Στην ενίσχυση της χρηματοδότησης των λιμενικών υποδομών και της ανταγωνιστικότητας των ελληνικών λιμένων αναφέρθηκε ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Ιωάννης Πλακιωτάκης στην 3η ημέρα του 5ου Συνεδρίου Υποδομών & Μεταφορών – ITC 2022, που διοργανώνεται από τις ειδησεογραφικές ιστοσελίδες ypodomes.com και metaforespress.gr.
«Η Ελλάδα διαθέτει πλέον μία ολοκληρωμένη λιμενική στρατηγική, διοχετεύοντας, μεταξύ άλλων, 205 εκατ. ευρώ σε 45 έργα, τα οποία έχουν ήδη ενταχθεί στο ΕΣΠΑ 2021-2027 και στο Ταμείο Ανάκαμψης», επεσήμανε ο υπουργός Ναυτιλίας.
Σύμφωνα με τον κ. Πλακιωτάκη: «Το υπουργείο αξιοποίησε το νέο θεσμικό πλαίσιο για να στοιχειοθετήσει κατά τρόπο οργανωμένο και τεκμηριωμένο πολιτική χρηματοδοτήσεων στον τομέα των θαλασσίων μεταφορών, προκρίνοντας τον πρωταρχικό στόχο της διασφάλισης μίας ολοκληρωμένης θαλάσσιας πολιτικής σε ένα συνεκτικό, εδαφικά και οικονομικά, χώρο, όπως ο νησιωτικός».
Όπως εξήγησε: «Μέσα από συστηματική νομοθετική και προγραμματική προσπάθεια, η ελληνική κυβέρνηση και το υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής καταφέρνει να εξασφαλίσει επιλεξιμότητα χρηματοδότηση για νησιωτικούς λιμένες εκτός του Διευρωπαϊκού Δικτύου Μεταφορών και να επιτελέσει ουσιαστικό προγραμματικό ρόλο για την προώθηση κρίσιμων νησιωτικών υποδομών στις θαλάσσιες μεταφορές».
«Η Ελλάδα έχει πλέον μία δημόσια στον τομέα της θαλάσσιας συγκοινωνίας και των νησιωτικών μεταφορών. Η κρίση της πανδημίας, επιτάχυναν τις εξελίξεις τόσο σε επίπεδο αγοράς όσο και σε επίπεδο ετοιμότητας του κράτους. Ο νησιώτης κάτοικος και ο νησιώτης επιχειρηματίας πρέπει να αντιμετωπίζεται με σεβασμό και με ειδική μέριμνα για να έχει ισότιμη πρόσβαση σε υπηρεσίες μεταφορών και ασφαλών υποδομών», δήλωσε.
Και συνέχισε λέγοντας: «Σε εθνικό και ευρωπαϊκό επίπεδο τα νησιά μας απαιτούν μία διαφοροποιημένη μεταχείριση σε κάθε στάδιο και σε κάθε πρωτοβουλία είτε νομοθετική είτε χρηματοδοτηθεί και θα λαμβάνεται υπόψη η φυσιογνωμία των νησιών και η διαφορετικότητά τους από τις άλλες περιοχές».
Σε σχέση με τους περιφερειακούς λιμένες, ο κ. Πλακιωτάκης ανέφερε ότι «όλα δείχνουν πως βρισκόμαστε σε μία διαφορετική πραγματικότητα καθώς ήδη βρίσκονται σε εξέλιξη τέσσερεις διαφορετικοί διαγωνισμοί σε Αλεξανδρούπολη, Καβάλα, Ηγουμενίτσα και Ηράκλειο, με μεγάλο επενδυτικό ενδιαφέρον, γεγονός που πιστοποιεί ότι τα λιμάνια της χώρας μας έχουν τεράστια γεωπολιτική αξία».
«Η ολοκλήρωση των διαδικασιών για την αξιοποίηση των περιφερειακών λιμένων της χώρας μας και η ενίσχυση των λιμανιών των νησιών μας, συμβάλλουν στην ανάπτυξη και διασφαλίζουν σημαντικά οφέλη για κάθε τοπική κοινωνία, οικονομία, για κάθε νοικοκυριό και κάθε πολίτη», ανέφερε χαρακτηριστικά ο κ. Πλακιωτάκης.
Το 5ο Συνέδριο Υποδομών & Μεταφορών ITC 2022 διεξάγεται την 31η Μαΐου και 1η Ιουνίου με φυσική παρουσία στο ΜΈΓΑΡΟΝ Διεθνές Συνεδριακό Κέντρο Αθηνών.
Διαβάστε ακόμα:
Seanergy: Κατέγραψε κέρδη $3,6 εκατ. έναντι ζημιών το α’ τρίμηνο του 2021
ΟΛΠ: Δυναμική πορεία της κρουαζιέρας στον Πειραιά με 750 προσεγγίσεις το 2022
Κατασκευαστές Ναυτιλιακού Εξοπλισμού: Συνολική συνεισφορά στο ΑΕΠ στο €1,3 δισ. το 2020