search icon

Ναυτιλία

Πάνος Ξενοκώστας: Πώς οι Έλληνες εφοπλιστές συνέβαλαν καθοριστικά στην αναγέννηση της ναυπηγικής βιομηχανίας (pics)

Από τα έως σήμερα 460 πλοία που ήρθαν στο Νεώριο το 78% είναι ελληνικών συμφερόντων ενώ από τα 50 πλοία που κατέπλευσαν στα Ναυπηγεία Ελευσίνας το 83%. Όσα ειπώθηκαν στο 1ο Συνέδριο Ένωσης Ελληνικών Ναυπηγείων - Σκρέκας: Όραμά μας η αναβίωση του ναυπηγικού κλάδου

«Στόχος μας είναι η ανασυγκρότηση ενός κλάδου που δεν γίνεται να μην είναι πρωτοπόρος για την ελληνική οικονομία, όπως ήταν πριν από 20 και 30 χρόνια», τόνισε ο πρόεδρος της Ένωσης Ελληνικών Ναυπηγείων (ΕΕΝ), Πάνος Ξενοκώστας κατά τον  χαιρετισμό του στο 1ο Συνέδριο της ΕΕΝ με τίτλο “Ελληνικά Ναυπηγεία – Ξυπνώντας τον Κοιμώμενο Γίγαντα”.

Περιγράφοντας τον στόχο της ΕΕΝ ο Πάνος  Ξενοκώστας σημείωσε πως η Ένωση  ήταν μια επιτακτική ανάγκη για την αναγέννηση του ελληνικού ναυπηγικού τομέα:

«Δεν είμαστε μια ένωση λόμπι, γιατί ο κλάδος μας δεν χρειάζεται λόμπι. Δεν είμαστε συνδικαλιστική ένωση. Σε συνεργασία με την κυβέρνηση θέλουμε να αναγεννήσουμε έναν κλάδο που είχε ρημάξει τα τελευταία χρόνια», ανέφερε χαρακτηριστικά:

«Τα ναυπηγεία τα χρησιμοποιούμε ως μια ολοκληρωμένη πλατφόρμα  λύσεων που επεκτείνεται πέρα από την ναυτιλία και στην ενέργεια και την άμυνα». Όπως ανέφερε η συγκεκριμένη βιομηχανία μπορεί να αποτελέσει το 1% του ΑΕΠ.

Βύρων Βασιλειάδης και Πάνος Ξενοκώστας

Στη συνέχεια δήλωσε : «Όσο για τη Ναυτιλία προσφέρουμε όλοι μαζί ως οικοσύστημα λύσεις για τις επισκευές, μετασκευές , αναβαθμίσεις  αλλά και παίζουμε ανταγωνιστικό ρόλο στην πράσινη μετάβαση και τον μετασχηματισμό παγκοσμίως.

Δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι το ότι βρισκόμαστε σήμερα εδώ το οφείλουμε στους Έλληνες εφοπλιστές οι οποίοι απέδειξαν ότι τα Ναυπηγεία είναι ανταγωνιστικά. Είναι κάτι παραπάνω από πατριώτες. Στήριξαν το εγχείρημα της Σύρου. Από τα έως σήμερα 460 πλοία που ήρθαν στο Νεώριο το 78% είναι ελληνικών συμφερόντων ενώ από τα 50 πλοία που κατέπλευσαν στα Ναυπηγεία Ελευσίνας το 83% είναι ελληνικών συμφερόντων. Προσφέρουμε όλες τις λύσεις  για την πράσινη μετάβαση της ναυτιλίας ενώ με τη συμφωνία που υπογράψαμε την περασμένη εβδομάδα με την Attica  συζητάμε μέσα στο α’ εξάμηνο του 2024 να προχωρήσουμε και στην κατασκευή   πλοίου της ακτοπλοΐας με δυνατότητα καύσης διπλού καυσίμου. Δίνουμε τη δυνατότητα ναυπήγησης πλοίων μετά πόα 15 χρόνια στην Ελλάδα».

Ο πρόεδρος της ΕΕΝ δήλωσε πως οι Έλληνες εφοπλιστές απέδειξαν ότι «η ναυτιλία μας είναι ανταγωνιστική σε παγκόσμιο επίπεδο” και υπογράμμισε πως ο στόχος είναι το ίδιο να αποδείξουν και τα ναυπηγεία. “Προορισμός μας είναι οι πελάτες μας να είναι ικανοποιημένοι και να μας επιλέγουν ως επιλογή αριστείας και για αυτό πιστεύουμε ότι πρέπει να ενωθούμε όλοι οι Έλληνες ανεξαρτήτως συμφερόντων στον μεγαλύτερο κλάδο της χώρας, της ναυπηγικής, ώστε να μπορεί να ακολουθήσει την πρωτιά της ναυτιλίας», τόνισε.

Για την άμυνα τόνισε: «Είμαστε έτοιμοι να προσφέρουμε ολοκληρωμένες και κάθετες λύσεις. Πιστεύουμε ότι έτσι είμαστε χρήσιμοι στο Πολεμικό Ναυτικό και στην κυβέρνηση και μέσα από την καλή  δουλειά που κάνουμε  δημιουργούμε πλεονάσματα οικονομικής διπλωματίας τα οποία η κυβέρνηση να χρησιμοποιήσει μέσα   σε ένα ρευστό  γεωπολιτικό περιβάλλον όπως αυτό της ανατολικής Μεσογείου’.

Για την ενέργεια ανέφερε: «Τα ναυπηγεία είναι ο χώρος μέσα στον οποίο εταιρείες  με δεκάδες χιλιάδες εργαζόμενους  θα μπορούν να  κατασκευάζουν πλωτές ανεμογεννήτριες οι οποίες θα  συμβάλλουν στην πράσινη μετάβαση και στην ενεργειακή ανεξαρτησία  της Ελλάδας».

Βασίλης Κορκίδης

Β. Κορκίδης: Τεράστια τα οφέλη από την αναγέννηση των ναυπηγείων

«Η ανανέωση του στόλου που πρέπει να προχωρήσει μέχρι το 2030 θα πρέπει να γίνει στο σπίτι μας”, υπογράμμισε ο πρόεδρος του Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου Πειραιώς (ΕΒΕΠ), Βασίλης Κορκίδης τονίζοντας πως μετά από τόσα χρόνια απαξίωσης των υποδομών των ναυπηγείων το ξύπνημα του κοιμώμενου γίγαντα φέρνει τεράστια οφέλη στην οικονομία της χώρας.

«Με την ένωση ως  φορείς αλλά και για τον καθένα από εμάς ξεχωριστά στόχος είναι αυτός ο γίγαντας να μην ξυπνήσει με πονοκέφαλο αλλά με δυναμική», σημείωσε ακόμη ο κ. Κορκίδης κάνοντας ειδική αναφορά στην ναυπηγική τρίαινα που δημιουργείται από τα Ναυπηγεία Σύρου και Ελευσίνας του ομίλου της ΟΝΕΧ και τα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά από τον όμιλο Γ. Προκοπίου που «θα εδραιώσουν ξανά την Ελλάδα στο παγκόσμιο ναυτιλιακό στερέωμα». Είπε:

«Στην Ελλάδα ο Γουλανδρής, ο Νιάρχος και ο Ανδρεάδης έκτιζαν καράβια. Δεν πρέπει να το ξεχάσουμε, αλλά να ελπίσουμε ότι ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του ομίλου ONEX, Πάνος Ξενοκώστας και ο εφοπλιστής Γιώργος Προκοπίου να συνεχίσουν το «όραμα» αυτών των ιστορικών μορφών της ναυτιλίας της χώρας που με τους συναδέλφους τους την εδραίωσαν ως ηγέτιδα δύναμη στο παγκόσμιο ναυτιλιακό στερέωμα.»

Όπως ανέφερε έχει εκτιμηθεί ότι η συνολική επίδραση στην ελληνική οικονομία από την επαναλειτουργία μόνο των Ναυπηγείων Ελευσίνας αναμένεται να φτάσει στο 1% του ΑΕΠ.

Το Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Πειραιώς επίσης χαιρετίζει την συμφωνία που υπεγράφη από τον πρόεδρο και CEO της ΟΝΕΧ, Πάνο Ξενοκώστα και τον πρόεδρο της Attica Group, Κυριάκο Μάγειρα, την Παρασκευή 15 Δεκεμβρίου 2023 στο υπουργείο Ανάπτυξης ύψους 1 δισ. ευρώ, μεταξύ της Attica Group και της ONEX με επίκεντρο την ανανέωση του στόλου της στα ναυπηγεία Ελευσίνας και Σύρου.

«Αυτές ήταν και οι πρώτες «χειροπιαστές» επενδυτικές συμφωνίες, που όλοι ευχόμαστε, να ακολουθήσουν και άλλες. Γιατί οι επενδύσεις θα ανοίξουν τους κύκλους εργασιών, θα ανοίξουν νέες θέσεις εργασίας, θα ανοίξουν τις πόρτες σε εκατοντάδες ελληνικές επιχειρήσεις που παράγουν υλικά κάθε τύπου για πλοία και προσφέρουν συναφείς υπηρεσίες» τόνισε.

Ο Βασίλης Κορκίδης μιλώντας για την ανταγωνιστικότητα και την εξωστρέφεια δήλωσε:

«Δύο «πτυχές» της ατζέντας που προωθεί το Ε.Β.Ε.Π. όχι μόνο για τον ναυπηγοεπισκευαστικό κλάδο αλλά για το σύνολο των δραστηριοτήτων επιχειρήσεων που βρίσκονται υπό την «ομπρέλα του». Σε αυτή ακριβώς την κρίσιμη χρονική συγκυρία, όπου οι ασιατικές μονάδες δεν διαθέτουν δυναμικό εξ αιτίας του όγκου των παραγγελιών για νεότευκτες μονάδες η επανεμφάνιση στη «διεθνή σκακιέρα» των ελληνικών ναυπηγεικών μονάδων πρέπει να είναι μια «κίνηση ματ».

Τζορτζ Τσούνης

Τζόρτζ Τσούνης

Η Ελλάδα είναι βασικός εταίρος των ΗΠΑ με μια δυνατή οικονομία και ευκαιρίες σε όλο το φάσμα της ναυτιλιακής και ναυπηγικής – ναυπηγοεπισκευαστικής βιομηχανίας, τόνισε ο Πρέσβης των ΗΠΑ ,  Τζορτζ Τσούνης.

Εκανε λόγο για μια παραδοσιακά δυναμική βιομηχανία στην Ελλάδα και τόνισε πως το 9% του παγκόσμιου ΑΕΠ προέρχεται από τη ναυτιλία και η Ελλάδα των 10 εκατ. κατοίκων έχει τεράστιο μερίδιο για τα δεδομένα του πληθυσμού της.

«Η ανάπτυξη της ελληνικής  οικονομίας περνάει μέσα από τη Ναυτιλία  και τη Ναυπηγική βιομηχανία. Η Ελλάδα με 10 εκατομμύρια πληθυσμό μεταφέρει το 23% του παγκοσμίου εμπορίου δια θαλάσσης. Είναι απίστευτο».

Είπε ακόμη:

«Το ότι φέρνουμε πίσω στη ζωή τα ναυπηγεία και οι επενδύσεις στα λιμάνια που δημιουργούν ευκαιρίες για ανάπτυξη αλλά και ποιοτικές θέσεις εργασίας είναι μια τεράστια ευκαιρία», τόνισε και συμπλήρωσε:

«Αν έχεις μια δυνατή οικονομία, σου δίνει την ευκαιρία να κάνεις τα πάντα, είναι εξαιρετικά σημαντικό να παραμείνει σε αναπτυξιακή τροχιά η ελληνική οικονομία, να δυναμώνει συνεχώς».

«Τα ναυπηγεία της Ελευσίνας ήταν πεθαμένα και επανήλθαν στη ζωή. Πρόκειται για θαύμα του Θεού που πήραμε πίσω την Ελευσίνα. Δεν έχει προηγούμενο. Αυτή η παραδοσιακή βιομηχανία θα παρέχει 2 δισ. στο εγχώριο ΑΕΠ. Είναι πολύ σημαντικό για την Ελλάδα. Δίνει ώθηση επίσης στην αμυντική βιομηχανία και στις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας”

Για τη σχέση Ελλάδος –ΗΠΑ ανέφερε:  «Η Ελλάδα δείχνει ότι είναι ηγέτιδα δύναμη και ένας πολύτιμος σύμμαχος», συνέχισε ο πρέσβης των ΗΠΑ στη χώρας και συμπλήρωσε πως «είμαστε πολύ τυχεροί που έχουμε την Ελλάδα συνεργάτη μας, για να δημιουργήσουμε ένα δυναμικό οικοσύστημα. Οι καλύτερες μέρες είναι μπροστά μας, όταν το λέω αυτό για την Ελλάδα, το πιστεύω. Είναι μεγάλο το ενδιαφέρον των ΗΠΑ να συνεχίζει να συνεργάζεται με την ελληνική κυβέρνηση και τις ελληνικές εταιρείες».

Γιάννης Κεφαλογιάννης

Γ. Κεφαλογιάννης: Ισχυρή ναυπηγική βιομηχανία σημαίνει και ισχυρά αμυντική Ελλάδα

«Το συνέδριο της ΕΕΝ που πραγματοποιείται σήμερα έχει ιστορικό χαρακτήρα, γιατί έρχεται να επικυρώσει τον εμβληματικό κλάδο της ναυπηγικής βιομηχανίας», σημείωσε ο υφυπουργός Εθνικής Άμυνας,  Γιάννης Κεφαλογιάννης σημειώνοντας πως πρόκειται για επιχειρήσεις που με τη λειτουργία τους αιμοδοτούν ολόκληρες κοινωνίες και αποτελούν ατμομηχανή για την οικονομία μας

«Οι γεωπολιτικές εξελίξεις δε δημιουργούν μόνο νέες προκλήσεις, αλλά και την ευκαιρία να αναβαθμιστεί η Ελλάδα σε ένα ναυπηγικό hub”, τόνισε ακόμη ο κ. Κεφαλογιάννης προσθέτοντας η ηγεσία του υπουργείου Εθνικής Αμυνας προσβλέπει σε υγιή συνεργασία με τις ναυπηγικές επιχειρήσεις. “Ισχυρή ναυπηγική βιομηχανία σημαίνει και ισχυρά αμυντική Ελλάδα», υπογράμμισε.

Γρηγόρης Δημητριάδης

Γρ. Δημητριάδης: Μια από τις σημαντικές εξελίξεις των τελευταίων ετών

Στον σημαντικό ρόλο της ναυπηγικής βιομηχανίας στην μπλε οικονομία στάθηκε ο διευθύνων σύμβουλος του Υπερταμείου,  Γρηγόρης Δημητριάδης, τονίζοντας η ανάκαμψη αυτής της βιομηχανίας είναι μια από τις σημαντικότερες εξελίξεις των τελευταίων ετών

«Η ανάκαμψη αυτή έχει  και συμβολικό χαρακτήρα, καθώς είναι ένας κλάδος που είχε βοηθήσει και στη μεταπολεμική ανάπτυξη της χώρας», σημείωσε ακόμη ο κ. Δημητριάδης εκφράζοντας τη βούλησή του να υπάρξουν συνεργασίες με τις εταιρείες του κλάδου. «Είναι ιδιαίτερα σημαντικό για εμάς να υποστηρίξουμε περισσότερο την ανάπτυξη της ελληνικής οικονομίας, να βρούμε διάφορες συνέργειες”, τόνισε ο CEO του Υπερταμείου». Η Ένωση Ελληνικών Ναυπηγείων στηρίζει την ενεργειακή μετάβαση, θα είναι παραγωγικός ο διάλογος που θα ξεκινήσουμε μεταξύ μας».

Πάνος Ξενοκώστας και ο δημοσιογράφος του newmoney Μήνας Τσαμόπουλος

Διαβάστε ακόμη

DBRS: Ισχυρές και το 2024 οι ευρωπαϊκές τράπεζες – Η θέση της Ελλάδας, τι «βλέπει» για την οικονομία (γραφήματα)

Τυχερά παιχνίδια: Η νέα εφαρμογή της ΕΕΕΠ για καταγγελίες

Σφοδρές αντιδράσεις από την αντιπολίτευση για την τροπολογία που παίρνει την «Ανάπλαση Αθήνας» από το δήμο

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ

Exit mobile version