Αύξηση καθαρών κερδών κατά 61,2% κατέγραψε η εισηγμένη στην αμερικανική χρηματαγορά Star Bulk φθάνοντας τα 200,1 εκατομμύρια δολάρια έναντι 124 εκατ. το αντίστοιχο περσινό χρονικό διάστημα.
Το κλειδί στη μεγάλη κερδοφορία ήταν το γεγονός ότι η εταιρεία εκμεταλλεύτηκε την επένδυση ύψους 250 εκατ. που έκανε, πριν 2,5 χρόνια, τοποθετώντας scrubbers-συστήματα που καθαρίζουν τις εκπομπές διοξειδίου τους θείου, στα πλοία της. Αυτό της έδωσε τη δυνατότητα να καίει το παλιό καύσιμο, υψηλής περιεκτικότητας σε θείο- HSFO που είναι πολύ φθηνότερο από το καύσιμο με πολύ χαμηλή περιεκτικότητα σε θείο (VLSFO) το οποίο χρησιμοποιούν οι εταιρείες που δεν έχουν τοποθετήσει scrubbers στα πλοία τους. Το κέρδος είναι 280 δολάρια τον τόνο σύμφωνα με τις τιμές της Σιγκαπούρης.
Ο Πέτρος Παππάς έχει τοποθετήσει scrubbers στο 94% του στόλου της Star Bulk ο οποίος αριθμεί 128 φορτηγά πλοία.
Τα έσοδα της εταιρείας στο β’ τρίμηνο ανήλθαν στα 417,3 εκατομμύρια δολάρια έναντι 311,4 εκατομμυρίων πέρσι.
Σε επίπεδο εξαμήνου η Star Bulk κατέγραψε έσοδα ύψους 778,2 εκατομμυρίων δολαρίων από 511,8 το αντίστοιχο περσινό διάστημα. Τα κέρδη της υπερδιπλασιάστηκαν φθάνοντας τα 370.5 εκατομμύρια έναντι 159,9 το 2021.
Ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας Πέτρος Παππάς δηλώνει αισιόδοξος για το μέλλον της ναυλαγοράς ξηρού φορτίου.
«Με την περιορισμένη προσφορά χωρητικότητας, τους επερχόμενους περιβαλλοντικούς κανονισμούς που περιορίζουν τις παραγγελίες νέων πλοίων και τις ταχύτητες τους, το ανταγωνιστικό λειτουργικό μας κόστος και τον εξοπλισμό με scrubbers του στόλου μας, παραμένουμε αισιόδοξοι για τις προοπτικές εσόδων της εταιρείας μας, παρά το φαινομενικά αβέβαιο μακροοικονομικό περιβάλλον» και προσέθεσε:
«Η Star Bulk συνέχισε τις ισχυρές επιδόσεις της μέσα στο 2022,ανακοινώνοντας για το δεύτερο τρίμηνο καθαρά κέρδη 200,1 εκατομμυρίων δολαρίων, έσοδα από ναυλώσεις 337,5 εκατομμύρια και EBITDA 251,5 εκατομμύρια δολάρια. Ο μέσος όρος του ημερήσιου ναύλου ήταν 30.451 δολάρια, αύξηση 33% σε ετήσια βάση».
Για το γ’ τρίμηνο η εταιρεία έχει εξασφαλίσει ήδη το 61% των διαθέσιμων ημερών λειτουργίας τους στόλου της με ένα μέσο όρο ημερήσιου ναύλου τα 29.000 δολάρια.
Το ΔΣ ενέκρινε τη διανομή μερίσματος 1,65 δολάρια ανά μετοχή. Η Star Bulk έχει διανείμει 6,55 δολάρια ανά μετοχή τα τελευταία τέσσερα τρίμηνα.
Η εταιρεία έχει αναχρηματοδοτήσει περίπου 310 εκατομμύρια δολάρια γεγονός που θα μειώσει το κόστος τόκων κατά τέσσερα εκατομμύρια δολάρια ετησίως, θα επεκτείνει τις προθεσμίες και θα την αφήσει με 12 πλοία χωρίς βάρη.
Διαβάστε ακόμα:
Η πανδημία έφερε ανατροπές στις ναυπηγήσεις για κρουαζιερόπλοια
Greencells Group: Με γερμανική «σφραγίδα» το νέο mega φωτοβολταϊκό των 302,2 MW στη Θεσσαλία (pics)