Τον προβληματισμό του ότι οι μεγάλες ποσότητες ανανεώσιμης ενέργειας ώστε να οδηγηθούμε στην εποχή των εναλλακτικών καυσίμων, δεν θα είναι διαθέσιμες για πολλά χρόνια εξέφρασε ο Πάνος Ζαχαριάδης στον οποίο την περασμένη εβδομάδα απονεμήθηκε το βραβείο Τεχνολογικού Επιτεύγματος. Είναι εκπρόσωπος από το 2004 της Ελλάδας στον ΙΜΟ και Fleet Technical Director Atlantic Bulk Carriers Management Ltd. Η συμβολή του στην τεχνολογική εξέλιξη της ναυτιλίας και στη λήψη αναγκαίων μέτρων είναι καταλυτικής σημασίας. Το παρέδωσε ο Γιώργος Τεριακίδης, στέλεχος του νηογνώμονα DNV.
«Η ναυτιλία βρίσκεται σε σταυροδρόμι που αντιμετωπίζει τεκτονικές αλλαγές παρόμοιες με εκείνες του χρόνου διέλευσης από τα πανιά στις μηχανές εσωτερικής καύσης. Ο δρόμος μπροστά, όσον αφορά το ποιο είναι το κατάλληλο καύσιμο του μέλλοντος, δεν είναι ακόμη σαφής, χάρη εν μέρει στη μεγάλη παραπληροφόρηση. Όλα τα εναλλακτικά καύσιμα που συζητούνται απαιτούν κατασκευή από ανανεώσιμες πηγές ενέργειας προκειμένου να είναι χωρίς άνθρακα. Τέτοια ποσότητα ανανεώσιμης ενέργειας δεν θα είναι διαθέσιμη για πολλά χρόνια» επεσήμανε στην ομιλία του και προσέθεσε:
«Πρέπει έτσι να ξεκινήσουμε τη χρηματοδότηση και να επιταχύνουμε την Έρευνα στις νέες τεχνολογίες. Δυστυχώς, ακόμα και αυτή η απλή ιδέα, μια μικρή εισφορά έρευνας στα καύσιμα, αντιμετωπίζει αντίσταση από διάφορα κατεστημένα συμφέροντα. Η νέα πυρηνική ενέργεια τέταρτης γενιάς δεν θα πρέπει να αποκλειστεί ως πιθανό μέσο πρόωσης ή μέσο παραγωγής καυσίμων χωρίς άνθρακα» για να καταλήξει αναφερόμενος στα αυτόνομα πλοία:
«Αλλά αν με ρωτήσετε ποια βλέπω να είναι η μεγαλύτερη απειλή στο μέλλον για την ελληνική ναυτιλία, μπορώ να απαντήσω με δύο λέξεις: Αυτόνομα πλοία. Πιστεύω ότι πρέπει να ασχοληθούμε τώρα με αυτόν τον τομέα για να μην είναι η Google και η Amazon οι μεγαλύτεροι, και μοναδικοί, εφοπλιστές στο μέλλον»
Διαβάστε ακόμη
Τι ψάχνει στην Ελλάδα ο κληρονόμος του Mr IΚΕΑ – Ο ρόλος της e-eat (pics)
Μηχανισμός Έγκαιρης Προειδοποίησης: Πώς θα γλιτώσετε το… κοκκίνισμα ή την πτώχευση