search icon

Ναυτιλία

Πειραιάς: Προβλήματα ασφάλειας της ναυσιπλοΐας στο λιμάνι (pic)

Αναγκαία η εκβάθυνση του - Κίνδυνος ατυχήματος - Βρήκε στον βυθό πλοίο της ακτοπλοΐας

Σε σήριαλ πάει να εξελιχθεί η επιχείρηση εκβάθυνσης του λιμανιού του Πειραιά που είναι ένα έργο αναγκαίο για την ασφάλεια της ναυσιπλοΐας.

Την ευθύνη του έργου έχει η Cosco στην οποία έχει παραχωρηθεί από το ελληνικό κράτος η διαχείριση του λιμανιού. Το πρόβλημα με το βάθος του μεγαλύτερου λιμανιού της χώρας εμφανίστηκε το 2020 και με την πάροδο του χρόνου οξύνθηκε με αποτέλεσμα πριν από κάποιους μήνες πλοίο της ακτοπλοΐας που ανήκει σε γνωστή εταιρεία να υποστεί σοβαρές ζημιές.

Στελέχη της λιμενικής βιομηχανίας αναρωτήθηκαν: «Τι θα γινόταν στην περίπτωση όπου η ζημιά του πλοίου ήταν τέτοια και είχαμε μια ακόμη ρύπανση σαν αυτή του Αγία Ζώνη; Ή τι θα γινόταν στην περίπτωση όπου κινδύνευαν οι επιβάτες του πλοίου; Και αυτό είναι ένα από τα περιστατικά που γνωρίζουμε. Έχει κανείς υπολογίσει την αρνητική σφραγίδα που θα έμπαινε σε ένα λιμάνι στρατηγικής σημασίας για τη χώρα μας; Έχει κανείς μετρήσει το αρνητικό αποτύπωμα στη μείωση της ροής της Κρουαζιέρας και τη μετάθεση της σε λιμάνια της Τουρκίας και γειτονικών χωρών;».

Σε επιστολή της προς τον ΟΛΠ η πλοιοκτήτρια εταιρεία ανέφερε μεταξύ άλλων: «Ο δύτης τον οποίο στείλαμε για έλεγχο του βυθού,διαπίστωσε στη μέση του προβλήτα και σε απόσταση μέχρι 2,5 μ. από το κρηπίδωμα, βάθη 5,5 μ. Σας παρακαλούμε , το συντομότερο δυνατό, όπως μεριμνήσετε για το καθαρισμό του βυθού προς αποφυγή δυσμενέστερων καταστάσεων».

Η επιστολή εστάλη τον περασμένο Νοέμβριο. Λίγες ημέρες αργότερα, Δεκέμβριο του 2023, έστειλε επιστολή στον ΟΛΠ και ο Σύνδεσμος Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας όπου μεταξύ άλλων ζητάει: «Παρακαλούµε για τις άµεσες ενέργειες αποκατάστασης των λειτουργικών βαθών και την απρόσκοπτη οµαλή χρήση του κρηπιδώµατος για λόγους ασφάλειας των πλοίων και επιβαινόντων. Για την περαιτέρω ενηµέρωση των ακτοπλοϊκών επιχειρήσεων / µελών του Συνδέσµου µας παρακαλούµε να µας γνωρίσετε εξελίξεις επί των προγραµµατιζόµενων έργων, των παρεµβάσεων, προµήθειας εξοπλισµού βελτίωσης της ασφάλειας, λειτουργικότητας των ακτοπλοϊκών πλοίων και εξυπηρέτησης του επιβατικού κοινού καθώς και το προβλεπόµενο χρονοδιάγραµµα εκτέλεσης – υλοποίησης αυτών».

Όμοια και η θέση της ανεξάρτητης Ρυθμιστικής Αρχής Λιμένων (ΡΑΛ) που υπογράμμιζε το κατεπείγον των εργασιών προκειμένου να θωρακιστεί η ασφάλεια της ναυσιπλοΐας στο λιμάνι του Πειραιά, για την αποφυγή κάποιου ναυτικού ατυχήματος. Αλλά και ο ανεξάρτητος μηχανικός που έχει ορίσει το ελληνικό Δημόσιο μέσω της σύμβασης παραχώρησης αναφέρθηκε στο κατεπείγον αυτού του έργου και την καθυστέρηση του.

Στα τέλη του Ιανουαρίου 2024 άρχισαν οι εργασίες εκβάθυνσης του λιμανιού. Όμως την περασμένη Παρασκευή με απόφασή του ΣτΕ ανέστειλε τις εργασίες. Εκεί προσέφυγαν κάτοικοι του Πειραιά, κινήσεις πολιτών μαζί και το Εργατικό Κέντρο Πειραιά, με απόφαση της πλειοψηφίας του, ζητώντας από το ΣτΕ να εκδώσει προσωρινή εντολή για να σταματήσει το έργο αφού όπως κατέθεσαν τα βυθοκορήματα μολύνουν τον αστικό ιστό του Πειραιά και πολλές συνοικίες της Αθήνας.

Από την πλευρά της η ΟΛΠ ΑΕ αναμένεται να καταθέσει αίτημα ανατροπής της απόφασης. Υποστηρίζει ότι διαθέτει όλες τις απαιτούμενες αδειοδοτήσεις και εγκρίσεις για το έργο της βυθοκόρησης του λιμένα. Όχι μόνο διαθέτει αυτά αλλά και όλες οι αρχές είχαν δώσει το πράσινο φως για την έναρξη αυτού του έργου.

Ο χρόνος κυλάει, η τουριστική κίνηση αυξάνει και μαζί η δραστηριότητα στο λιμάνι του Πειραιά οπότε το θέμα της εκβάθυνσης είναι ζωτικής σημασίας για την ασφάλεια της ναυσιπλοΐας. Κύκλοι του λιμανιού επεσήμαναν ότι «ο ΟΛΠ υποχρεούται να κάνει εργασίες στο βυθό προκειμένου τα βάθη να είναι κατάλληλα όχι μόνο για να προσεγγίζει κάθε είδους πλοίο αλλά και για την αποφυγή ναυτικού ατυχήματος.

Παράλληλα, υπάρχουν δημοσιευμένες αρκετές μελέτες που αποτυπώνουν το μέγεθος της περιβαλλοντικής ζημίας που έχει υποστεί το λιμάνι καθώς και η σπουδαιότητα της αποκατάστασης του» και προσέθεσαν: «Η αποκατάσταση των βυθών στην πλειοψηφία των λιμανιών της χώρας μας, αποτελεί αίτημα πλήθους φορέων εδώ και χρόνια και είναι μελανό σημείο και ισχυρό εμπόδιο στην ανάπτυξη τους».

Διαβάστε ακόμη

Γιατί τα επιτόκια μπορεί να παραμείνουν στα ύψη για… πάντα (πίνακες)

JOBmatch: Πάνω από 5.000 πολίτες και 1.000 επιχειρήσεις έχουν εγγραφεί στην πλατφόρμα

Τεχνητή νοημοσύνη: Πώς ανοίγει τους ορίζοντες στους δημιουργούς video games (vids + tweet)

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ

Exit mobile version