Τη θέση της ελληνόκτητης ναυτιλίας στο σημερινό γίγνεσθαι κατέγραψε ο Πόλυς Βάσου Χατζηιωάννου πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Safe Bulkers Inc. Μιλώντας πρόσφατα στο φόρουμ του ICS αναφέρθηκε καταρχάς στην εικόνα της ναυλαγοράς ξηρού φορτίου:
“Η ναυλαγορά για τη φορτηγό ναυτιλία διορθώνει αλλά δεν είναι καταστροφική. Bγάζουμε τα έξοδα μας και πιστεύω ότι με τη χαλάρωση των μέτρων κατά της πανδημίας από την κινεζική κυβέρνηση που ακούμε ότι θα συμβεί τότε η ναυλαγορά θα ανέβει. Οι αξίες των πλοίων ίσως πέσουν κατά 10% σε σχέση με σήμερα. Σήμερα για ένα μεταχειρισμένο πλοίο ηλικίας 6-7 ετών εμφανίζονται 20 ενδιαφερόμενοι αγοραστές. Θα γίνει ότι και με τα δεξαμενόπλοια” και προσέθεσε: “Στην κακή αγορά το 2020-2021 οι αξίες των δεξαμενόπλοιων κρατήθηκαν και τώρα έχουν εκτοξευθεί στα ύψη. Το ίδιο θα γίνει και στα φορτηγά πλοία. Θα μειωθεί η αξία τους κατά 5%-10% για τα μεταχειρισμένα ενώ για τα σύγχρονα δεν πιστεύω ότι θα μειωθεί καθόλου”.
Στη συνέχεια μίλησε για την θέση της ελληνόκτητης ναυτιλίας η οποία μπορεί να είναι παγκόσμια δύναμη όμως δεν είναι ενωμένη και ως επακόλουθο του κατακερματισμού της δεν μπορεί να αντιμετωπίσει το lobby των εταιρειών τακτικών γραμμών -Liners οι ο ποίες έχουν κέρδη δισεκατομμυρίων και συμμετέχουν καταλυτικά στα κέντρα λήψης αποφάσεων για το μέλλον της βιομηχναίας.
“ Βλέπω ότι οι εταιρείες Liners με κέρδη δισεκατομμυρίων έχουν δυνατό lobby και θα κυριαρχήσουν στο παιχνίδι λήψης αποφάσεων για την παγκόσμια ναυτιλία Η ελληνική ναυτιλία είναι κατακερματισμένη. Υπάρχουν 600 ναυτιλιακές εταιρείες. Δεν συμμαχούμε και δεν μπορούμε να μπούμε στο παιχνίδι αυτό. Τα αποτελέσματα δεν είναι καλά για εμάς. Φοβάμαι ότι η ελληνική ναυτιλία και οι Έλληνες εφοπλιστές δεν θα μπορέσουν να σταθούν απέναντι στα μεγαθήρια. Το πλεονέκτημα των Ελλήνων είναι ότι προσαρμόζονται άμεσα. Στις όποιες αποφάσεις ληφθούν είναι σίγουρο ότι θα προσαρμοστούν αμέσως, όμως δεν θα είναι εκείνοι που θα επηρεάσουν τη λήψη των αποφάσεων θα ακολουθούν”.
Ο Πόλυς Β.Χατζηιωάννου μίλησε και για τη νέα γενιά στη ναυτιλία:
“Ναι, προτρέπω τη νεολαία να ασχοληθεί με τη ναυτιλία. Δεν θα γίνουν όλοι εφοπλιστές αλλά θα έχουν ένα καλά αμοιβόμενο επάγγελμα, με μισθό πέντε και έξι φορές μεγαλύτερο από άλλες βιομηχανίες. Στη ναυτιλία πρέπει να είσαι προσαρμοστικός για να πετύχεις. Αυτή είναι η φύση της δουλειάς αυτής”.
Διαβάστε ακόμη
Διπλό «λίφτινγκ» στις αντικειμενικές αξίες των ακινήτων
Βασίλης Τερλέγκας: Από το ιδιωτικό νησί στο… ηλεκτρονικό σφυρί (pics)