Η διαδικασία για την παραχώρηση του λιμανιού του Ηρακλείου προχωράει με σταθερά βήματα. Τι προηγούμενες ημέρες εκπρόσωποι τεσσάρων επιχειρηματικών σχημάτων από τα συνολικά οκτώ που είχαν δείξει ενδιαφέρον, επισκέφθηκαν τις εγκαταστάσεις, συναντήθηκαν με τη διοίκηση και πήραν στοιχεία. Πρόκειται για την ΣΕΚΑΒΙΝ, την ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, την ΟΛΘ ΑΕ και τον Όμιλο Γκριμάλντι.
Ο μόνος επικεφαλής που έδωσε το “παρών” και δεν έστειλε εκπροσώπους ήταν ο Εμάνουελ Γκριμάλντι. Ξεναγήθηκε στις εγκαταστάσεις και ενημερώθηκε για τα οικονομικά μεγέθη του λιμένα. Ο Ναπολιτάνος πλοιοκτήτης δείχνει πολύ ζεστός και για το λιμάνι του Ηρακλείου μετά την επικράτησή του στην Ηγουμενίτσα, θέλοντας να αποκτήσει ένα πολύ “δεμένο” δίκτυο θαλάσσιων εμπορικών μεταφορών στη Μεσόγειο, από την Ισπανία έως τη Μαύρη Θάλασσα, όπου ήδη κυριαρχεί. Επίσης, θέλει να αποκτήσει βάση σε ένα κομβικής σημασία λιμάνι που βρίσκεται στην εμπορική ρότα της Ασίας προς την Ευρώπη.
Η κρουαζιέρα, η ενεργειακή μετάβαση και οι δυνατότητες φιλοξενίας εμπορευματοκιβωτίων και οχημάτων ως σημείο μεταφόρτωσης, τέθηκαν στο τραπέζι των συζητήσεων από τους ενδιαφερόμενους ενώ οι εκπρόσωποι της ΣΕΚΑΒΙΝ ρώτησαν για το εάν υπάρχουν προοπτικές για τον εφοδιασμό των πλοίων με καύσιμα.
Οι επισκέψεις ξεκίνησαν στις 22 Φεβρουαρίου.
Η καταληκτική ημερομηνία για την υποβολή δεσμευτικών οικονομικών προσφορών είναι η 31η Μαρτίου 2023. Από εκεί και πέρα και σύμφωνα με την εμπειρία της Ηγουμενίτσας όπου ζητήθηκε βελτίωση των προσφορών από τους δύο πρώτους. Αυτό συμβαίνει όταν οι δύο καλύτερες προσφορές έχουν διαφορά μικρότερη του 20%. Δεν αποκλείεται να συμβεί το ίδιο και για τον ΟΛΗ. Μετά πάει Ελεγκτικό Συνέδριο και ακολουθεί η κύρωση από τη Βουλή της σύμβασης παραχώρησης.
Διαβάστε ακόμη
Χρηματιστήριο: Η κατρακύλα, η αύξηση του πολιτικού ρίσκου και τα «μαύρα σύννεφα» από το εξωτερικό
Μεταβιβάσεις ακίνητων: Δύο αγκάθια στην βελτιωμένη διαδικασία έκδοσης βεβαίωσης ΤΑΠ