search icon

Ναυτιλία

Πλακιωτάκης στο Νταβός: Η απανθρακοποίηση είναι η πιο μεγάλη πρόκληση που θα αντιμετωπίσει η ναυτιλία

Ο Υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, από το βήμα του GreekHouseDavos, όπου βρέθηκε μαζί με τον Υπουργό Επενδύσεων του Παναμά, José AlejandroRojas, τόνισε ότι «η Ελλάδα, βρίσκεται σε μία διαδικασία μετάβασης στην πράσινη ακτοπλοΐα, με πόρους της Ευρωπαϊκής Ένωσης»

Τις στρατηγικές παρεμβάσεις που είναι απαραίτητες στη ναυτιλιακή βιομηχανία, προκειμένου να μπορέσει ο κλάδος να ανταποκριθεί στις μεγάλες και σημαντικές προκλήσεις, επισήμανε ο Υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Γιάννης Πλακιωτάκης, από το Νταβός της Ελβετίας.

«Λόγω της  πανδημίας, αλλά και της ρωσικής εισβολής στην Ουκρανία,  χρειάζεται να αναπροσαρμόσουμε για άλλη μια φορά τις προτεραιότητές μας», δήλωσε ο κ. Πλακιωτάκης και συνέχισε: «Όλοι πρέπει να συνειδητοποιήσουν ότι η ναυτιλία είναι μία παγκόσμια βιομηχανία και για αυτό το λόγο απαιτούνται παγκόσμιοι κανόνες.

Η απανθρακοποίηση είναι η μεγαλύτερη πρόκληση που θα κληθεί να αντιμετωπίσει η Ναυτιλία στο μέλλον με αποκορύφωμα τη διαθεσιμότητα σε ασφαλή, εναλλακτικά και με μηδενικό αποτύπωμα άνθρακα, καύσιμα. Για να το πετύχουμε αυτό, χρειάζεται να συνεργαστούμε. Να ενώσουμε όλοι μαζί τις δυνάμεις μας και να παρουσιάσουμε ρεαλιστικές πολιτικές και εφαρμόσιμα μέτρα στον τομέα αυτό».

Ο Υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, από το βήμα του GreekHouseDavos, όπου βρέθηκε μαζί με τον Υπουργό Επενδύσεων του Παναμά, José AlejandroRojas, τόνισε ότι «η Ελλάδα, βρίσκεται σε μία διαδικασία μετάβασης στην πράσινη ακτοπλοΐα, με πόρους της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Έχουμε στο μυαλό μας τα ηλεκτρικά πλοία και  προετοιμάζουμε την αγορά για το κόστος αυτής της μετατροπής. Όμως αυτό που προέχει,  αυτή τη στιγμή είναι η επιβίωση της Ελληνικής Ακτοπλοΐας. Εξαιτίας της πολύ υψηλής αύξησης της τιμής του πετρελαίου, τα κόστη έχουν ανέβει κατακόρυφα. Αυτή είναι η σημαντικότερη επίπτωση της εισβολής της Ρωσίας στην Ουκρανία. Γι αυτό το λόγο πρέπει να είμαστε ιδιαίτερα προσεκτικοί με τις κυρώσεις. Δεν πρέπει να βλάψουν περισσότερο τις οικονομίες και τους πολίτες μας, από τους Ρώσους.».

«Είναι η στιγμή», συνέχισε ο κ. Πλακιωτάκης, «Να καταλάβουν όλοι, ιδιαίτερα στην Ευρωπαϊκή Ένωση, ότι η ελληνική ναυτιλία και οι Έλληνες πλοιοκτήτες, μπορούν να εξασφαλίσουν τις ανάγκες της Ευρώπης σε εναλλακτικές πηγές ενέργειας. Είναι η καλύτερη στιγμή να επανασυστηθεί η ναυτιλία στην κοινωνία καθώς οι περισσότεροι, δεν αντιλαμβάνονται πλήρως τη σημασία της».

Ο κ. Πλακιωτάκης, εξήρε τη σημασία της διατήρησης της ναυτιλίας στην κορυφή του κόσμου παρά τα δύο χρόνια της πανδημίας, τονίζοντας ότι «έχουμε αποδείξει ότι η προτεραιότητά μας είναι να διασφαλίσουμε την ανταγωνιστικότητα του τομέα και την υψηλή ποιότητα υπηρεσιών σε παγκόσμιο επίπεδο. Η ελληνόκτητη ναυτιλία ελέγχει το 21% της παγκόσμιας χωρητικότητας και το 59% της ευρωπαϊκής».

Κλείνοντας, ο κ. Πλακιωτάκης αναφέρθηκε και στο μείζον ζήτημα της έλλειψης πληρωμάτων στη ναυτιλία τα επόμενα χρόνια: «Σύμφωνα με μελέτη του Διεθνούς Ναυτικού Επιμελητηρίου, θα υπάρξει μεγάλο έλλειμμα σε στελεχιακό δυναμικό για τη ναυτιλία. Τα κενά υπολογίζεται ότι θα φτάσουν τις 96.000 μέχρι το 2026». Και αφού δήλωσε το ενδιαφέρον να βοηθήσει το Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής και στον τομέα αυτό, ανακοίνωσε ότι  προετοιμάζει έως το τέλος του έτους ένα νέο πλάνο για να ενισχυθεί η ναυτική εκπαίδευση.

Διαβάστε ακόμα:

Τι προκρίνει η Κομισιόν για τον νέο μηχανισμό ηλεκτρικής ενέργειας – Οι αλλαγές στο προτεινόμενο μοντέλο

Εξωδικαστικός μηχανισμός: «Koύρεμα» 28% στους οφειλέτες – Πάνω από 3.000 οι αιτήσεις

ΔΕΠΑ Εμπορίας: Ναυαγεί ο διαγωνισμός πώλησης, αλλάζει ρότα η κυβέρνηση για την ιδιωτικοποίηση της εταιρείας

Exit mobile version