search icon

Ναυτιλία

Πέτρος Παππάς: Γιατί είναι αισιόδοξος για το μέλλον της ναυλαγοράς ξηρού φορτίου

Σε πλήρη εξέλιξη το σχέδιο ανανέωσης του στόλου μέσω ναυπηγήσεων και πώλησης των μεγαλύτερης ηλικίας

Με αφορμή την ανακοίνωση των οικονομικών αποτελεσμάτων 9μήνου, ο διευθύνων σύμβουλος της Star Bulk, Πέτρος Παππάς δήλωσε αισιόδοξος για το μέλλον της ναυλαγοράς ξηρού χύδην φορτίου παρά τις έντονες διακυμάνσεις που είχε μέσα στο 2023 με αποτέλεσμα οι εταιρείες φορτηγών πλοίων είχαν μείωση τζίρου και κερδών:

«Παραμένουμε αισιόδοξοι για τις προοπτικές της αγοράς ξηρού χύδην φορτίου λόγω της ολοένα και ευνοϊκότερης δυναμικής της προσφοράς, της βελτίωσης του μακροοικονομικού κλίματος και των μεγάλων επενδυτικών αναγκών παγκοσμίως για υποδομές που έχουν στόχο την πράσινη μετάβαση. Σκοπεύουμε να παραμείνουμε επικεντρωμένοι στη διαχείριση του εξοπλισμένου με scrubber στόλου μας για να εκμεταλλευτούμε τις ευκαιρίες της αγοράς και να συνεχίσουμε να δημιουργούμε αξία για τους μετόχους μας».

Η διοίκηση της Star Bulk είναι στοχοπροσηλωμένη στην ανανέωση του στόλου και στην μείωση του περιβαλλοντικού της αποτυπώματος.

Πρόσφατη κίνηση της ήταν η παραγγελία 2 πλοίων τελευταίας γενιάς eco kamsarmax, με δυνατότητα προαίρεσης για κατασκευή δύο επιπλέον.

Τα πλοία, μεταφορικής ικανότητας 82.000 dwt θα κατασκευαστούν στο ναυπηγείο Qingdao Shipyard Co. Τα δύο πρώτα θα παραδοθούν τον Νοέμβριο του 2025 και τον Ιούνιο του 2026 ενώ οι ημερομηνίες παράδοσης για τις δύο προαιρετικές συμβάσεις ναυπήγησης είναι ο Δεκέμβριος 2025 και ο Αύγουστος 2026, αντίστοιχα. Τα νεότευκτα πλοία πληρούν τις τελευταίες απαιτήσεις του δείκτη ενεργειακής απόδοσης (EEDI Phase).

«Πρόκειται να κατασκευαστούν στην Κίνα με υψηλές προδιαγραφές, εξοπλισμένα με τον πιο πρόσφατο κινητήρα οικονομίας καυσίμου που θα τεθεί σε παραγωγή το 2024, γεννήτρια άξονα καθώς και σύστημα “εναλλακτικής θαλάσσιας δύναμης” (alternative marine power-AMP) που μειώνει τις ενεργειακές απαιτήσεις των πλοίων. Τα παραπάνω θα διασφαλίσουν την καλύτερη, στην κατηγορία τους, κατανάλωση καυσίμου και εκπομπών ρύπου», σχολίασε ο Πέτρος Παππάς.

Παράλληλα η Star Bulk με γνώμονα πάντα την ανανέωση του στόλου της έχει συμφωνήσει στην πώληση πέντε πλοίων, μειώνοντας την μέση ηλικία του στόλου της και βελτιώνοντας την απόδοση του.

Πιο συγκεκριμένα, τον Σεπτέμβριο συμφώνησε την πώληση του Star Zeta, το οποίο παραδόθηκε τον Οκτώβριο στο νέο ιδιοκτήτη.

Επίσης το τελευταίο δίμηνο πούλησε τα πλοία Star Athena, Star Glory, Star Theta και Star Jennifer, τα οποία θα παραδοθούν στους αγοραστές σταδιακά μέχρι το τέλος του έτους.

Τα συνολικά ακαθάριστα έσοδα από την πώληση των παραπάνω πέντε πλοίων θα ανέλθουν 72,5 εκατ. δολάρια με αντίστοιχο κέρδος 15,6 εκατ. δολαρίων, που θα καταγραφεί στο τέταρτο τρίμηνο του 2023.

«Πιστεύουμε ότι έχουμε χρησιμοποιήσει μια ποικιλία εργαλείων για να δημιουργήσουμε αξία και αναμένουμε αυτές οι συναλλαγές να είναι αυξητικές για την καθαρή αξία ανά μετοχή, τα κέρδη ανά μετοχή και τα DPS:

– Καταφέραμε να επαναγοράσουμε ένα μεγάλο πακέτο μετοχών με σημαντική έκπτωση σε σχέση με την Καθαρή Αξία Ενεργητικού μας.

– Χρηματοδοτήσαμε την παραπάνω επαναγορά κυρίως από πωλήσεις πλοίων σε ελκυστικές ιστορικές τιμές κατά τη διάρκεια του 2023.

– Πρόσφατα πουλήσαμε μετοχές μέσω του προγράμματος ΑΤΜ μας σε μέση τιμή 19,81 δολάρια/μετοχή» δήλωσε ο Έλληνας εφοπλιστής.

Οικονομικά αποτελέσματα

Τα καθαρά κέρδη το γ’ τρίμηνο του 2023 ανήλθαν στα 43,7 εκατ. δολάρια έναντι 109,7 εκατ. δολαρίων το αντίστοιχο τρίμηνο του 2022 ποσοστό μείωσης 60,1%.

Τα έσοδα διαμορφώθηκαν στα 223,1 εκατ. δολάρια, μειωμένα κατά 38,7% σε σύγκριση με τα 364,1 εκατ. δολάρια που καταγράφηκαν το γ’ τρίμηνο του 2022.

Το ημερήσιο ισοδύναμο χρονοναύλωσης το γ’ τρίμηνο του 2023 διαμορφώθηκε στα 15.068 δολάρια έναντι 24.365 δολαρίων το αντίστοιχο περσινό, εξαιτίας της πιο αδύναμης αγοράς. Σε κάθε περίπτωση τα 15.068 δολάρια υπερβαίνουν τους σταθμισμένους μέσους δείκτες Baltic κατά 28,6%. Η κάλυψη για το τέταρτο τρίμηνο είναι περίπου 65% των διαθέσιμων ημερών του στόλου με ημερήσιο ναύλο στα 17.200 δολάρια ημερησίως ανά πλοίο κατά μέσο όρο.

Το Διοικητικό Συμβούλιο της ναυτιλιακής ενέκρινε τη διανομή μερίσματος 0,22 δολάρια ανά μετοχή.

Παράλληλα, η Star Bulk προχώρησε σε συμφωνία για την επαναγορά συνολικά 20 εκατομμυρίων μετοχών της εταιρείας τις οποίες κατείχε το αμερικανικών συμφερόντων fund Oaktree με μέση τιμή 19 δολάρια ανά μετοχή. Κίνηση την οποία ο Πέτρος Παππάς χαρακτηρίζει «σημαντικό ορόσημο για την Star Bulk».

Διαβάστε ακόμη

Εθνική Τράπεζα: Πώς οι προσφορές ξεπέρασαν τα €6,2 δισ. – Το προφίλ των επενδυτών και τα επόμενα βήματα

ΕΔΕΥΕΠ: Δύο άδειες για πιλοτικά υπεράκτια αιολικά σε Τέρνα και Κοπελούζο

Performance: Πούλησε το δεξαμενόπλοιο «P. Kikuma» έναντι $39,3 εκατ.

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ

Exit mobile version