Από τις  πρωτοπόρες ναυτιλιακές  εταιρείες στην προσπάθεια   της πράσινης μετάβασης της ναυτιλίας  είναι η εισηγμένη στην αμερικανική χρηματαγορά της Νέας Υόρκης είναι  Safe Bulkers  συμφερόντων του Πόλυ Βάσου Χατζηιωάννου.  Με βήματα σταθερά και proactive σχεδιασμό η εταιρεία πλέει στην  νέα εποχή της « Περιβαλλοντικής Κοινωνικής Διακυβέρνησης και Υπευθυνότητας» με   περιβαλλοντικές επενδύσεις.

Ο δρ Λουκάς Μπαρμπαρής, Πρόεδρος της εταιρείας, σχολίασε:  «Επικεντρωνόμαστε στην ανανέωση του στόλου μας μέσω του εκτεταμένου βιβλίου παραγγελιών μας, ενώ παράλληλα μειώνουμε το αποτύπωμα των υφιστάμενων πλοίων μας εφαρμόζοντας ένα πρόγραμμα περιβαλλοντικών αναβαθμίσεων“.

Ειδικότερα:

Συστήματα επεξεργασίας υδάτινου έρματος – Ballast Water Treatment Systems

Η εταιρεία έχει ολοκληρώσει τη μετασκευή των πλοίων της με BWTS, έχοντας εγκαταστήσει τέτοια συστήματα σε όλα τα υπάρχοντα πλοία από τις 10 Φεβρουαρίου 2023.

Καθαριστήρες-Scrubbers

Έως τις 10 Φεβρουαρίου 2023, η εταιρεία είχε εγκαταστήσει Scrubbers σε 19 από τα 44 υπάρχοντα πλοία και έχει συμφωνήσει για τέσσερις επιπλέον εγκαταστάσεις  στα υπόλοιπα τέσσερα πλοία της κατηγορίας Capesize, τρία από τα οποία αναμένεται να εγκατασταθούν εντός του 2023 και το τέταρτο το 2024, όλα πριν από την αναμενόμενη εγκαθίδρυση της περιοχής ελεγχόμενων εκπομπών οξειδίων του θείου (SOX) στη Μεσόγειο Θάλασσα.

Αέρια του θερμοκηπίου – Επενδύσεις στις εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου -GHG emissions investments

Στις 10 Φεβρουαρίου 2023, ο στόλος της Εταιρείας αποτελείτο από 44 πλοία, 12 εκ των οποίων είναι οικολογικά πλοία που ναυπηγήθηκαν  μετά το 2014 και τρία πλοία IMO GHG Phase 3 – NOx Tier III που κατασκευάστηκαν από το 2022 και μετά.

Μετά τις προγραμματισμένες παραδόσεις τεσσάρων νεότευκτων πλοίων το 2023, τριών νεότευκτων πλοίων το 2024 και ενός νεότευκτου πλοίου το 2025, τα οποία συμμορφώνονται με τον κανονισμό IMO GHG Phase 3 – NOx Tier III,  (εκπομπών οξειδίων του αζώτου)  ο στόλος της εταιρείας μέχρι τις αρχές του 2025 αναμένεται να περιλαμβάνει 23 πλοία με βελτιωμένη ενεργειακή απόδοση. Οι κεφαλαιουχικές δαπάνες για το πρόγραμμα 11 νεότευκτων πλοίων IMO GHG Phase 3 – NOx Tier III που έχει σχεδιαστεί για την παραγωγή περιβαλλοντικής ανταγωνιστικότητας στο ταχέως εξελισσόμενο ρυθμιστικό περιβάλλον είναι περίπου 371,7 εκατομμύρια δολάρια, συμπεριλαμβανομένων των αμοιβών επίβλεψης και προμηθειών ύψους 9,7 εκατομμυρίων δολαρίων.

Παράλληλα, η εταιρεία συνεχίζει ένα πρόγραμμα περιβαλλοντικής αναβάθμισης πλοίων, σε σχέση με τους υφιστάμενους και επερχόμενους κανονισμούς για τις εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου, το οποίο περιλαμβάνει την εφαρμογή χρωμάτων χαμηλής τριβής και την εγκατάσταση συσκευών εξοικονόμησης ενέργειας, προγραμματίζοντας την αναβάθμιση 20 υφιστάμενων πλοίων μέχρι το τέλος του 2023.

Κατά τη διάρκεια του έτους που έληξε στις 31 Δεκεμβρίου 2022, η Safe Bulkers  ολοκλήρωσε την περιβαλλοντική αναβάθμιση σε πέντε πλοία, και συγκεκριμένα στα MV Ευφροσύνη, Pedhoulas Rose, Venus Horizon, Sophia και Πελοπίδας και έχει ολοκληρώσει εν μέρει την περιβαλλοντική αναβάθμιση στο MV Μαρία.

Κατά τη διάρκεια του πρώτου τριμήνου του 2023,  ολοκλήρωσε τις περιβαλλοντικές αναβαθμίσεις στο MV Maria και έχει προγραμματίσει τρεις πρόσθετες αποξηλώσεις με εκτιμώμενο συνολικό αριθμό 107 ημερών ακινησίας. Κατά τη διάρκεια του δεύτερου τριμήνου του 2023, η εταιρεία έχει προγραμματίσει έξι αποξηλώσεις με εκτιμώμενο συνολικό αριθμό 156 ημερών ακινησίας. Ο προϋπολογισμός για περιβαλλοντικές αναβαθμίσεις το 2023 ανέρχεται σε περίπου 6,9 εκατομμύρια δολάρια.

Στις 10 Φεβρουαρίου 2023, είχε  στόλο 44 πλοίων, αποτελούμενο από 12 πλοία Panamax, 7 Kamsarmax, 17 Post-Panamax και 8 Capesize με συνολική χωρητικότητα 4,5 εκατ. dwt και μέση ηλικία 10,5 έτη.

Βιβλίο παραγγελιών

Υπό παραγγελία  έχει οκτώ νεότευκτα πλοία  σχεδιασμένα να πληρούν τους κανονισμούς του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού που σχετίζονται με τη μείωση των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου και των εκπομπών NOx (ο ”IMO GHG Phase 3 – NOx Tier III”), επτά από τα οποία είναι πλοία κλάσης Kamsarmax και ένα είναι πλοίο κλάσης Post-Panamax, με τέσσερις προγραμματισμένες παραδόσεις το 2023, τρεις το 2024 και ένα το πρώτο τρίμηνο του 2025.

Η  εταιρεία παρέλαβε το MV Climate Ethics, ένα ιαπωνικό πλοίο κατηγορίας Post-Panamax κατηγορίας IMO GHG Phase 3 – NOx Tier III.

Πώληση πλοίου

Τον Σεπτέμβριο του 2022, η Εταιρεία σύναψε συμφωνία για την πώληση του MV Pedhoulas Trader, ενός πλοίου ιαπωνικής κατασκευής του 2006, κλάσης Kamsarmax, στην τιμή πώλησης των 15,9 εκατομμυρίων δολαρίων σε μη συνδεδεμένο τρίτο μέρος. Η πώληση ολοκληρώθηκε τον Ιανουάριο του 2023.

Ναυλώσεις

Στις 10 Φεβρουαρίου 2023, είχε  συμβολαιοποιημένα έσοδα ύψους περίπου 229,5 εκατ. δολαρίων, χωρίς προμήθειες, από τις μη ακυρώσιμες συμβάσεις spot και τις συμβάσεις χρονοναύλωσης περιόδου, εξαιρουμένου του οφέλους Scrubber.

Εστιάζοντας στη μεταβλητότητα που σχετίζεται με την αγορά ναύλωσης Capesize, στις 10 Φεβρουαρίου 2023, και τα οκτώ πλοία  κατηγορίας Capesize είχαν χρονοναυλωθεί,  πέντε εκ των οποίων για υπολειπόμενες διάρκειες ναύλωσης που υπερβαίνουν το ένα έτος.

Η μέση εναπομένουσα διάρκεια ναύλωσης των πλοίων μας κατηγορίας Capesize ήταν 2,8 έτη και το μέσο ημερήσιο μίσθωμα ναύλωσης ήταν 19.849 δολάρια, με αποτέλεσμα τα συμβολαιοποιημένα έσοδα να ανέρχονται σε περίπου 161,7 εκατομμύρια δολάρια καθαρά από προμήθειες, εξαιρουμένης της πρόσθετης αποζημίωσης που σχετίζεται με τη χρήση των Scrubbers.

Οικονομικά αποτελέσματα

Η Safe Bulkers το οικονομικό έτος 2022 είχε: – Καθαρά  έσοδα  349,7 εκατομμυρίων δολαρίων έναντι 329  το 2021.

– Τα κέρδη ανήλθαν στα 172,6 εκατ. έναντι 174,3 το 2021.

–  To προσαρμοσμένο καθαρό εισόδημα ήταν  168,5 εκατ. έναντι 154 εκ.

-Το  ΕΒΙTDA  ανήλθε στα 240,4 εκατ. έναντι  244,3 τα ο 2021

-Το προσαρμοσμένο  ΕΒΙTDA  έγθασε τα 236,4 εκατ. έναντι 223,9

– Tα κέρδη ανά μετοχή προσαρμοσμένα και απομειωμένα είναι 1,36 για το 2022 έναντι 1,44 για το 2021.

-Τα προσαρμοσμένα κέρδη ανά μετοχή προσαρμοσμένα και απομειωμένα είναι  1,32 δολ. έναντι 1,26 δολ.

Ο δρ Λουκάς Μπαρμπαρής  δήλωσε:  “Τα έσοδα και τα EBITDA, αν και εξακολουθούν να είναι ισχυρά, μειώθηκαν από τα επίπεδα του 3ου τριμήνου και του 4ου τριμήνου του προηγούμενου έτους. Ο ισολογισμός μας είναι ισχυρός, με σημαντική ρευστότητα και δυνατότητα ανανέωσης. Το καθαρό χρέος μας ανά πλοίο αντικατοπτρίζει τη συντηρητική φύση της κεφαλαιακής μας διάρθρωσης.

Διαβάστε ακόμη

Έρχεται επιδότηση 100 εκατ. ευρώ για ηλιακούς θερμοσίφωνες

Ακόμη περισσότεροι Άραβες φέτος σε Μύκονο και Σαντορίνη

Πόσα χρήματα κερδίζουν οι billionaires των Μπακς από τον Γιάννη Αντετοκούνμπο (pics + γράφημα)