© Απαγορεύεται από το δίκαιο της Πνευμ. Ιδιοκτησίας η καθ΄οιονδήποτε τρόπο παράνομη χρήση/ιδιοποίηση του παρόντος, με βαρύτατες αστικές και ποινικές κυρώσεις για τον παραβάτη
Είναι από τους πλοιοκτήτες που αποφεύγει τα φώτα της δημοσιότητας, σπάνια θα τον συναντήσεις σε δημόσιες εκδηλώσεις και όταν αποφασίσει να μιλήσει είναι είδηση στα ΜΜΕ. Ο Πόλυς Βάσου Χατζηιωάννου, είναι δεύτερη γενιά στην ναυτιλία. Ήρθε στο προσκήνιο τις τελευταίες ημέρες με αφορμή την έκδοση ναυτιλιακών ομολογιών ύψους 100 εκατ. ευρώ για την Safe Bulkers Participations Plc., θυγατρική της Safe Bulkers που θα εισαχθούν στο Ελληνικό Χρηματιστήριο ναυτιλιακού ομολόγου στο Ελληνικό Χρηματιστήριο και η διαπραγμάτευση των οποίων αρχίζει σήμερα Δευτέρα 7 Φεβρουαρίου.
Είναι η τρίτη ναυτιλιακή εταιρεία που στρέφεται στο ελληνικό χρηματιστήριο.
Μιλώντας στo «business stories» αναφέρεται στον λόγο που στράφηκε στο Χρηματιστήριο Αθηνών, κάνει σύγκριση με την αμερικανική χρηματαγορά όπου είναι εισηγμένη η Safe Bulkers ενώ κάνει και πρόβλεψη για το μέλλον της ναυλαγοράς ξηρού φορτίου όπου εξειδικεύεται η εταιρεία του η οποία έχει στόλο από 40 φορτηγά πλοία και εννέα ακόμη υπό ναυπήγηση.
– Κύριε Χατζηιωάννου η πρώτη ερώτηση που έρχεται αυθόρμητα είναι γιατί επιλέξατε το Χρηματιστήριο Αθηνών;
Η παρουσία μας στην Ελλάδα με την εταιρεία διαχείρισης πλοίων μας Safety Management Overseas S.A. είναι διαχρονική. Με την έκδοση επιθυμούμε να αξιοποιήσουμε την τεχνογνωσία έκδοσης και εισαγωγής ομολογιών ναυτιλιακών εταιρειών στο Χρηματιστήριο Αθηνών που έχει αναπτυχθεί τον τελευταίο χρόνο και να δημιουργήσουμε σχέση εμπιστοσύνης με το επενδυτικό κοινό στην Ελλάδα.
– Η Safe Bulkers Inc. είναι εισηγμένη στο Χρηματιστήριο της Νέας Υόρκης από το 2008. Πως κρίνετε την εμπειρία σας σε σxέση με την διαδικασία εισαγωγής χρεογράφων στο Χρηματιστήριο Αθηνών;
Είμαστε πολύ ικανοποιημένοι που βρισκόμαστε στη διαδικασία εισαγωγής χρεογράφων μας στο Χρηματιστήριο Αθηνών για πρώτη φορά. Κατά τη διάρκεια της συνεργασίας μας, θεωρούμε ότι όλες οι ομάδες εργασίας, Τράπεζες, δικηγορικά γραφεία, το Χρηματιστήριο Αθηνών και Επιτροπή Κεφαλαιαγοράς, επέδειξαν εξαιρετικά υψηλό επίπεδο επαγγελματισμού και συνεργασίας. Δεν έχουμε παρατηρήσει καμία υστέρηση σε σχέση με τις χρηματιστηριακές αγορές του εξωτερικού.
– Γιατί περιορίζετε την έκδοση στα 100 εκατ. ευρώ;
Η Safe Bulkers Inc., η οποία θα εγγυηθεί το Ομόλογο, έχει ήδη μειώσει το δανεισμό της περίπου κατά 200 εκατ. δολάρια σε λιγότερο από έναν χρόνο και διατηρεί ισχυρή ρευστότητα και πηγές κεφαλαίων πάνω από 240 εκατ. δολάρια. Με δεδομένη την ρευστότητα μας και τις κεφαλαιακές πηγές μας, το μέγεθος της έκδοσης θεωρούμε ότι είναι κατάλληλο για τον προγραμματισμό μας. Σημειώστε ότι η Safe Bulkers Inc. έχει επενδύσει σε ένα εκτεταμένο πρόγραμμα ναυπήγησης νεότευκτων πλοίων νέας περιβαλλοντικής τεχνολογίας σε ιαπωνικά ναυπηγεία. Έχοντας ισχυρή ρευστότητα, πηγές χρηματοδότησης και χαμηλό δανεισμό μπορούμε να αντιμετωπίζουμε τις προκλήσεις που μπορεί να υπάρξουν στην διεθνή αγορά ξηρού φορτίου και να αναπτύξουμε της ευκαιρίες που μπορεί να παρουσιαστούν.
– Με τη μεγάλη εμπειρία που διαθέτετε θα θέλαμε μία πρόβλεψη για την χρονιά που τρέχει αλλά και για τα επόμενα χρόνια που θα ακολουθήσουν σχετικά με την αγορά του ξηρού φορτίου.
Η χρονιά που πέρασε ήταν πολύ καλή για την ναυλαγορά ξηρού φορτίου. Για εμάς στη Safe Bulkers Inc., το 9μηνο του 2021 έκλεισε με έσοδα της τάξεως των 237 εκατ. δολαρίων, και καθαρά κέρδη 109,1 εκατ. δολαρίων, σηματοδοτώντας σημαντική βελτίωση των οικονομικών μεγεθών της εταιρείας έναντι του 2020. Για το μέλλον δεν μπορούμε να κάνουμε προβλέψεις. Η ναυλαγορές παρουσιάζουν ιστορικά διακυμάνσεις. Ωστόσο, βάσει των έως σήμερα αναλύσεων του κλάδου, οι διεθνείς αγορές αναμένεται να αναπτυχθούν στην μετά Covid εποχή με ικανοποιητικούς ρυθμούς, ενώ οι παραγγελίες για νεότευκτα πλοία ξηρού φορτίου είναι προς το παρόν περιορισμένες. Από το 2023 και μετά πιστεύουμε ότι ο ανταγωνισμός θα στηρίζεται όλο και πιο πολύ στις περιβαλλοντικές επιδόσεις των πλοίων, και εκεί ευελπιστούμε ότι με τις νέες παραγγελίες μας και το πρόγραμμα αναβάθμισης του στόλου μας θα είμαστε σε θέση να αντεπεξέλθουμε αποτελεσματικά στις προκλήσεις της περιβαλλοντικής νομοθεσίας.
Η συμπόρευση της ναυτιλίας με την προστασία του περιβάλλοντος είναι ένα ζήτημα που απασχολεί τη διεθνή κοινότητα ολοένα και περισσότερο υπό την απειλή της κλιματικής αλλαγής. Πως ανταποκρίνεται η Safe Βulkers Inc. στην πρόκληση αυτή;
Από το 2020, η εταιρεία μας έχει ξεκινήσει ένα εκτεταμένο πρόγραμμα ανανέωσης και εκσυγχρονισμού του στόλου της. Σήμερα, εννέα νεότευκτα πλοία βρίσκονται υπό παραγγελία, με ημερομηνίες παράδοσης που ξεκινούν από το δεύτερο τρίμηνο του 2022 έως πρώτο τρίμηνο του 2024. Όλα τα νεότευκτα πλοία θα κατασκευαστούν σε Ιαπωνικά ναυπηγεία βάσει των πλέον σύγχρονων περιβαλλοντικών προδιαγραφών (GHG – EEDI Phase 3 και Nox-Tier III), καλύπτοντας και τους πιο αυστηρούς περιβαλλοντικούς κανονισμούς που θα ισχύσουν μετά το 2025.
Επιπρόσθετα, ο στόλος μας περιλαμβάνει και έντεκα πλοία eco design, που παραγγέλθηκαν το διάστημα 2012-2014. Παράλληλα με το ναυπηγικό μας πρόγραμμα, προβαίνουμε σε περιβαλλοντικές αναβαθμίσεις του υφιστάμενου στόλου μας που αφορούν τη βελτίωση της ενεργειακής απόδοσης των πλοίων μας. Στο σύνολο του, ο στόλος μας είναι μοντέρνος και υψηλής ενεργειακής απόδοσης, με αποτέλεσμα να μπορούμε να είμαστε ανταγωνιστικοί στη διεθνή αγορά από το 2023 και μετά, βάσει των περιβαλλοντικών επιδόσεών μας.
Διαβάστε ακόμα:
Συγκέντρωση απεργών στο λιμάνι του Πειραιά (Vid)
Μελίνα Τραυλού: Μία γυναίκα πρόσω ολοταχώς για την προεδρία της Ενωσης Εφοπλιστών (pics)
Ληστεία στα γραφεία της ΑΝΕΚ στον Πειραιά – Με βαρύ οπλισμό και ντυμένοι αστυνομικοί οι δράστες