Την πεποίθηση ότι οι τιμές των δεξαμενόπλοιων αργού πετρελαίου θα μπορούσαν να αυξηθούν αυτό το καλοκαίρι και πέραν αυτού, λόγω ενός συνδυασμού παραγόντων εκτιμούν πολλά στελέχη της αγοράς και έμποροι ενέργειας.

Ενώ ο ΟΠΕΚ+ αποφάσισε αρχικά να παρατείνει τις περικοπές παραγωγής, περιορίζοντας την παγκόσμια προσφορά, αυτό αντισταθμίστηκε από την πτώση των τιμών του αργού. Ωστόσο, η προγραμματισμένη χαλάρωση των αυτών των περικοπών από τον Οκτώβριο και μετά αναμένεται να οδηγήσει σε υψηλότερη ζήτηση για δεξαμενόπλοια μεταφοράς αργού, ιδίως VLCC που μεταφέρουν πετρέλαιο από την Ανατολική Ασία κατά το τέταρτο τρίμηνο.

“Οι περικοπές του ΟΠΕΚ+ απαιτούνται για να δοθούν πραγματικά κίνητρα για το carry trade (αγορά πετρελαίου για μελλοντική παράδοση) και να ενισχύσει σημαντικά τους ναύλους των δεξαμενόπλοιων το 2025. Η ενδεχόμενη αύξηση της παραγωγής από τον ΟΠΕΚ+ θα μπορούσε επίσης να οδηγήσει σε ασθενέστερες τιμές του πετρελαίου το επόμενο έτος, αν και αυτό δεν αποτελεί το βασικό σενάριο” επισημαίνουν οι αναλυτές του ναυλομεσιτικού οίκου Xclusiv Shipbrokers.

Στο μεταξύ και σύμφωνα με τους αναλυτές “ανεξάρτητα από τον ΟΠΕΚ+, τις τελευταίες εβδομάδες παρατηρήθηκε αύξηση των ζήτησης δεξαμενόπλοιων αργού λόγω παραγόντων εκτός της ομάδας παραγωγών πετρελαίου. Η αυξημένη παραγωγή από χώρες εκτός του ΟΠΕΚ, όπως οι ΗΠΑ, ο Καναδάς και η Γουιάνα, αντισταθμίζει την περικοπές του ΟΠΕΚ+ και οδηγεί σε περισσότερες εξαγωγές σε μεγάλες αποστάσεις, ιδίως από τις ΗΠΑ προς την Ασία” και προσθέτουν:

“Η τάση αυτή αντικατοπτρίζεται από αύξηση των αιτήσεων για φόρτωση φορτίων αργού πετρελαίου VLCC στη λεκάνη του Ατλαντικού. Η αυξανόμενη ζήτηση πετρελαίου της Κίνας μετά την εαρινή της περίοδο συντήρησης των διυλιστηρίων είναι επίσης ένα θετικό σημάδι για την αγορά VLCC, με περίπου το ήμισυ των φορτώσεων VLCC τον Απρίλιο και το Μαΐου προορίζονταν για τη χώρα. Επιπλέον, η αύξηση της δραστηριότητας των διυλιστηρίων στη Δυτική Αφρική, ιδίως στη Νιγηρία, είναι δημιουργεί νέες εμπορικές διαδρομές εντός της λεκάνης του Ατλαντικού και ενισχύει τη ζήτηση για VLCC.

Συνολικά, αν και η εικόνα είναι σύνθετη, ο συνδυασμός της αύξησης της παραγωγής εκτός ΟΠΕΚ, της χαλάρωσης των περικοπών του ΟΠΕΚ+ αργότερα στο έτους, και η αυξημένη ζήτηση από βασικές περιοχές όπως η Κίνα δείχνουν προς μια πιθανή άνοδο των ναύλων των δεξαμενόπλοιων αργού, ιδίως για τα VLCCs στο μεταγενέστερο μέρος του 2024”.

Διαβάστε ακόμη

Έρχονται εξπρές-ρυθμίσεις α λα καρτ και νέο πλαίσιο προστασίας κατοικίας για οφειλέτες

Το μεγάλο στοίχημα της Νoval Property: Στόχος χαρτοφυλάκιο ακινήτων 1 δισ. ευρώ (pics)

«Πρωτεύς»: Τρίτη φορά με… «ρότα» για το ηλεκτρονικό σφυρί (pics)

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ