search icon

Ναυτιλία

Πώς επηρεάζει η κρίση στο real estate της Κίνας τη ναυλαγορά ξηρού φορτίου

«Αν και η Κίνα έχει αυξήσει τις εισαγωγές άνθρακα και σιδηρομεταλλεύματος ετησίως, θα εισήγαγε πολύ περισσότερα αν ο τομέας των ακινήτων της δεν αντιμετώπιζε τόσα προβλήματα και η οικονομία της είχε επιστρέψει σε ισχυρότερη αύξηση του ΑΕΠ», επισημαίνουν οι αναλυτές του ναυλομεσιτικού οίκου Xclusiv Shipbrokers

Αν και παρατηρείται σημαντική αύξηση των εισαγωγών άνθρακα, λιγνίτη και σιδηρομεταλλεύματος κατά τους πρώτους οκτώ μήνες του 2023 σε σύγκριση με την αντίστοιχη περίοδο του 2022, οι εισαγωγές της Κίνας είναι περιορισμένες σε σχέση με τις αναμενόμενες. Η κρίση των ακινήτων επηρέασε σε τεράστιο βαθμό την αγορά ξηρού φορτίου κατά τη διάρκεια του τρέχοντος έτους και περιόρισε τις ποσότητες εισαγωγών σιδηρομεταλλεύματος και άνθρακα.

«Αν και η Κίνα έχει αυξήσει τις εισαγωγές άνθρακα και σιδηρομεταλλεύματος ετησίως, θα εισήγαγε πολύ περισσότερα αν ο τομέας των ακινήτων της δεν αντιμετώπιζε τόσα προβλήματα και η οικονομία της είχε επιστρέψει σε ισχυρότερη αύξηση του ΑΕΠ» επισημαίνουν οι αναλυτές του ναυλομεσιτικού οίκου Xclusiv Shipbrokers:

«Από τον Ιανουάριο έως τον Αύγουστο του 2023, οι εισαγωγές άνθρακα και σιδηρομεταλλεύματος της Κίνας αυξήθηκαν σε ετήσια βάση κατά 82% σε 30,5 εκατομμύρια τόνους και κατά 7% σε 77,5 εκατομμύρια τόνους αντίστοιχα. Επιπλέον, υψηλότερες εισαγωγές σημειώθηκαν και σε μηνιαία βάση, καθώς κατά τη διάρκεια του Αυγούστου 2023, η Κίνα εισήγαγε 4,4 εκατ. τόνους άνθρακα και 10,6 εκατ. τόνους σιδηρομεταλλεύματος, αύξηση 13% και 14%, σε σύγκριση με τους αριθμούς του Ιουλίου 2023. Η Κίνα είναι στενά συνδεδεμένη με τις τιμές της ξηράς αγοράς. Για παράδειγμα, το τμήμα Capesize έχει αποκτήσει δυναμική, με τον BCI να κλείνει την εβδομάδα στις 1.289 μονάδες, σημειώνοντας αύξηση περίπου 25% σε σχέση με την προηγούμενη εβδομάδα. Η αύξηση αυτή οφείλεται κυρίως στα δρομολόγια της Κίνας, με το C10 (υπερατλαντικό ταξίδι Κίνας-Ιαπωνίας με επιστροφή στον Ειρηνικό) να έχει αυξηθεί κατά 42% από τις 24 Αυγούστου 2023».

Κατά τη διάρκεια της περασμένης εβδομάδας, η Κίνα άρχισε να επιταχύνει την επίτευξη της πολυπόθητης αναπτυξιακής δυναμικής και να εκτονώνει τον χρηματοδοτικό κίνδυνο στον τομέα των ακινήτων σε τοπικό επίπεδο, μειώνοντας τις απαιτήσεις προκαταβολής και το επιτόκιο υποθήκης για τους αγοραστές.

Οι αρχές και οι πηγές της αγοράς ελπίζουν ότι η κίνηση αυτή μπορεί να δώσει ώθηση στον τομέα των ακινήτων και να έχει θετική επίδραση μεσοπρόθεσμα στην αγορά ξηρού φορτίου.

Διαβάστε ακόμη

«Κληρώνει» για τα επιτόκια – Τι θα σημάνει μία νέα αύξηση για δανειολήπτες και τράπεζες

Propeller Club: Τα ονόματα όσων εξελέγησαν στο νέο ΔΣ – Πρώτος σε ψήφους ο Κωστής Φραγκούλης (pics)

Λιβύη – Κακοκαιρία Daniel: Πάνω από 2.300 οι νεκροί από τις πλημμύρες (tweets)

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ

Exit mobile version