Σύμβαση ναυπήγησης πλοίου υπέγραψε η εισηγμένη στην αμερικανική κεφαλαιαγορά Performance Shipping με την Jiangsu Yangzijiang Shipbuilding Group Co., Ltd., Jiangsu New Yangzi Shipbuilding Co., Ltd., και Jiangsu Yangzi Xinfu Shipbuilding Co., Ltd.
Πρόκειται για ένα δεξαμενόπλοιο μεταφοράς χημικών/προϊόντων πετρελαίου LR1 75.000 DWT εξοπλισμένου με scrubber έναντι συμβατικού τιμήματος 54,1 εκατ. δολαρίων χωρίς πρόσθετα έξοδα και χωρίς προμήθειες προς τρίτους.
Το 15% της τιμής αγοράς καταβάλλεται με την παραλαβή εγγύησης επιστροφής χρημάτων, η οποία αναμένεται να πραγματοποιηθεί εντός 30 ημερών- το 10% της τιμής αγοράς καταβάλλεται σε κάθε ένα από τα ορόσημα της κοπής του χάλυβα, της τοποθέτησης της καρίνας και της καθέλκυσης του πλοίου, και το υπόλοιπο 55% της τιμής αγοράς καταβάλλεται κατά την παράδοση του πλοίου. Η εταιρεία αναμένει να παραλάβει το πλοίο μέχρι τον Ιανουάριο του 2027. Θα είναι εξοπλισμένο με ηλεκτρονικές κύριες μηχανές με επιλεκτικούς καταλυτικούς αντιδραστήρες υψηλής πίεσης (HPSCR) για συμμόρφωση με την κατηγορία Tier III (εκπομπές NOx), συστήματα καθαρισμού καυσαερίων (EGCS – κοινώς αναφερόμενα ως scrubbers) για συμμόρφωση με την κατηγορία Tier II (εκπομπές NOx) και συστήματα επεξεργασίας υδάτινου έρματος (BWTS).
Ο Ανδρέας Μιχαλόπουλος, Διευθύνων Σύμβουλος της εταιρείας, δήλωσε: “Η εταιρεία έχει την ευκαιρία να αποκτήσει ένα νέο προϊόν, το οποίο θα είναι ένα από τα πιο δημοφιλή περιουσιακά της στοιχεία. Είμαστε στην ευχάριστη θέση να ανακοινώσουμε τη σύμβαση ναυπήγησης ενός σύγχρονου δεξαμενόπλοιου οικολογικού σχεδιασμού LR1. Το πλοίο αυτό θα διαθέτει τις τελευταίες απαιτήσεις για τις μηχανές και τις εκπομπές ρύπων υψηλών προδιαγραφών, καθώς και σύστημα καθαρισμού και επεξεργασίας υδάτινου έρματος. Την κατασκευή του πλοίου αναλαμβάνει ένα από τα πιο αξιόπιστα και εξειδικευμένα ναυπηγεία στον κόσμο. Αυτή η σύμβαση σηματοδοτεί την τέταρτη σύμβαση ναυπήγησης πλοίων, συμπεριλαμβανομένων τριών δεξαμενόπλοιων μεταφοράς πετρελαίου LR2 που είναι έτοιμα για LNG και ενός δεξαμενόπλοιου μεταφοράς χημικών/προϊόντων πετρελαίου LR1 με προγραμματισμένες παραδόσεις που κυμαίνονται από τον Οκτώβριο του 2025 έως τον Ιανουάριο του 2027» και προσέθεσε:
“Οι δεσμεύσεις μας για νέες ναυπηγήσεις υποστηρίζονται από τις τρεις πρόσφατα ανακοινωθείσες συμβάσεις απασχόλησης χρονοναύλωσης για τα τρία νεότευκτα δεξαμενόπλοια LR2, οι οποίες εξασφαλίζουν σταθερή περίοδο πέντε ετών, δημιουργώντας ακαθάριστα έσοδα ύψους 169,8 εκατ. δολαρίων ΗΠΑ και συμπληρώνοντας το υφιστάμενο ανεκτέλεστο υπόλοιπο εσόδων μας ύψους 34,1 εκατ. δολαρίων ΗΠΑ. Με το συνολικό ανεκτέλεστο υπόλοιπο εσόδων μας ύψους 203,9 εκατ. δολαρίων ΗΠΑ, το οποίο αντιπροσωπεύει το 93% όλων των υπολειπόμενων κεφαλαιουχικών δαπανών μας για νεότευκτα πλοία, είμαστε σε καλή θέση για ανάπτυξη».
Σύμφωνα με τον Ανδρέα Μιχαλόπουλο “η στρατηγική μας για την επέκταση και την ανανέωση του στόλου μας δίνει προτεραιότητα στην αποδοτικότητα των καυσίμων και τις χαμηλές εκπομπές ρύπων, αντανακλώντας τη δέσμευσή μας να συμμετέχουμε στην ενεργειακή μετάβαση. Κάνοντας εποικοδομητικά βήματα προς την κατεύθυνση χαμηλότερων εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα, στοχεύουμε να παρέχουμε στους πελάτες μας περιβαλλοντικά βιώσιμες λειτουργίες. Πιστεύουμε ότι η επενδυτική μας στρατηγική ευθυγραμμίζεται με την άποψή μας για συνεχιζόμενα ευνοϊκά θεμελιώδη μεγέθη της αγοράς, τα οποία υποστηρίζονται από έναν γηράσκοντα στόλο και ένα υγιές βιβλίο παραγγελιών, το οποίο σήμερα ανέρχεται στο 9%“.
Διαβάστε ακόμη
Γιατί η αγορά πετρελαίου εισέρχεται σε μια νέα φάση
Jumbo: Διπλασίασε το placement στο 3% – Πού επενδύει ο Βακάκης τα €110 εκατ.
Titan: Εισάγει την Titan America σε χρηματιστήριο των ΗΠΑ
Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ