Ενώ ο χρόνος μετράει αντίστροφα για την έναρξη των 48ωρων απεργιακών κινητοποιήσεων των ναυτικών στις 22-23 Οκτωβρίου, με τις διαπραγματεύσεις για τη νέα Συλλογική Σύμβαση Εργασίας έχει αρχίσει μία ανταλλαγή επιστολών μεταξύ του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας και της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας.

Χθες ο ΣΕΕΝ στην επιστολή του χαρακτηρίζει το αίτημα για αύξηση 12% σε όλους τους μισθούς της ελληνικής οικονομικής, κοινωνικής και εργασιακής εκτός πραγματικότητας, όπως αυτή διαμορφώνεται από την πορεία της εθνικής οικονομίας. Επίσης, στο επιχείρημα της ΠΝΟ περί υψηλής κερδοφορίας σημειώνει ότι επί πέντε συναπτά χρόνια οι ακτοπλοϊκές επιχειρήσεις κατέγραψαν ζημιές ύψους 90 εκατομμυρίων ευρώ. Επίσης ο ΣΕΕΝ ζήτησε να ανασταλεί η την προκηρυχθείσα απεργία μας και να επιστρέψει η ΠΝΟ στο τραπέζι των διαπραγματεύσεων.

Στην απάντηση της η ΠΝΟ επισημαίνει ότι ότι οι αυξήσεις μας το 2018 ήταν 2%, το 2019 ήταν 2%, το 2020 ήταν 0%, το 2021 ήταν 0%, το 2022 ήταν 3%, το 2023 ήταν 6% και το 2024 ήταν 5%, όταν όλοι οι δείκτες που απαρτίζουν το κόστος διαβίωσης των νοικοκυριών, έχουν πάει στα ύψη» και προσθέτει: «προτείνοντάς μας μια πενιχρή αύξηση της τάξεως του 3% και αρνούμενοι να συζητήσετε οποιοδήποτε άλλο πρόβλημα, ήταν ακριβώς αυτό που οδήγησε την Διοίκηση της Ομοσπονδίας να αποφασίσει ΟΜΟΦΩΝΑ την κήρυξη της προειδοποιητικής 48ωρης απεργίας, με προοπτική κλιμάκωσης στις 22 και 23 Οκτωβρίου 2024.

Στην επιστολή της ΠΝΟ αναφέρονται τα εξής:

«Η Πανελλήνια Ναυτική Ομοσπονδία εγκαίρως σας είχε επιδώσει από την 1-8-2024, όπως προβλέπεται από την νομοθεσία, τα εξώδικα με τα αιτήματα για την ανανέωση και υπογραφή ΣΣΕ στα Ε/Γ-Ο/Χ-Α/Κ και στα Μ/Γ-Τ/Ρ-Ε/Γ διεθνών πλόων, με ποσοστό αύξησης 12% αλλά και μια σειρά πολύ σοβαρών θεσμικών αιτημάτων.

Να σας υπενθυμίσουμε ότι το πρώτο και κύριο αίτημα μας είναι η κατάργηση του κατάπτυστου νόμου Ν.4150/2013 με τον οποίο 31 Οκτωβρίου απολύεται το 50% του πληρώματος του ξενοδοχειακού προσωπικού (Μάγειροι, Λογιστές, Θαλαμηπόλοι) χωρίς καν να αποζημιώνονται, αλλά και το υπόλοιπο πλήρωμα που παραμένει να επιβαρύνεται με πάρα πολλές ώρες εργασίας για να ανταπεξέλθει στις απαιτήσεις των δρομολογίων που παραμένουν οι ίδιες. Ο ίδιος νόμος έχει δώσει το δικαίωμα για τετράμηνη δρομολόγηση των ταχυπλόων σκαφών (κοινώς αρπαχτή τη θερινή σεζόν) αντί για επτάμηνο υποχρεωτικής δρομολόγησης που ίσχυε πριν τον Ν. 4150.

Η συντριπτική πλειοψηφία των Ναυτικών εργάζεται 6-7 μήνες τον χρόνο, αλλά το εισόδημα διαιρείται δια 12 μήνες. Ταυτόχρονα, βάσει των απαγορευτικών προϋποθέσεων που ισχύουν, είναι ελάχιστοι αυτοί που δικαιούνται το επίδομα ανεργίας από το ΓΕΝΕ, το οποίοκυμαίνεται στο εξευτελιστικό ποσό των 350€.

Με την πρόταση που καταθέσατε στα αιτήματα μας, στην συνάντηση που πραγματοποιήθηκε στις 2 Οκτώβρη 2024 μεταξύ ΣΕΕΝ και Διοίκησης της ΠΝΟ, προτείνοντάς μας μια πενιχρή αύξηση της τάξεως του 3% και αρνούμενοι να συζητήσετε οποιοδήποτε άλλο πρόβλημα, ήταν ακριβώς αυτό που οδήγησε την Διοίκηση της Ομοσπονδίας να αποφασίσει ΟΜΟΦΩΝΑ την κήρυξη της προειδοποιητικής 48ωρης απεργίας, με προοπτική κλιμάκωσης στις 22 και 23 Οκτωβρίου 2024.

Μια απόφαση, η οποία, όπως έδειξε τις ημέρες που ακολούθησαν, κατά τη διάρκεια των οργανωτικών συσκέψεων στα πλοία στο λιμάνι του Πειραιά, της Πάτρας και των υπολοίπων λιμανιών, παρουσία του Γενικού Γραμματέα της ΠΝΟ, αλλά και όλων των μελών της Διοίκησης, είτε ταυτόχρονα είτε μεμονωμένα, ότι έχει αγκαλιαστεί από το σύνολο των Ναυτεργατών που εργάζονται στις συγκεκριμένες κατηγορίες πλοίων.

Και αφού αρέσκεστε να μας παρουσιάζετε αριθμούς, σας υπενθυμίζουμε ότι οι αυξήσεις μας το 2018 ήταν 2%, το 2019 ήταν 2%, το 2020 ήταν 0%, το 2021 ήταν 0%, το 2022 ήταν 3%, το 2023 ήταν 6% και το 2024 ήταν 5%, όταν όλοι οι δείκτες που απαρτίζουν το κόστος διαβίωσης των νοικοκυριών, έχουν πάει στα ύψη.

Προφανώς και γνωρίζετε όλα τα παραπάνω, γι’ αυτό λοιπόν μην προσπαθείτε να δημιουργήσετε αρνητικές εντυπώσεις στις αποφάσεις της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας για την απεργία που έχει εξαγγείλει, προβάλλοντας τεχνηέντως και χαρακτηρίζοντας εξωπραγματικό το ποσοστό της αύξησης 12% που περιλαμβάνουν τα εξώδικα μας.

Στο πλαίσιο λοιπόν όλων των ανωτέρω, σας καλούμε να αποστείλετε εγγράφως, μια ανανεωμένη πρόταση που θα ανταποκρίνεται και θα ικανοποιεί τις ανάγκες των Ναυτεργατών και των οικογενειών τους».

Διαβάστε ακόμη

Νίκος Μουτσουρούφης: Το σχέδιο για τα Mailo’s μετά το deal με τον Βλάσση Γεωργάτο

Θ. Φέσσας (Quest): Η επόμενη μέρα του deal για την Μπενρουμπή – Οι ευκαιρίες των εξαγορών (pics)

Πετρέλαιο Θέρμανσης: Οι τιμές πώλησης και τα σενάρια για το επίδομα

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο Θέμα