Τον αποχαρακτηρισμό ως Περιοχή Υψηλού Κινδύνου (High Risk Area – HRA) του Ινδικού Ωκεανού για περιστατικά πειρατείας ανακοίνωσε το International Chamber of Shipping (ICS). Πρόκειται για απόρροια γνωμοδοτήσεων πολλών διεθνών φορέων της ναυτιλιακής βιομηχανίας, και πιο συγκεκριμένα των ICS, BIMCO, IMCA, INTERCARGO, INTERTANKO και OCIMF -Διεθνές Ναυτιλιακό Φόρουμ Εταιρειών Πετρελαίου. Θα τεθεί σε ισχύ από το 2023.
Ο χαρακτηρισμός Περιοχή Υψηλού Κινδύνου του Ινδικού Ωκεανού αφορούσε την Ερυθρά Θάλασσα και πιο συγκεκριμένα ανοικτά Ερυθραίας και Υεμένης στο ύψος των συνόρων Υεμένης και Σαουδικής Αραβίας, τον Κόλπο του Άντεν -ανοικτά Τζιμπουτί, Υεμένης και Σομαλίας, μέχρι τα σύνορα της Υεμένης με το Ομάν καθώς και τη θαλάσσια περιοχή ανοικτά της Σομαλίας μέχρι τα σύνορά της με την Κένυα.
Διεθνείς αναλυτές σχολιάζουν ότι ο αποχαρακτηρισμός αντανακλά τις βελτιωμένες συνθήκες ασφάλειας για τους διεθνείς πλόες στην ευρύτερη περιοχή. Επισημαίνουν δε ότι από το 2018 δεν σημειωθει πειρατικές επιθέσεις σε εμπορικά πλοία στα ανοιχτά της Σομαλίας.
Βέβαια υπάρχουν και εκείνοι που συνιστούν αυτοσυγκράτησης αφού επισημαίνουν ότι «ναι μεν δεν έχουν σημειωθεί πειρατικές επιθέσεις από Σομαλούς πειρατές όμως αυτό δεν οφείλεται μόνο στα ισχυρά μέτρα ασφαλείας αλλά και στο γεγονός ότι οι Σομαλοί πειρατές έχουν στρέψει το ενδιαφέρον τους σε άλλες δραστηριότητες, όπως διακίνηση ναρκωτικών, και λαθρεμπόριο όπλων στον κόλπο του Άντεν αλλά και παράνομο εμπόριο άνθρακα. Όμως αυτό δεν σημαίνει ότι δεν θα επανακάμψουν «κτυπώντας» εμπορικά πλοία» και προσθέτουν: «Η πειρατεία είναι ένας από τους λόγους που η περιοχή είχε χαρακτηριστεί ως υψηλού κινδύνου. Αναμένουμε να δούμε πως θα αντιδράσουν οι ναυτασφαλιστικοί οργανισμοί σε αυτή την απόφαση».
Διαβάστε ακόμη
Μύκονος: Το σφυρί για ακίνητο-«φιλέτο» στη Χώρα και ο πρίγκιπας (pics)
ΔΕΠΑ Υποδομών: Άνοιξε ο δρόμος για την οριστική πώληση στην ITALGAS