οι αναλυτές του ναυλομεσιτικού οίκου Xclusiv Shipbrokers:

Τον Ιανουάριο του 2022 και λίγο πριν από τη ρωσική εισβολή, η Ευρώπη, η Κίνα και η Νότια Κορέα ήταν οι μεγαλύτεροι εισαγωγείς μέσω θαλάσσης των ρωσικών εξαγωγών αργού με 1,85, 0,7 και 0,3 εκατομμύρια βαρέλια/ημέρα αντίστοιχα.

-Στα τέλη Μαρτίου 2022 – αμέσως μετά το πρώτο σοκ του πολέμου – , οι υψηλότεροι προορισμοί των ρωσικών θαλάσσιων εξαγωγών αργού ήταν η Ευρώπη, η Κίνα και η Ινδία με 1,6, 0,85 και 0,64 εκατομμύρια βαρέλια ημερησίως, με την Ινδία να αυξάνει τις εισαγωγές αργού πετρελαίου από τη Ρωσία κατά 30 φορές μέσα σε 3 μήνες. Καθώς οι περισσότερες χώρες επέβαλαν κυρώσεις κατά του ρωσικού εμπορίου πετρελαίου, η Κίνα και η Ινδία άρχισαν να κυριαρχούν στις ρωσικές θαλάσσιες εξαγωγές αργού πετρελαίου, καθώς τον Ιανουάριο του 2023 η Κίνα και η Ινδία είχαν εισαγωγές 1,29 και 1,20 εκατ. βαρέλια ημερησίως, σχεδόν το 75% των ημερήσιων θαλάσσιων ρωσικών εξαγωγών και τον Απρίλιο του 2023 η Ινδία έγινε μακράν ο μεγαλύτερος πελάτης ρωσικού αργού πετρελαίου, καθώς εισήγαγε 2 εκατ. βαρέλια ημερησίως, ενώ η Κίνα εισήγαγε 1,05 εκατ. βαρέλια ημερησίως.

– Και οι δύο αντιπροσωπεύουν το 82% των ημερήσιων θαλάσσιων ρωσικών εξαγωγών αργού πετρελαίου. Αυτό δείχνει ότι οι ευρωπαϊκές οικονομίες βρήκαν εναλλακτικούς παραγωγούς αργού πετρελαίου για περίπου 1,8 εκατ. βαρέλια ημερησίως, δημιουργώντας μεγαλύτερη ζήτηση για πλοία, ενώ οι Ρώσοι στρέφονται προς την Ινδία για να καλύψουν την απώλεια των ευρωπαϊκών πελατών, δημιουργώντας νέα εμπορική διαδρομή προς την Ινδία. Υπάρχει σε παρόμοια εικόνα οι ρωσικές εξαγωγές προϊόντων πετρελαίου.

– Η Ευρώπη ήταν ο μεγαλύτερος εισαγωγέας τον Ιανουάριο του 2022 με 1,7 εκατ. βαρέλια ημερησίως, σχεδόν το 75% των ρωσικών θαλάσσιων εξαγωγών πετρελαιοειδών. Με την έναρξη του πολέμου, οι ευρωπαϊκές εισαγωγές άρχισαν να επιβραδύνονται, ενώ οι εισαγωγές των ΗΠΑ που αντιστοιχούσαν περίπου στο 13% τον Ιανουάριο του 2022, μηδενίστηκαν.

– Τον Ιανουάριο του 2023, οι ασιατικές χώρες έγιναν οι μεγαλύτεροι εισαγωγείς πετρελαιοειδών από τη Ρωσία, κυρίως με τις αγορές της Τουρκίας, της Κίνας και της Ινδίας (302/219/159 χιλιάδες βαρέλια ημερησίως αντίστοιχα), καλύπτοντας το κενό που άφησε η μείωση των ευρωπαϊκών εισαγωγών σε 721 χιλιάδες βαρέλια ημερησίως.

– Σήμερα οι ευρωπαϊκές εισαγωγές ρωσικών πετρελαϊκών προϊόντων έχουν μειωθεί μόλις στο 14%, ενώ οι Ασιάτες εισαγωγείς αντιπροσωπεύουν το 50% των ρωσικών εξαγωγών πετρελαϊκών προϊόντων.

– Αξίζει να σημειωθεί ότι οι ρωσικές εξαγωγές προς τις χώρες της Μέσης Ανατολής και προς την Αφρική είναι 320 και 400 χιλιάδες βαρέλια ημερησίως τον Απρίλιο του 2023 σε αντίθεση με την αρχή του 2022 που ήταν σχεδόν μηδενικές. Αυτό αποτελεί και πάλι απόδειξη ότι έχουν δημιουργηθεί νέες θαλάσσιες εμπορικές διαδρομές, κυρίως από τη Ρωσία προς τη Μέση Ανατολή και την Αφρική, ενώ η Ευρώπη και οι ΗΠΑ έχουν αναγκαστεί να βρουν εναλλακτικές πηγές πετρελαιοειδών για περισσότερα από 1,7 εκατομμύρια βαρέλια p/d, αυξάνοντας τη ζήτηση πλοίων στις θαλάσσιες εμπορικές διαδρομές.

Διαβάστε ακόμη

Keyvoto: Ποια είναι η ελληνική startup που αλλάζει το retail (pics)

Οχι, το Λίβερπουλ δεν είναι μόνο το στάδιο “Ανφιλντ” και η ιστορία με τους Μπιτλς – Ολες οι εμπειρίες που αξίζουν σε έναν προορισμό – έκπληξη

Εκλογές 2023: Η ΝΔ ενισχύει τη συσπείρωσή της – Δίνει ραντεβού ενότητας στο Ζάππειο

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ

Exit mobile version