search icon

Ναυτιλία

ΠιερΦραντσέσκο Βάγγο: Γιατί oι εταιρείες κρουαζιέρας είναι έτοιμες να επενδύσουν στην Ελλάδα

Το 2023 θα είναι σημείο κομβικής σημασίας στην ανάπτυξη της παγκόσμιας κρουαζιέρας με οφέλη και για την Ελλάδα

Ένας από τους γκουρού του κλάδου ο ΠιερΦραντσέσκο Βάγγο Πρόεδρος της Διεθνούς Ένωσης Εταιρειών Κρουαζιέρας (CLIA) και Εκτελεστικός Πρόεδρος της MSC Cruises «ακτινογραφεί» τον κλάδο της κρουαζιέρας με στοιχεία που παρουσιάζουν μεγάλο ενδιαφέρον.

Ο κλάδος της κρουαζιέρας ενωμένος κατάφερε να ξεπεράσει την καταιγίδα. Τώρα, ήρθε ο καιρός να δαμάσουμε ξανά τα κύματα.

Μετά από τρία δύσκολα χρόνια περιορισμένης λειτουργίας, το 2023 είναι η χρονιά που επιστρέφουμε στη θετική αναπτυξιακή τροχιά που είχε ο κλάδος προ της πανδημίας.

– Αναμένουμε έως και 33 εκατομμύρια επιβάτες κρουαζιέρας παγκοσμίως, ξεπερνώντας τους αριθμούς του 2019 κατά 11%.

– Όσον αφορά δε στην Ανατολική Μεσόγειο, κρουαζιερόπλοια από όλες τις εταιρείες επιστρέφουν ήδη πριν από την καλοκαιρινή περίοδο.

– Η Ελλάδα έχει τώρα μια εξαιρετική ευκαιρία να ενισχύσει τη θέση της ως κόμβος κρουαζιέρας στην περιοχή και σήμερα θα περιγράψω τις βασικές δράσεις για την επίτευξη αυτού του στόχου.

– Η Ευρώπη είναι μία από τις κορυφαίες περιοχές κρουαζιέρας στον κόσμο.

Είναι η δεύτερη μεγαλύτερη αγορά παγκοσμίως, προσελκύοντας το 21% των ταξιδιωτών κρουαζιέρας στον κόσμο.

Ο κλάδος της κρουαζιέρας ωφελεί τις τοπικές οικονομίες στην Ελλάδα και σε ολόκληρη την Ευρώπη.

Το 2021, για παράδειγμα, και παρά τους υγειονομικούς περιορισμούς που εξακολουθούσαν τότε να ισχύουν, η κρουαζιέρα είχε θετικό οικονομικό αντίκτυπο ύψους 41 δισεκατομμυρίων ευρώ σε ολόκληρη την Γηραιά ήπειρο, υποστηρίζοντας 315.000 θέσεις εργασίας στην Ευρώπη.

Ειδικότερα στην Ελλάδα, το οικονομικό όφελος ξεπέρασε το ένα δισεκατομμύριο ευρώ, ενώ δημιούργησε περισσότερες από 15.000 θέσεις εργασίας. Στην Ελλάδα σήμερα, τα οικονομικά οφέλη από τους τουρίστες που φθάνουν στις ελληνικές ακτές με κρουαζιερόπλοια είναι ήδη υψηλότερα από ό, τι το 2019.

“Αυτό οφείλεται εν μέρει στο σημαντικό έργο των τοπικών αρχών για την αύξηση των υποδομών και των υπηρεσιών homeporting στην Ελλάδα” τονίζει ο ΠιερΦραντσέσκο Βάγγο:

“Πέρυσι, από τα 87 κρουαζιερόπλοια της CLIA που λειτουργούσαν στην Ελλάδα τα 47 είχαν λιμάνι επιβίβασης (homeporting) στην ελληνική επικράτεια (54%). Το homeporting αποφέρει τα μεγαλύτερα οικονομικά οφέλη σε κάθε προορισμό.

Αυξάνει το χρόνο που οι τουρίστες περνούν στην ξηρά τόσο πριν όσο και μετά την κρουαζιέρα, συμπεριλαμβανομένης της ζήτησης για διαμονή κοντά στο λιμάνι επιβίβασης.

Υπάρχουν επίσης τα οφέλη των χρημάτων που ξοδεύουν οι επιβάτες κατά τη διάρκεια της διαμονής τους, συμπεριλαμβανομένων των υπηρεσιών, της εστίασης, της ψυχαγωγίας και των αγορών” και προσθέτει:

“Κάθε τουρίστας κρουαζιέρας ξοδεύει συνήθως περισσότερα από 400 ευρώ στο λιμάνι επιβίβασης, ενώ το ποσό που ξοδεύουν στα λιμάνια που επισκέπτονται κατά την κρουαζιέρα εκτιμάται ότι είναι τουλάχιστον 100 ευρώ ανά επιβάτη.

Ο εφοδιασμός, η συντήρηση και ο ανεφοδιασμός με καύσιμα των πλοίων είναι φυσικά επιπλέον όλων αυτών και έχει ως αποτέλεσμα περισσότερες θέσεις εργασίας στα λιμάνια επιβίβασης”.

Έρευνα της CLIA δείχνει ότι η πρόθεση για κρουαζιέρα είναι σήμερα υψηλότερη από ό,τι ήταν πριν από την πανδημία.

Το 85% των ατόμων που έκαναν κρουαζιέρα στο παρελθόν είναι πιθανό να κάνουν ξανά κρουαζιέρα – 6% υψηλότερο ποσοστό από ό,τι το 2019.

Ο αριθμός των ανθρώπων που θα ήθελαν να δοκιμάσουν διακοπές κρουαζιέρας είναι επίσης υψηλότερος τώρα.

Κρίσιμο για την υλοποίηση αυτού του σχεδίου είναι να βασιστεί σε στέρεα και αξιόπιστα στοιχεία, τα οποία έχουμε δεσμευτεί να παράσχουμε στις ελληνικές αρχές.

Για την Ελλάδα επισημαίνει:

“Σήμερα, καθώς ο κλάδος προχωρά στην επόμενη φάση της ανάπτυξής του, προσπαθούμε να επεκτείνουμε περαιτέρω την εμβέλειά μας σε όλη την Ανατολική Μεσόγειο. Η Ελλάδα έχει πολλούς προορισμούς για να επισκεφθεί κανείς, συμπεριλαμβανομένων μικρότερων νησιών, και είμαστε υπερήφανοι που μπορούμε μέσω ειδικότερων μορφών κρουαζιέρας, όπως η κρουαζιέρα πολυτελείας και η κρουαζιέρα εξερεύνησης, να τα ανακαλύψουμε και να τα προωθήσουμε” και προσθέτει:

“Η Ελλάδα είναι ένας σημαντικός κόμβος κρουαζιέρας στη Μεσόγειο, με σπουδαίες προοπτικές για περαιτέρω ανάπτυξη. Έχοντας αναπτύξει τις δυνατότητες homeporting της χώρας, η πρόκληση τώρα είναι τα λιμάνια, οι εταιρείες κρουαζιέρας και οι αρμόδιες Αρχές από κοινού να δημιουργήσουν κατάλληλες  υποδομές και περιβάλλον λειτουργίας σε βάθος χρόνου. Για να επιτρέψουμε την ομαλή λειτουργία πρέπει να επενδύσουμε στις υποδομές.

Αυτό σημαίνει πως χρειάζεται να διασφαλιστεί ότι οι ειδικές ανάγκες των κρουαζιερόπλοιων λαμβάνονται υπόψη στο πλαίσιο της ανάπτυξης των λιμενικών υποδομών, ιδίως στο πλαίσιο της διαδικασίας ιδιωτικοποίησης των λιμένων που πραγματοποιείται τώρα στην Ελλάδα.

Σημαίνει, επίσης, την παροχή ομαλών και αποτελεσματικών υποδομών συνοριακού ελέγχου για τους επιβάτες και τα πληρώματα των κρουαζιερόπλοιων”.

Ειδική αναφορά κάνει στo τι ζητούν οι   εταιρείες  κρουαζιέρας για να επενδύσουν στα λιμάνια:

“Όλες οι εταιρείες κρουαζιέρας που δραστηριοποιούνται   στην Ελλάδα  εδώ είναι έτοιμες να επενδύσουν και θα ήθελα επίσης να ενθαρρύνω τη διαδικασία ιδιωτικοποίησης των λιμένων και να επαινέσω τις εξαιρετικές προσπάθειες του Ταμείου Αξιοποίησης Ιδιωτικής Περιουσίας (ΤΑΙΠΕΔ)!

Ενθαρρύνουμε, επίσης, την επόμενη ελληνική κυβέρνηση να εξετάσει ένα νομικό πλαίσιο που θα επιτρέπει την κράτηση θέσεων ελλιμενισμού για όλες τις θαλάσσιες δραστηριότητες, συμπεριλαμβανομένης της κρουαζιέρας και της ακτοπλοΐας, ώστε να διασφαλιστεί η καλύτερη και ασφαλέστερη λειτουργία υπό το πρίσμα των κανονισμών του ΙΜΟ και της Ε.Ε” και συνεχίζει:

“Για να διατηρηθεί η ελκυστικότητα της Ελλάδας ως κόμβου κρουαζιέρας, πρέπει να συνεργαστούμε ώστε να διασφαλίσουμε ότι τα λιμάνια έχουν αρκετούς πόρους για την εξυπηρέτηση των επιβατών.

Όχι μόνο σήμερα, αλλά και όταν θα εφαρμοστούν οι νέοι ευρωπαϊκοί κανόνες ελέγχου των συνόρων, του Συστήματος Εισόδου-Εξόδου, που θα επηρεάσουν τις λειτουργίες επιβίβασης – αποβίβασης.

Είναι ζωτικής σημασίας να ενώσουμε τις δυνάμεις μας, ο κλάδος της κρουαζιέρας, τα λιμάνια και η επόμενη κυβέρνηση, για να διασφαλίσουμε ότι οι επισκέπτες μας από όλο τον κόσμο θα μπορούν να επισκέπτονται απρόσκοπτα ελληνικούς προορισμούς και ότι τα πληρώματά μας θα μπορούν να εξασφαλίσουν βίζα για να τους εξυπηρετούν”.

Διαβάστε ακόμη

Νέες επενδύσεις και ψήφος εμπιστοσύνης στην ελληνική οικονομία από τη Cisco Systems

Αλέξανδρος Χατζηελευθερίου: Οι 4 στρατηγικές ανάπτυξης της Blueground και η επιστροφή στην κερδοφορία

Η Ροδόπη, τα «καρτέλ», τα 17 κόκκινα πακέτα, το σιωπηρό deal και οι… μηχανές του Βενιζέλος

 

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ

Exit mobile version