Τα υψηλά επιτόκια και ισχυρές ναυλαγορές καθιστούν τη ναυτιλιακή βιομηχανία πιο ελκυστική για τους τραπεζίτες για πρώτη φορά από το
την παγκόσμια χρηματοπιστωτική κρίση, σύμφωνα με διεθνείς οικονομικούς αναλυτές.
Όπως επισημαίνουν, η κατάρρευση της Credit Suisse τον περασμένο μήνα κατέδειξε την ανάγκη των πλοιοκτητών να διατηρήσουν
σχέσεις με πολλαπλούς δανειστές.
Η Credit Suisse ήταν από τους μεγαλύτερους δανειστές της ναυτιλίας για τα τελευταία επτά συνεχόμενα χρόνια, κληρονομώντας αυτόν τον ρόλο από την RBS. Συγκαταλέγεται μεταξύ των 10 μεγαλύτερων τραπεζών που χρηματοδοτούν τη ναυτιλία, με ένα χαρτοφυλάκιο αξίας περίπου 10 δισ. δολαρίων. Περισσότερο από το ήμισυ αυτής της έκθεσης ήταν στην ελληνική αγορά.
Η παγκόσμια χρηματοπιστωτική κρίση του 2008 πυροδότησε μια μακρά ύφεση στις ναυτιλιακές αγορές, και πολλές παραδοσιακές στη ναυτιλιακή χρηματοδότηση τράπεζες μείωσαν τα χαρτοφυλάκια τους ή εγκατέλειψαν εντελώς τη ναυτιλία, συμπεριλαμβανομένων των Deutsche Bank, DVB, UniCredit, Commerzbank, Royal Bank of Scotland και HSBC.
Το τοξικό ναυτιλιακό χρέος ανάγκασε την HSH Nordbank – η οποία κάποτε ξεχώριζε ως η μεγαλύτερη δανειστής της ναυτιλίας – να ζητήσει διάσωση πριν από την επαναλειτουργία της ως Hamburg Commercial Bank το 2018.
Η Silicon Valley Bank στις ΗΠΑ ήταν προσανατολισμένη στην τεχνολογία και η πτώχευσή της στις 10 Μαρτίου είχε λίγες επιπτώσεις για την
ναυτιλία πέρα από τον κίνδυνο να πυροδοτήσει μετάδοση της του ευρύτερου τραπεζικού συστήματος.
Στο μεταξύ, τα ευρωπαϊκά τραπεζικά ιδρύματα αναζητούν μετ’ επιτάσεων πελάτες στη ναυτιλία θυμίζοντας εποχές αρχών του νέου αιώνα. Οι ασιατικές τράπεζες δείχνουν ολοένα και μεγαλύτερη δραστηριότητα. Ενώ δυνατά έχουν μπει στο παιχνίδια και οι χρηματοδοτήσεις μέσω leasing.
Διαβάστε ακόμη:
Γιάννος Κοντόπουλος (EXAE): Πότε θα επιστρέψει το ελληνικό Χρηματιστήριο στις ανεπτυγμένες αγορές
Χρήστος Τσόλκας: Προς μερικό… απογαλακτισμό η ΔΕΛΤΑ με εξαγορές και νέα προϊόντα