Ανταπάντηση του Γιάννη Πλακιωτάκη στην τοποθέτηση Κουρουμπλή για την τροπολογία που αφορά τη Δημόσια Αρχή Λιμένων.
Η ανακοίνωση έχει ως εξής:
«Στα τζούφια πυροτεχνήματα του νεόκοπου εκσυγχρονιστή Συριζαίου και πρώην μεταλλαγμένου Πασόκου κ. Κουρουμπλή, ο οποίος αντί να απολογείται για τα πεπραγμένα της Πασοκικής πολιτικής του διαδρομής, μας υποδύεται τον κατήγορο και μας κουνά το δάκτυλο, έχουμε να επισημάνουμε τα εξής:
* Ο περιορισμός των οργανικών θέσεων του Λιμενικού Σώματος – Ελληνικής Ακτοφυλακής, επί κυβερνήσεως Σαμαρά έγινε όχι από κυβερνητική επιλογή, αλλά στο πλαίσιο μνημονιακών δεσμεύσεων της χώρας για την «μείωση του Κράτους». Παράλληλα, ικανοποιήθηκε η ανάγκη ορθολογικής αναδιάρθρωσης του Οργανογράμματος των εν λόγω υπηρεσιών, ώστε να επιτευχθεί η μέγιστη δυνατή και πιο ορθολογική αξιοποίηση του διαθέσιμου ανθρώπινου δυναμικού. Παρόλα αυτά όμως, οι 8.000 οργανικές θέσεις του ΛΣ, που ορίσθηκαν την περίοδο εκείνη ως ανώτατο όριο των υπηρετούντων στελεχών, αποτελεί ικανοποιητικό αριθμό που δεν είχε το Σώμα ούτε στην περίοδο των Ολυμπιακών Αγώνων 2004. Επίσης, καλό είναι να ενημερωθεί ο κ. Υπουργός Ναυτιλίας ότι κατά την περίοδο διακυβέρνησης της χώρας από τους ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ, ουδέποτε προωθήθηκε πρόταση αύξησης των οργανικών θέσεων του Λιμενικού Σώματος.
* Επειδή είναι ανεύθυνο και επικίνδυνο κάποιος που ασκεί τα καθήκοντα του Υπουργού Ναυτιλίας, να ισχυρίζεται ότι «η προηγούμενη κυβέρνηση ίδρυσε μια Ρυθμιστική Αρχή Λιμένων χωρίς καμία ρυθμιστική αρμοδιότητα», ενημερώνουμε τον κ. Κουρουμπλή προκειμένου να καλύψει την άγνοιά του, ότι το άρθρα 43 παρ. 2.α του Νόμου 4150/2013 σε σχέση με την Ρυθμιστική Αρχή Λιμένων αναφέρει: «Η Ρ.Α.Λ. είναι αρμόδια ιδίως για την εποπτεία των εμπορικών λιμένων, ως προς την τήρηση των υποχρεώσεών τους στο πλαίσιο της κείμενης νομοθεσίας, την παρακολούθηση και τον έλεγχο της λειτουργίας των λιμενικών υπηρεσιών, την εισήγηση μέτρων για την τήρηση και αποκατάσταση των αρχών ελεύθερου ανταγωνισμού, την εποπτεία της διαδικασίας χορήγησης αδειών σε παρόχους λιμενικών υπηρεσιών εμπορικού χαρακτήρα, ιδιωτικούς και δημόσιους φορείς, τη διαμόρφωση κριτηρίων καταλληλότητας για τη διαδικασία αδειοδότησης, την έγκριση ή γνωμοδότηση επί της μεθοδολογίας και του καθορισμού λιμενικών τελών υπέρ Δημοσίου, την υποχρεωτική γνωμοδότηση προς την αρμόδια αρχή για τη διαπίστωση παράβασης των κανόνων του εθνικού και κοινοτικού δικαίου του ανταγωνισμού, τη δυνατότητα παραγγελίας για κατά προτεραιότητα εξέταση παραβάσεων μείζονος σημασίας, την εκπροσώπηση στην εξέταση των οικείων υποθέσεων, τη γνωμοδότηση προς τους αρμόδιους κρατικούς φορείς για την εφαρμογή των κανόνων περί κρατικών ενισχύσεων, την επιβολή κυρώσεων για την παραβίαση της κείμενης νομοθεσίας, την επίλυση διαφορών μεταξύ της εταιρίας παροχής πλοηγικών υπηρεσιών του άρθρου 48 του παρόντος και των παρόχων λιμενικών υπηρεσιών, τη γνωμοδότηση – κατόπιν σχετικού ερωτήματος – στο Υπουργείο Ναυτιλίας και Αιγαίου επί ειδικών θεμάτων λιμένων ή θαλασσίων ενδομεταφορών, ως συνδεδεμένων με τη λειτουργία των λιμένων δραστηριοτήτων, την εισήγηση για τη βελτίωση του πλαισίου παροχής πλοηγικών υπηρεσιών, καθώς και τη συνεργασία με συναφείς φορείς άλλων κρατών – μελών και την Ευρωπαϊκή Επιτροπή».
* Η κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας δεν μίλησε ποτέ για ιδιωτικοποίηση των λιμένων, αλλά για την παραχώρησή τους σε ιδιώτες για ορισμένο χρονικό διάστημα. Η πολιτική αυτή έχει δικαιωθεί εκ του αποτελέσματος τόσο από τις εξελίξεις στο λιμάνι του Πειραιά όσο και της Θεσσαλονίκης. Οι στρατηγικοί επενδυτές και στα δύο λιμάνια εκτελούν επιθετικά επενδυτικά προγράμματα και τείνουν να μετατρέψουν τα λιμάνια μας σε διεθνή διαμετακομιστικά κέντρα και κύριους μοχλούς ανάπτυξης για την Ελλάδα. Ο κ. Κουρουμπλής, εκτός από το να παραποιεί την αλήθεια και να προσπαθεί να δημιουργήσει ψευτο-εντυπώσεις, θα φιλοτιμηθεί να ζητήσει συγνώμη για τα καραγκιοζιλίκια και τους ακραίους ακτιβισμούς του κ. Τσίπρα και των στελεχών του που λοιδορούσαν την Νέα Δημοκρατία και στοχοποιούσαν τον Κώστα Καραμανλή για την πολιτική του στα λιμάνια; Θα μας εξηγήσει τι άλλαξε και ο ΣΥΡΙΖΑ και τα στελέχη του ως κυβέρνηση ανακάλυψαν τα θετικά της πολιτικής των παραχωρήσεων των λιμένων;
* Σε συνέχεια της ίδιας προσπάθειας για την παραποίηση της αλήθειας, ο κ. Κουρουμπλής έχει την καλοσύνη να μας κατονομάσει τα μονοπώλια που προσπαθεί να ωφελήσει η Νέα Δημοκρατία σε σχέση με την παραχώρηση των λιμένων; Γιατί έως τώρα το μοναδικό παράδειγμα που έχουμε από κυβέρνηση που φέρνει νομοθετικές ρυθμίσεις για την διαγραφή χρεών συγκεκριμένου επιχειρηματία είναι από την κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ.
* Σε σχέση με το Νόμο 4389/2016 και το τρίπτυχο του σύγχρονου συστήματος εποπτείας των λιμένων που εφήρμοσε η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ και επικαλείται ο κ. Κουρουμπλής, θα πρέπει να του υπενθυμίσουμε αν δεν γνωρίζει ότι η Γενική Γραμματεία Λιμένων, Λιμενικής Πολιτικής και Ναυτιλιακών Επενδύσεων δεν είναι μόνο αρμόδια για τη διαμόρφωση της εθνικής ναυτιλιακής πολιτικής. Σύμφωνα με το άρθρο 59 του π.δ. 103/2014, η Γενική Γραμματεία Λιμένων, Λιμενικής Πολιτικής και Ναυτιλιακών Επενδύσεων είναι αρμόδια για την χάραξη και την εφαρμογή ολοκληρωμένης πολιτικής και στρατηγικής για την οργάνωση, λειτουργία, ανάπτυξη και αξιοποίηση των λιμένων της χώρας. Μάλιστα, ρητά ορίζεται (άρθρο 61) ότι η Διεύθυνση Λιμενικής Πολιτικής είναι αρμόδια για την εισήγηση, την διαμόρφωση και εφαρμογή της εθνικής λιμενικής πολιτικής, την εποπτεία και τον έλεγχο της λειτουργίας και διοίκησης των λιμένων, των παρεχομένων λιμενικών υπηρεσιών και την προώθηση θεμάτων εκμετάλλευσής τους. Άρα, θα μπορούσε να μας πει ο κ. Κουρουμπλής, ποια είναι η αναγκαιότητα σύστασης μιας ακόμη Αρχής, της Δημόσιας Αρχής Λιμένων, την στιγμή που θα εκτελεί το ίδιο έργο με αυτό που έχει ήδη θεσμικά ανατεθεί στην Γενική Γραμματεία Λιμένων και Λιμενικής Πολιτικής &Ναυτιλιακών Επενδύσεων; Η αιτία και η σκοπιμότητα πίσω από τη δημιουργία αυτής της Αρχής, είναι φυσικά προφανής. Η άλωση του κράτους και η δημιουργία ενός νέου καθεστωτικού συστήματος ΣΥΡΙΖΑ για να βολευτούν οι χτεσινοί «αγανακτισμένοι» Συριζαίοι.
* Όσο αναφορά με τον ισχυρισμό του Υπουργού Ναυτιλίας ότι «η συγκεκριμένη τροπολογία υιοθετήθηκε κατά λέξει από το Συμβούλιο Διοίκησης της Δημόσιας Αρχής Λιμένων, το οποίο στη συντριπτική του πλειοψηφία αποτελείται από υπηρεσιακούς παράγοντες και όχι από πολιτικά (πολύ δε περισσότερο κομματικά) στελέχη», έχουμε να τονίσουμε ότι το επιχείρημα αυτό είναι αστείο. Πρόκειται για μια Διοίκηση που ορίσθηκε από τον Υπουργό Ναυτιλίας κ. Κουρουμπλή με καθαρά κομματικά κριτήρια. Δεν είναι τυχαίο άλλωστε, που ορίστηκε μέλος της Διοίκησης εκπρόσωπος των συνδικαλιστών των πολιτικών υπαλλήλων.
* Αστεία επίσης είναι η αιτιολογία του κ. Κουρουμπλή για την αναγκαιότητα της δημιουργίας θέσης Γενικού Διευθυντή για την διοίκηση της Ρυθμιστικής Αρχής Λιμένων. Αν ο κ. Υπουργός θεωρεί ότι για λόγους καλύτερου συντονισμού απαιτείται η θέση Γενικού Διευθυντή για την Ρ.Α.Λ. γιατί δεν προβαίνει σε αντίστοιχη ρύθμιση και για την Ελληνική Υπηρεσία Διερεύνησης Ναυτικών Ατυχημάτων (ΕΛΥΔΝΑ); Αν δεν γνωρίζει θα του επισημάνουμε, ότι η ΕΛΥΔΝΑ είναι επίσης μια Υπηρεσία με διοικητική αυτοτέλεια υπαγόμενη στο ΥΝΑΝΠ (ν.4033/2011) που λειτουργεί και αυτή με ιδίους πόρους. Αποτελείται από τον Διευθυντή της και τρία μόνο Τμήματα, ένα εκ των οποίων έχει την αρμοδιότητα της οικονομικής, νομικής και διοικητικής υποστήριξης της Υπηρεσίας.
Εν κατακλείδι, αξιότιμε κύριε Κουρουμπλή καλά είναι τα ρητορικά σας αφηγήματα για τους 13 στόχους για την ελληνική ναυτιλία και η προσπάθειά σας να κάνετε το άσπρο –κόκκινο, πράσινο και μωβ για να ταιριάζει στα χρώματα του ΣΥΡΙΖΑ, αλλά θα πρέπει να μας δείξετε και κάτι χειροπιαστό.
Γιατί έως τώρα όλο λάδι, λάδι είσαστε, αλλά από τηγανίτα τίποτα».