Σε ρότα συνεχούς ανάπτυξης βρίσκεται και το 2022 η εισηγμένη στη χρηματαγορά της Νέας Υόρκης, Safe Bulkers συμφερόντων Πόλυ Βάσου Χατζηιωάννου. Τα οικονομικά αποτελέσματα για το β’ τρίμηνο του 2022 αποτυπώνουν με αριθμούς την θετική εικόνα της εταιρείας η οποία αναμένεται να ενισχυθεί τα επόμενα χρόνια με την παραλαβή των 11 νεότευκτων πλοίων τα οποία είναι πολύ ανταγωνιστικά σε σύγκριση με το υφιστάμενα λόγω της μειωμένης κατανάλωσης καυσίμων.
Ειδικότερα:
- $0,40 (40 cents) κέρδη ανά μετοχή,
- $0.05 (5 cents) μέρισμα ανά μετοχή ,
- Επέκταση του στόλου με 11 νεότευκτα πλοία υπό παραγγελία, τελευταίας τεχνολογίας σύμφωνα με τους περιβαλλοντικούς κανονισμούς IMO GHG EEDI Phase 3 -NOX Tier III με σημαντικά λειτουργικά και εμπορικά πλεονεκτήματα, παραδιδόμενα από φέτος μέχρι και το 1o τρίμηνο του 2025. Οι παραγγελίες έγιναν εγκαίρως και πριν τον ανταγωνισμό σε τιμές πολύ κάτω από την σημερινή τους αξία,
- $6,8 εκατ. δολάρια καθαρό χρέος-δάνειο ανά πλοίο (net debt per vessel) για ένα στόλο με μέσο όρο ηλικίας τα 10,5 έτη, που σημαίνει ότι η εταιρεία έχει πολύ χαμηλό δανεισμό
- χαμηλή μόχλευση (leverage) συγκρίσιμη με την αξία διάλυσης (scrap) του στόλου,
- $294,8 εκατ. δολάρια ρευστότητα και πηγές κεφαλαίων,
- $360 εκατ. δολάρια μελλοντικά έσοδα από μη ακυρώσιμα συμβόλαια ναυλώσεων,καθαρά από
- προμήθειες, εξαιρούμενων των εσόδων από Scrubbers,
- δυνατότητα επιπλέον εσόδων από την λειτουργία των Scrubbers σε 18 πλοία του στόλου,
- 1.000.000 κοινές μετοχές επαναγοράστηκαν με βάση το πρόγραμμα επαναγοράς κοινών μετοχών (repurchase program)
- $38.1 εκατ. δολάρια επαναγορά προνομιούχων μετοχών σειράς Γ (redemption of preferred C shares),
χρηστή οικονομική διαχείριση εξόδων με ημερήσια λειτουργικά έξοδα (daily operating expenses) ανά πλοίο $4.981 δολάρια ανά ημέρα ανά πλοίο και ημερήσια Γενικά Διαχειριστικά Έξοδα (daily General and administrative expenses) $1.382 δολάρια ανά ημέρα ανά πλοίο,
Ο Δρ Λουκάς Μπαρμπαρής, Πρόεδρος της εταιρείας, δήλωσε: «Βασικά σημεία του δεύτερου τριμήνου, ήταν μία πολύ ικανοποιητική κερδοφορία με EPS 0,40 $ ανά μετοχή και η παράδοση του πρώτου νεότευκτου Kamsarmax. Πιστεύουμε τα νεότευκτα πλοία που παραγγείλαμε θα μας προσφέρουν ουσιαστικά λειτουργικά και εμπορικά πλεονεκτήματα σε συνδυασμό με τη μείωση των εκπομπών CO2. Πιστεύουμε ότι η ισχυρή ρευστότητά και η σχετικά χαμηλή μόχλευση θα μας επιτρέψει να είμαστε χρηματο-οικονομικά ευέλικτοι, ενώ θα συνεχίζουμε να ανταμείβουμε τους μετόχους μας».
Η εταιρεία εξέδωσε την 2η Έκθεση Βιωσιμότητας έτος 2021.
“Είμαστε περήφανοι που παρουσιάσαμε την Δευτέρα 25 Ιουλίου την 2η μας Έκθεση Αειφορίας για το 2021 (Εnviromental Social Governance ESG Report) που περιγράφει την πρόοδο των περιβαλλοντικών, κοινωνικών και πρακτικών διακυβέρνησης («ESG») και το όραμά μας για τη συνεχή βελτίωση των προτύπων ESG μας” επε΄σημανεπο δρ Λουκάς Μπαρμπαρής:
“Η μείωση των περιβαλλοντικών επιπτώσεων των επιχειρήσεων και των λειτουργιών μας και η υιοθέτηση μιας υγιούς εταιρικής διακυβέρνησης αποτελεί εδώ και καιρό
στρατηγική προτεραιότητα για την Εταιρεία μας και αναπόσπαστο μέρος της μακροχρόνιας επιτυχίας μας”.
Τα κύρια σημεία της 2ης έκθεσή ESG:
- Υγιής Εταιρική Διακυβέρνηση (Sound Corporate Governance)
- Υποστήριξη των ναυτικών κατά τη διάρκεια περιορισμών για τον COVID, πέραν των άλλων με πρόγραμμα εκτεταμένου εμβολιασμού πάνω στο πλοίο.
- Εκπαίδευση του προσωπικού;
- $365 εκατ. δολάρια σε επενδύσεις 11 νεότευκτων πλοίων υπο παραγγελία, τελευταίας τεχνολογίας, σύμφωνα με τους περιβαλλοντικούς κανονισμούς IMO GHG EEDI Phase 3 -NOX Tier III με σημαντικά λειτουργικά και εμπορικά πλεονεκτήματα, ιδιαίτερα λόγω της χαμηλής κατανάλωσης καυσίμου. Τα πλοία παραδίδονται μέχρι το 1o τριμηνο του 2025. Οι παραγγελίες έγιναν εγκαίρως και πριν τον ανταγωνισμό σε τιμές πολύ κάτω από την σημερινή τους αξία
- Περιβαλλοντικές αναβαθμίσεις στον υπάρχοντα στόλο ύψους $2,2 εκατομμυρίων δολαρίων το 2022 που αφορούν κυρίως low friction paints και ducts.
- Χρήση 2.000 τόνων βιοκαυσίμων ( BIOFUEL) σε πέντε πλοία μέχρι τέλος Μαΐου 2022 με αποτέλεσμα μείωση εκπέμπουν CO2 κατά 1.550 τόνους.
- Επαληθευμένα δεδομένα για τον Λειτουργικό Δείκτη Ενεργειακής Απόδοσης (Energy Efficiency Operational Indicator (EEOI)) και τον Δείκτη Ετήσιας Αναλογίας Αποδοτικότητας (Annual Efficiency Ratio (AER)) για το 2021. Και οι δυο δείκτες χρησιμοποιούνται για να κατατάξουν τα πλοια σε κατηγορίες αποδοτικότητας απο Α (καλύτερη) έως Ε (χειρότερη).
Επίσης στο report περιγράφονται οι εξαιρετικές και πολύ ανταγωνιστικές περιβαλλοντικές επιδόσεις του “MV Vassos” που παρέλαβε η εταιρεία τον Μάιο του 2022, του 1ου εκ των 11 υπό παραγγελία νεότευκτων πλοίων. Η χαμηλή κατανάλωση καυσίμου το κατατάσσει στην περιβαλλοντική κατηγόρια Α του IMO και της Rightship, ενώ παράλληλα το πλοίο αυτό είναι ιδιαίτερα ανταγωνιστικό στην ναυλαγορά.
Μέσα στις επόμενες ημέρες η εταιρεία θα παραλάβει το 2ο από τα 11 νεότευκτα με την ονομασία Climate Respect” κατηγορίας post panamax.