Η Performance Shipping Inc. (συμφερόντων της Αλίκης Παληού, ανακοίνωσε καθαρά κέρδη ύψους 9,7 εκατομμυρίων δολαρίων και καθαρά κέρδη που αποδίδονται στους κοινούς μετόχους ύψους 9,2 εκατομμυρίων δολαρίων για το τέταρτο τρίμηνο του 2024. Αυτά τα αποτελέσματα συγκρίνονται με καθαρά κέρδη ύψους 25 εκατομμυρίων δολαρίων και καθαρά κέρδη που αποδίδονται στους κοινούς μετόχους ύψους 24,5 εκατομμυρίων δολαρίων για την ίδια περίοδο του 2023. Τα κέρδη ανά μετοχή, βασικά και πλήρως μειωμένα, για το τέταρτο τρίμηνο του 2024 ήταν 0,74 δολάρια και 0,25 δολάρια, αντίστοιχα.
Τα έσοδα για το τέταρτο τρίμηνο του 2024 ανήλθαν σε 21,7 εκατομμύρια δολάρια (ή 19,8 εκατομμύρια δολάρια καθαρά μετά τα έξοδα ταξιδίου), σε σύγκριση με 23,8 εκατομμύρια δολάρια (ή 22,7 εκατομμύρια δολάρια καθαρά) για την ίδια περίοδο του 2023. Η μείωση αυτή οφείλεται στη μείωση των ημερών ιδιοκτησίας μετά την πώληση του πλοίου P. Kikuma τον Δεκέμβριο του 2023, καθώς και στη μείωση των επιτευχθέντων ναύλων χρονοναύλωσης («TCE rates») κατά τη διάρκεια του τριμήνου. Ο μέσος ναύλος TCE για το τέταρτο τρίμηνο του 2024 ανήλθε σε 32.652 δολάρια ημερησίως, σε σύγκριση με 33.114 δολάρια ημερησίως για την ίδια περίοδο του 2023. Κατά το τέταρτο τρίμηνο του 2024, οι καθαρές ταμειακές ροές από λειτουργικές δραστηριότητες ανήλθαν σε 12,1 εκατομμύρια δολάρια, σε σύγκριση με 9,3 εκατομμύρια δολάρια το αντίστοιχο τρίμηνο του 2023.
Τα καθαρά κέρδη για το 2024 ανήλθαν σε 43,7 εκατομμύρια δολάρια, σε σύγκριση με 69,4 εκατομμύρια δολάρια το 2023. Τα καθαρά κέρδη που αποδίδονται στους κοινούς μετόχους για το 2024 ανήλθαν σε 41,9 εκατομμύρια δολάρια, με αποτέλεσμα τα κέρδη ανά μετοχή, βασικά και πλήρως μειωμένα, να διαμορφωθούν σε 3,39 δολάρια και 1,11 δολάρια, αντίστοιχα. Τα καθαρά κέρδη που αποδίδονται στους κοινούς μετόχους για το 2023 ανήλθαν σε 56,9 εκατομμύρια δολάρια, με αντίστοιχα κέρδη ανά κοινή μετοχή, βασικά και πλήρως μειωμένα, 5,43 δολάρια και 1,91 δολάρια. Η διαφορά μεταξύ των καθαρών κερδών και των καθαρών κερδών που αποδίδονται στους κοινούς μετόχους για το 2023 αντανακλά κυρίως μη χρηματικά έξοδα ύψους 10,6 εκατομμυρίων δολαρίων, σύμφωνα με τα λογιστικά πρότυπα US GAAP, τα οποία δεν επηρέασαν τις λειτουργικές ταμειακές ροές της εταιρείας.
Σχολιάζοντας τα αποτελέσματα του τέταρτου τριμήνου του 2024, ο Ανδρέας Μιχαλοπούλος, Διευθύνων Σύμβουλος της Εταιρείας, δήλωσε:
«Η ικανότητά μας να διατηρούμε σταθερά έσοδα σε ετήσια βάση, παρά τη σημαντική πτώση των ναύλων χρονοναύλωσης, καταδεικνύει την αποδοτικότητα των λειτουργιών των πλοίων μας και τη στρατηγική ισορροπημένης ανάπτυξης του στόλου μας. Συνδυάζοντας την έκθεσή μας στην άνοδο της αγοράς μέσω ναυλώσεων και pool arrangements με τη σταθερότητα των χρονοναυλώσεων, συνεχίζουμε να βελτιστοποιούμε τα κέρδη και τη διαφάνεια των ταμειακών μας ροών.
Τα έσοδά μας για το τέταρτο τρίμηνο ανήλθαν σε 21,7 εκατομμύρια δολάρια, σε σύγκριση με 23,8 εκατομμύρια δολάρια για την ίδια περίοδο πέρυσι, καθώς πέντε από τα πλοία μας υπό χρονοναύλωση, αποφέροντας κατά μέσο όρο 36.200 δολάρια ημερησίως, μείωσαν τον αντίκτυπο των χαμηλότερων ναύλων στην αγορά spot» και προσέθεσε:
«Παρά τη μείωση των ημερών λειτουργίας του στόλου μας από 2.793 το 2023 σε 2.506 το 2024, λόγω της πώλησης του παλαιότερου δεξαμενόπλοιου Aframax, M/T P. Kikuma, στα τέλη του 2023, δημιουργήσαμε έσοδα 87,4 εκατομμυρίων δολαρίων, σε σύγκριση με 108,9 εκατομμύρια δολάρια.
Κατά τη διάρκεια του τριμήνου, οι συνολικοί ημερήσιοι ναύλοι στην αγορά spot για τα σύγχρονα δεξαμενόπλοια Aframax διατηρήθηκαν στα 38.746 δολάρια, αν και ήταν σημαντικά χαμηλότεροι από τα 61.277 δολάρια την ίδια περίοδο πέρυσι. Στις αρχές του 2025, οι ναύλοι έχουν υποχωρήσει στα 29.328 δολάρια, παρά την υψηλή χειμερινή περίοδο. Πιστεύουμε ότι, μετά από δύο εξαιρετικές χρονιές, αυτή η τάση αποτελεί ένδειξη ότι οι ναύλοι ενδέχεται να επανέλθουν σε ιστορικά μέσα επίπεδα.
Προχωρώντας, παραμένουμε προσεκτικοί καθώς αναζητούμε νέα απασχόληση για το M/T P. Aliki, το οποίο αναμένεται να είναι διαθέσιμο έως τα μέσα του έτους, μαζί με τα δύο πλοία μας που λειτουργούν επί του παρόντος στην αγορά spot και σε pool arrangements.
Το πρόγραμμα ναυπήγησής μας παραμένει καλά υποστηριζόμενο από τη στρατηγική μας μακροπρόθεσμη συνεργασία με έναν κορυφαίο ναυλωτή. Η χρηματοοικονομική μας θέση παραμένει ισχυρή, με ταμειακό υπόλοιπο στο τέλος του τριμήνου (περιλαμβανομένων των δεσμευμένων μετρητών) περίπου 71,3 εκατομμυρίων δολαρίων, που καλύπτει 1,5 φορά το εκκρεμές τραπεζικό μας χρέος, καθώς και ένα συνολικό ανεκτέλεστο έσοδο ύψους 227 εκατομμυρίων δολαρίων.»
Διαβάστε ακόμη
Σε αντίθετες κατευθύνσεις ΕΚΤ και πολιτικές ηγεσίες της Ε.Ε. για το κλίμα
Αλέξανδρος Υφαντής – Sychem: Εξαγωγές σε 30 χώρες, σχέδια επέκτασης της παραγωγής και νέες αγορές
Κορυφώνεται η «μάχη» της εξωστρέφειας για τους Έλληνες της πληροφορικής
Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ