Παραλύουν τα λιμάνια της χώρας μετά την εξαγγελία από την Πανελλήνια Ένωση Πληρωμάτων Ρυμουλκών και Ναυαγοσωστικών δύο συνεχόμενων επαναλαμβανόμενων 48ωρων απεργιών από 00:01 της Τρίτης 20/12/22.

Κύκλοι της λιμενικής βιομηχανίας αναφέρουν ότι «σε περίπτωση που πραγματοποιηθεί αυτή η απεργία το κόστος για τη Οικονομία θα είναι μια θεόρατη καταστροφή του εισαγωγικού – εξαγωγικού και διαμετακομιστικού εμπορίου της χώρας.

Χιλιάδες εμπορεύματα θα μείνουν στις αποβάθρες των λιμανιών, αγορές θα χαθούν και βέβαια αναμένατε να υπάρξουν μεγάλες ανατιμήσεις προϊόντων λόγω αναμενομένων σημαντικών ελλείψεων στη τροφοδοσία της αγοράς. Απαιτείται η άμεση παρέμβαση των υπουργών Ναυτιλίας και Ανάπτυξης για την αποτροπή της κρίσης αυτής».

Σε ανακοίνωσή της η Πανελλήνια ένωση Πληρωμάτων Ρυμουλκών και Ναυαγοσωστικών επισημαίνουν:

«Το διοικητικό συμβούλιο της ΠΕΠΡΝ θέλει να ευχαριστήσει όλους τους συναδέλφους που αναγνώρισαν την κρισιμότητα των καταστάσεων που μας έχει οδηγήσει η εργοδοσία. Με τις συνθήκες που επικρατούν συμμετέχουν και αποφασίζουν μαζικά στις γενικές συνελεύσεις αλλά και στις απεργίες και η συμμετοχή τους είναι στο απόλυτο 100%.

Οι εξελίξεις στην κρίσιμη διαπραγμάτευση της ανανέωσης των συλλογικών συμβάσεων με την εργοδοσία είναι οι εξής:

Συνεχίζει να ζητάει αλλαγές σε θεσμικούς- εργασιακούς όρους της συλλογικής σύμβασης μας, παρόλες τις υποχωρήσεις μας για να γίνουν νομότυποι.

Δεν αποσύρει το εξώδικο αλλά δίνει παράταση για να αποδεχθούμε τους όρους τους, το οποίο ως δαμόκλεια σπάθη παραμένει πάνω από την σύμβαση μας , δεν μας αφήνουν άλλα περιθώρια παρά την συνέχεια και εντατικοποίηση των απεργιακών μας κινητοποιήσεων.

Η θέση της εργοδοσίας που έχει το θράσος να δηλώνει ότι είναι υπέρμαχος της νομιμότητας προσπαθεί να μας σπιλώσει στο ότι δεν ενημερώνουμε τα μέλη μας και ότι παραπληροφορούμε την κοινή γνώμη.

Η θέση μας είναι ότι δεν μπορούμε να δεχτούμε:

Την υποτιθέμενη ανάπαυση εντός ρυμουλκού έναντι αμοιβής, για να μην δέχεστε πρόστιμα. Τη μη ύπαρξη επιπλέον ατόμων να καλύπτουν τις βάρδιες ασφαλείας κατά την θεωρητική ανάπαυση μας γιατί την πραγματική ανάπαυση εντός εδώ και 30 χρόνια δεν την έχουμε δει.

Και να έχετε τα ρυμουλκά με συνθήκες γαλέρας με συνάδελφους που θα είναι σε 24ωρη ετοιμότητα με εργασία 8ωρης βάρδιας 6ωρης υπερωριακής εργασίας και τις υπόλοιπες 10 ώρες ανάπαυσης που θα διακόπτεται από έκτακτες ρυμουλκήσεις στο 24ωρο.

Αν θέλετε να απασχολείτε τα ρυμουλκά σε αυτές τις απάνθρωπες συνθήκες να βάλετε βάρδιες που προβλέπονται από την υπάρχουσα σύμβαση την οποία θέλετε να τροποποιήσετε ή να καταργήσετε και που ποτέ δεν τηρήσατε με αιτιολογικό την αύξηση του κόστους λειτουργίας

Εμείς δεν διαπραγματευόμαστε την ασφάλεια. Η υπεραπασχόληση το μόνο που θα δημιουργήσει είναι επικίνδυνες καταστάσεις και ατυχήματα στις ζωές των πληρωμάτων μας και των επιβατών/πληρωμάτων άλλων πλοίων, των λιμενικών εγκαταστάσεων του θαλάσσιου περιβάλλοντος και των γύρω περιοχών στα πετρελαιοειδή που εξυπηρετούμε.

Εσείς θέλετε να πάρετε ορισμένα τμήματα των διεθνών συμβάσεων δηλαδή αυτά που σας εξυπηρετούν και που είναι και τα κατώτερα όρια σε παγκόσμιο επίπεδο.

Με βάση την απόφαση της Γενικής Συνέλευσης εξαγγέλλουμε τις 2 συνεχόμενες επαναλαμβανόμενες 48ωρες απεργίες από 00:01 της Τρίτης 20/12/22.

Η μορφή καθώς και η συνέχιση των απεργιών θα εκτιμηθεί κατά την διάρκεια των δύο 48ωρων και θα ανακοινωθούν με νέο δελτίο τύπου.»

Η θέση της Διεθνούς Ναυτικής Ένωση 

Ανακοίνωση για την επικείμενη απεργία εξέδωσε και η Διεθνής Ναυτική Ένωση στην οποία και αναφέρεται ότι «καλούμε μετ’ επιτάσεως αμφότερες πλευρές όπως επιδείξουν ψυχραιμία και αυτοσυγκράτηση, επιλέγοντας την οδό του γόνιμου διαλόγου, αντί μίας ατραπού περαιτέρω κλιμάκωσης απεργιακών κινητοποιήσεων.

Προς την κατεύθυνση αυτή, ζητούμε τη συνέχιση της διαμεσολάβησης του Υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας & Νησιωτικής Πολιτικής, δεδομένου ότι -εν μέσω της εορταστικής περιόδου που διανύουμε- εκατοντάδες εμπορευματοκιβώτια με ευπαθή προϊόντα εγκλωβίζονται στους εμπορικούς λιμένες της Χώρας εν αναμονή φόρτωσης/εξαγωγής και ταυτόχρονα επί των καταπλεόντων πλοίων χιλιάδες εμπορευματοκιβώτια που μεταφέρουν άμεσης κατανάλωσης εμπορεύματα αδυνατούν να εκφορτωθούν και να προωθηθούν στην Ελληνική επικράτεια.

Καθίσταται σαφές πως οποιαδήποτε καθυστέρηση θα έχει καταστροφικές συνέπειες για τους Έλληνες εξαγωγείς & εισαγωγείς, την εγχώρια αγορά και συνεκδοχικά την Εθνική Οικονομία.

Η Διεθνής Ναυτική Ένωση -διαχρονικά διαπνεόμενη από υψηλό αίσθημα ευθύνης- απευθύνει έκκληση, κρούοντας τον κώδωνα του κινδύνου προς αποφυγή απευκταίων φαινομένων ελλείψεων ή/και ανατιμήσεων αγαθών, σε αυτή την εξόχως κρίσιμη χρονική συγκυρία και παραμένει προσηλωμένη στην εξεύρεση μίας αμοιβαίως αποδεκτής λύσης».

Διαβάστε ακόμη:

Τα πετροδόλαρα του Κατάρ – Μια μικρή χώρα «μετρ» στην τέχνη του lobbying (pic)

UBS: Υψηλά επιτόκια από την ΕΚΤ έως και το 2024 – Δύο νέες αυξήσεις στο α’ τρίμηνο του 2023

J.P. Morgan: Overweight και υψηλές τιμές στόχοι για τις ελληνικές τράπεζες το 2023 (πίνακας)