search icon

Ναυτιλία

Νέα δεδομένα για τα ναυπηγεία Ελευσίνας μετά τις εξελίξεις στον Σκαραμαγκά

Κρίσιμο το χρονικό διάστημα 28 Αυγούστου μέχρι τη ΔΕΘ για την επίτευξη ή μη της συμφωνίας - Οι προϋποθέσεις, o Μπάιντεν, οι Κινέζοι και η μείωση του τιμήματος

Οι εξελίξεις με τα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά πυροδοτούν αλυσιδωτές αντιδράσεις στην υπόθεση των άλλων ναυπηγικών εγκαταστάσεων,  εκείνων της Ελευσίνας. Ο χρόνος έχει αρχίσει να κυλάει αντίστροφα με καταληκτική ημερομηνία την 30η Σεπτεμβρίου.

Μέχρι τότε ή θα τα έχουν βρει μεταξύ τους η κυβέρνηση με την αμερικανικών συμφερόντων ΟΝΕΧ ή με βάση τη διαλυτική αίρεση που υπάρχει στο συμφωνητικό θα πρέπει να  επιστραφούν από την ΟΝΕΧ οι μετοχές στους παλιούς μετόχους των Ναυπηγείων.

Σύμφωνα με πληροφορίες του newmoney.gr στην ΟΝΕΧ περιμένουν  να τους φωνάξουν από την κυβέρνηση να καθίσουν στο τραπέζι για  να δουν πως θα καταλήξει το θέμα.

Θα ανοίξει ένα χρονικό παράθυρο από τις 25 Αυγούστου έως την Διεθνή Έκθεση  της  Θεσσαλονίκης  για να αποφασίσει η κυβέρνηση για το αν θα  υπάρξει τελική συμφωνία με την ΟΝΕΧ για τα ναυπηγεία της Ελευσίνας.

Για να επέλθει συμφωνία όμως και σύμφωνα με έκθεση Ορκωτών Λογιστώ, θα πρέπει: – να γίνει γενναίο  κούρεμα χρεών των ναυπηγείων Ελευσίνας λόγω των νέων συνθηκών που διαμορφώθηκαν με την αγορά έναντι 25,2 εκατομμυρίων ευρώ  του στρατιωτικού κομματιού του Σκαραμαγκά (ΕΝΑΕ)   από τον Γιώργο Προκοπίου.

Όπως επισημαίνουν κύκλοι της αγοράς “αν δόθηκαν 25 εκατομμύρια  για το ναυπηγείο Σκαραμαγκά,  που είναι λίγο μεγαλύτερο από εκείνο της Ελευσίνας  θα πρέπει να να αναπροσαρμοστεί το τίμημα.  Τα χρέη των Ναυπηγείων Ελευσίνας  προς τις Τράπεζες, το Δημόσιο, το Πολεμικό Ναυτικό, την εφορία ,τους εργαζόμενους και τους προμηθευτές έχουν εκτοξευτεί στα 430 εκατομμύρια ευρώ. Για να γίνει όμως κούρεμα χρεών  μπορεί να χρειαστεί νομοθετική παρέμβαση.

Σύμφωνα με τους επαΐοντες  του κλάδου αν δεν κλείσει η συμφωνία μέχρι τα τέλη του προσεχούς Σεπτεμβρίου τότε  και τα ναυπηγεία Ελευσίνας θα πάνε στο μοντέλο Σκαραμαγκά οπότε το τίμημα δεν αναμένεται να ξεπεράσει τα 25 εκατομμύρια  ενώ θα χρειαστούν 2-3 χρόνια για την διαδικασία ειδικής διαχείρισης.

Ενώ, όπως  υπογραμμίζουν, με την επίτευξη συμφωνίας με τους Αμερικάνους η εξαγορά μέσω του σχεδίου  εξυγίανσης δεν θα μπορεί να είναι κάτω από τα 100 εκατομμύρια ευρώ.

Επίσης, σύμφωνα με τους ίδιους κύκλους, θα χρειασθεί να γίνει συμφωνία με το υπουργείο Εθνικής Άμυνας και  το Πολεμικό Ναυτικό αφού τα ναυπηγεία Ελευσίνας χρωστάνε 150 εκατομμύρια ευρώ.  Αυτό το χρέος πρέπει να ρυθμιστεί  με ειδικό νόμο  και ταυτόχρονα να εξασφαλιστεί ειδικό ναυπηγικό πρόγραμμα για την κάλυψη των αμυντικών αναγκών της Ελλάδας.

Επισημαίνουν: “Χρειάζεται ειδική συμφωνία  μεταξύ του υπουργείου Άμυνας και της ΟΝΕΧ εν όψει της εξυγίανσης. Η συμφωνία αυτή αποκτά εθνικά και γεωστρατηγικά χαρακτηριστικά γιατί είναι αβέβαιο το πότε θα τελειώσει οριστικά το θέμα Σκαραμαγκά”.

Στο μεταξύ, η υπόθεση των ναυπηγείων της Ελευσίνας αποτελεί μία από  τις προτεραιότητες της αμερικανικής εξωτερικής πολιτικής στην ανατολική Μεσόγειο.

Πριν από λίγες ημέρες σε εκτεταμένο δημοσίευμα της Wall Street Journal γινόταν ξεκάθαρη αναφορά ότι  τύχη των ναυπηγείων Ελευσίνας εμπλέκεται  στα πολιτικά σχέδια  του Αμερικανού προέδρου, Τζο Μπάιντεν, για να αναχαιτίσει την επέκταση της γεωπολιτικής επιρροής της Κίνας”.

Είναι γνωστό ότι η συνδρομή της αμερικανικής κυβέρνησης στην επένδυση αυτή θα  γίνει  μέσω της εταιρείας διεθνούς αναπτυξιακής χρηματοδότησης DFC (International Development Finance Corporation) που ιδρύθηκε στα τέλη του 2019 με κεφάλαιο ύψους  60 δισεκατομμυρίων  δολαρίων.

Όπως επισημαίνεται στο δημοσίευμα,  πρώην αξιωματούχος της DFC, ο Caleb McCarry, αποκάλυψε ότι η  εταιρεία είχε  συζητήσει  τη χορήγηση μακροπρόθεσμου δανείου, ύψους δεκάδων εκατομμυρίων δολαρίων. Όμως  σημερινά υψηλόβαθμα στελέχη   ανέφεραν στην WSJ ότι το  επενδυτικό αυτό σχέδιο παραμένει αβέβαιο γιατί υπάρχουν ανησυχίες κατά πόσο μπορεί να είναι βιώσιμο.

Δηλώσεις  στο πλαίσιο της έρευνας έκανε και ο διευθύνων σύμβουλος της ΟΝΕΧ, Πάνος Ξενοκώστας λέγοντας ότι  προσβλέπει  στην αμερικανική βοήθεια και ο λόγος είναι  οι  τεράστιες επιδοτήσεις που δίνει το Πεκίνο στα κινεζικά ναυπηγεία γεγονός που δυσκολεύουν   τον ανταγωνισμό.

Η Onex έχει συνάψει  προσωρινή συμφωνία με τους ιδιώτες μετόχους των ναυπηγείων, με τη μεσολάβηση της ελληνικής κυβέρνησης, για την εξαγορά και τον εκσυγχρονισμό τους και υποσχέθηκε να διαθέσει περισσότερα από 300 εκατ. δολάρια μέσα σε μία 10ετία  τόσο για να εξοφλήσει τα χρέη όσο και για να επενδύσεις και τα χρέη της.

«Η συμφωνία εξετάζεται από ελληνικό δικαστήριο, το οποίο θα μπορούσε να αποφασίσει το Φθινόπωρο», σύμφωνα με την WSJ.

Διαβάστε περισσότερα

Στο σφυρί τα Village για 994.000 ευρώ, ο αφανής ήρωας του Lagonissi Resort. ο Βακάκης (και πάλι) γκρινιάζει, ο κοσμοναύτης της ΕΛΛΑΚΤΩΡ και πώς η COSCO καθάρισε στον ΟΛΠ

Vivartia – CVC: Η επόμενη κίνηση μετά την αποεπένδυση από τη ΜΕΒΓΑΛ

Aegean: Νέα, πράσινη προσθήκη στον στόλο

 

Exit mobile version