Δυναμικά εισήλθε το 2022 όσο αφορά τις παραγγελίες για ναυπηγήσεις πλοίων αφού μέσα στον Ιανουάριο υπεγράφησαν συμβόλαια αξίας 7,7 δισεκατομμυρίων δολαρίων.
Κυριαρχούν οι παραγγελίες για πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων οι οποίες είναι 36 και τοποθετήθηκαν σε κινεζικές και κορεατικές γιάρδες.
Η MSC υπέγραψε συμφωνία κοντά στο ένα δισεκατομμύριο δολάρια για έξι container vessels διπλού καυσίμου- dualfuelled μεταφορικής ικανότητας 16.000 κουτιών το καθένα και αξίας 160 εκατομμυρίων ανά κομμάτι.
Τα τεράστια κέρδη που αποκομίζουν από το 2021 οι εταιρείες με στόλους από container vessels τους δίνει τη δυνατότητα να επενδύουν στην τελευταία λέξη της τεχνολογίας για τα νεότευκτα πλοία τους. Φτιάχνουν πλοία που μπορούν να καίνε εναλλακτικά καύσιμα όπως σε πρώτη φάση το LNG και το biogas ώστε να μειώσουν το περιβαλλοντικό τους αποτύπωμα.
Η Maersk ναυπηγεί στην Κορέα έξι πλοία με δυνατότητα καύσης μεθανόλης και ετοιμάζεται να βάλει παραγγελίες για άλλα τέσσερα.
Η Capital Maritime & Trading συμφερόντων Βαγγέλη Μαρινάκη έβαλε τρεις παραγγελίες για feeders μεταφορικής ικανότητας 1.800 κουτιών το καθένα. Παραγγελίες μέσα στο 2022 για πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων έχουν δώσει μεταξύ άλλων εταιρείες όπως KC Maritime, Yang Ming, NYK, Mitsui OSK Lines.
Παρά τις αυξημένες παραγγελίες για container vessels οι αναλυτές επισημαίνουν ότι η αύξηση της χωρητικότητας εντός των δύο επόμενων ετών με την είσοδο στην αγορά νεότευκτων θα συμβάλλουν ελάχιστα στην καλυτέρευση της αγοράς και των τιμών των ναύλων.
Το βιβλίο παραγγελιών ανέβηκε τον τελευταίο χρόνο, αλλά παραμένει πολύ χαμηλότερο ως ποσοστό επί του υπάρχοντος στόλου από εκείνο που ήταν το 2008-2010.
Τα νεότευκτα χρειάζονται δύο έως τρία χρόνια για να εισέλθουν αυτά τα πλοία υπηρεσία, οπότε η όλη κρίση χτύπησε την εφοδιαστική αλυσίδα τη λάθος στιγμή.
Διαβάστε ακόμα:
Τι συμβαίνει με το Grimace Coin: Οι ευκαιρίες, οι κίνδυνοι και τα «ευκαιριακά» cryptos