search icon

Ναυτιλία

Πειρατεία: Αυξήθηκαν κατά 38% οι επιθέσεις στην Ασία το 2020

Από τις αρχές του 2020 μέχρι και τον Αύγουστο τα πειρατικά ρεσάλτα στην Ασία αυξήθηκαν κατά 38% εξαιτίας των περισσότερων περιστατικών που καταγράφηκαν στο Μπαγκλαντές, στην Ινδία, στις Φιλιππίνες, στη  νότια θάλασσα της Κίνας και στα στενά της Σιγκαπούρης

Ενώ ο κόσμος ταλανίζεται από την πανδημία, η ναυτιλία παρακολουθεί τα πάνω και τα κάτω της ναυλαγοράς, η δράση  των πειρατών συνεχίζεται με αμείωτο ρυθμό.

Από τις αρχές του 2020 μέχρι και τον Αύγουστο τα πειρατικά ρεσάλτα στην Ασία αυξήθηκαν κατά 38% εξαιτίας των περισσότερων περιστατικών που καταγράφηκαν στο Μπαγκλαντές, στην Ινδία, στις Φιλιππίνες, στη  νότια θάλασσα της Κίνας και στα στενά της Σιγκαπούρης.

Τα στενά της Σιγκαπούρης έχουν γίνει πολύ επικίνδυνα αφού  σημειώθηκαν 21 επιθέσεις το 8μηνο του 2020. 

Σύμφωνα με την  έκθεση της διακρατικής  Regional Cooperation Agreement on Combating Piracy and Armed Robbery against Ships in Asia (ReCAAP) μόνο τον μήνα Αύγουστο σημειώθηκαν τα ακόλουθα περιστατικά στις θαλάσσιες περιοχές της Ασίας:

-Έξι ένοπλες επιθέσεις. Από αυτές οι τρεις αφορούσαν πλοία που βρίσκονταν στο αγκυροβόλιο έξω από λιμάνια περιμένοντας τη σειρά  τους για να πέσουν στον ντόκο, μία  ενώ το πλοίο βρισκόταν δεμένο στο λιμάνι και τρεις εν πλω. Τα χτυπήματα έγιναν στις Φιλιππίνες, στη Σιγκαπούρη, στην Ινδονησία και στην ανατολική Μαλαισία.

– Συνολικά το 8μηνο του 2020 έγιναν 65 συνολικά ένοπλες επιθέσεις εκ των οποίων οι δύο  ήταν απόπειρες.

-Από τα 65 περιστατικά, τα 62 ήταν ληστείες και τρία κρατήθηκε το πλοίο.

– Σε  σύγκριση με το αντίστοιχο περσινό διάστημα οι πειρατικές επιθέσεις στην Ασία αυξήθηκαν κατά 38%.

– Ειδικότερα το 2019 σημειώθηκαν στο 8μηνο 47 συνολικά περιστατικά εκ των οποίων τέσσερα έμειναν στο επίπεδο της απόπειρας.

Το 2020 σημειώθηκαν τα περισσότερα περιστατικά σε σύγκριση με, την κάθε μία ξεχωριστά,  χρονιές από το 2016 έως το 2019.

– Μεγάλη αύξηση επιθέσεων σημειώθηκε  στο Μπαγκλαντές, την Ινδία, της Φιλιππίνες, τα Στενά της Σιγκαπούρης και τη Νότια Θάλασσα της Κίνας.

– Στο Μπαγκλαντές σημειώθηκαν τρεις επιθέσεις έναντι καμίας το αντίστοιχο οκτάμηνο  το 2019

– Στην Ινδία έγιναν οκτώ περιστατικά έναντι  δύο το αντίστοιχο χρονικό διάστημα του 2019

– Στις Φιλιππίνες είχαμε 10 επιθέσεις έναντι δύο το χρονικό διάστημα Ιανουάριος-Αύγουστος το 2019

– Στη νότια θάλασσα της Κίνας έγιναν τρεις επιθέσεις το 8μηνο του 2020 έναντι μιας το 8μηνο του 2019

– Αξιοσημείωτο είναι το γεγονός ότι στα Στενά της Σιγκαπούρης  η αύξηση είναι σημαντική

Συνολικά 21 επιθέσεις το 8μηνο του 2020 έναντι 14 το 2019. Ανησυχητική είναι η  αύξηση της χρήσης βίας κατά τη διάρκεια των επιθέσεων από τους πειρατές προς τα μέλη των πληρωμάτων στα πλοία -στόχος.

Το Κέντρο Πληροφοριών Σιγκαπούρης (IFC) συνιστά στις πλοιοκτήτριες και διαχειρίστριες εταιρείες  και τα πληρώματα να επαγρυπνούν συνεχώς, να τηρούν τις τυπικές διαδικασίες λειτουργίας των πλοίων και να ενημερώνουν εγκαίρως τις  τοπικές αρχές.

Επίσης, συνιστούν τη χρήση κλειστού κυκλώματος τηλεόρασης   και  προβολείς σάρωσης.   Τέλος, είναι σημαντικό να ασφαλίζονται  όλες οι  πόρτες και ειδικά εκείνες   που εμποδίζουν την πρόσβαση στους χώρους διαμονής και μηχανημάτων.

Τα τελευταία χρόνια,  οι πειρατικές επιθέσεις έχουν ενταθεί  στη δυτική Αφρική και πιο συγκεκριμένα στον Κόλπο της Γουινέας. Εκεί εφαρμόζεται η τακτική απαγωγής πληρωμάτων για λύτρα ή η κλοπή του φορτίου, αξίας εκατομμυρίων δολαρίων.

Μπορεί οι πειρατικές επιθέσεις να έχουν μεγάλο ρίσκο για τους δράστες, έχουν όμως και μεγάλα κέρδη. Για αυτόν τον λόγω   οι λατινοαμερικάνοι φαίνεται να ζήλεψαν τη δόξα των Αμερικανών και των Ασιατών και άρχισαν να χτυπούν πλοία  στον κόλπο του Μεξικού.

Exit mobile version